Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Moorkop

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Moorkop »

Maar vind NPO 3FM veel beter klinken zo met Sander, Jorien, Frank, Angelique en Herman. Ik mis de vaste DJ’s totaal niet: Waarom niet altijd deze programmering? Sander klinkt zoveel beter dan Domien, Jorien klinkt zoveel flitsender dan Michiel. Herman is ook een hele verbetering tov die kleuters. Laten zo!
jessica

Bericht door jessica »

Moorkop schreef: 23 jul 2018 11:56 Maar vind NPO 3FM veel beter klinken zo met Sander, Jorien, Frank, Angelique en Herman. Ik mis de vaste DJ’s totaal niet: Waarom niet altijd deze programmering? Sander klinkt zoveel beter dan Domien, Jorien klinkt zoveel flitsender dan Michiel. Herman is ook een hele verbetering tov die kleuters. Laten zo!
Het is redelijk makkelijk. Inderdaad Sander in de ochtend. Jorien daarna. Tijdens de lunch dan 2 uurtjes Mark& Ramon, dit programma helemaal weghalen is denk ik geen optie. Daarna Angelique en in de middag Herman. Vroege avond Frank en 3 voor 12 Michiel.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 23 jul 2018 12:29
Moorkop schreef: 23 jul 2018 11:56 Maar vind NPO 3FM veel beter klinken zo met Sander, Jorien, Frank, Angelique en Herman. Ik mis de vaste DJ’s totaal niet: Waarom niet altijd deze programmering? Sander klinkt zoveel beter dan Domien, Jorien klinkt zoveel flitsender dan Michiel. Herman is ook een hele verbetering tov die kleuters. Laten zo!
Het is redelijk makkelijk. Inderdaad Sander in de ochtend. Jorien daarna. Tijdens de lunch dan 2 uurtjes Mark& Ramon, dit programma helemaal weghalen is denk ik geen optie. Daarna Angelique en in de middag Herman. Vroege avond Frank en 3 voor 12 Michiel.
Sander in de vroege ochtend, daarna Jorien. In het begin van de middag Rob gevolgd door Angelique daarna Rámon met ... (geen Mark). In de avond Herman en daarna Michiel (met/zonder 3voor12). Frank weghalen!
Oren open!
Smid70

Bericht door Smid70 »

https://www.radiofreak.nl/sander-hoogen ... end-terug/
Ik heb hier een deja vu gevoel bij, was Domien niet ook zo overtuigd? Het is de goden verzoeken. ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 23 jul 2018 02:20 Als dit de cijfers zijn dan zit 3FM toch gemiddeld al onder 4% marktaandeel. Ik vind het helemaal al laag hoor deze cijfers.
Het zendergemiddelde is 2,9%.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

3FM wil gericht zijn op jongeren. Is te begrijpen, alleen het probleem zit hem erin dat jongeren steeds meer naar Spotify (of podcasts) luisteren. Ik denk wel dat de naamsbekendheid van wel 3FM goed is, alleen verprutsen ze het zelf deels door de DJ's die ze hebben en playlist.
Ook luisteren meer jongeren naar rap muziek, dat doen ze bij 3fm hooguit een keer in het uur. Dan ga ik naar Q of 2, zo zullen er (waarschijnlijk) meer denken -> dus laat dat bijna alleen maar of helemaal niet horen, ook de playlist stoort me vaak. Je hoort makkelijk 2 á 3 keer per dag hetzelfde nummer (was eerder nog erger).
Concurrentie, bijv: Qmusic, 538 en Slam doen dit beter, goede afwisselende playlist. DJ's grotendeels beter: zéker Evers, Coen & Sander, Barend enz.

Op Social media hebben ze veel volgers. bijv: Instagram boven de 65.000. 538 heeft er bijvoorbeeld maar een paar duizend meer, maar véél hogere luistercijfers.
Probeer meer gebruik van te maken van Social media, niet alleen om nieuwe muziek aan te kondigen maar ook wat er in hun programma's gebeurd of exclusieve kaarten kunt verkrijgen.
Ik vind dat 3FM wel goed op jongeren probeert te richten maar dat 3FM (station) zelf te min wordt gedaan.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Denk dat ze dat hele jongeren denken moeten laten varen bij 3 FM. Ze hebben dat in het verleden ook niet expliciet gedaan terwijl iedereen luisterde, ook jongeren. Het gaat om de muziek, die moet goed zijn en voor muziekliefhebbers. Dat hebben ze altijd gedaan. De echte urban/rap jongerenzender is FunX van de NPO dat moet je niet willen benaderen met 3 FM. 3 FM moet juist het station zijn van de festivals, en dan met name Lowlands en zulks en in mindere maten Pinkpop want dat is gewoon een uit de kluiten gewassen Koningsdag festival geworden met veel commerciële acts.
timmjanssen97

Bericht door timmjanssen97 »

Interessant wat Sander bet zei in de ochtendshow. Domien zou eigenlijk 4 weken op vakantie gaan maar vanwege de overstap mocht hij uiteindelijk maar 1 week.
Ik zou denken laat hem gewoon 4 weken op vakantie gaan en laat Sander meteen beginnen aan de ochtendshow.
supermanbart

Bericht door supermanbart »

Lijkt me logisch, als je halverwege het jaar opzegt, heb je natuurlijk minder verlofrechten. Het is juist slim om hem niet vier weken te laten gaan, hiermee 'koop' je tijd om wijzigingen te kunnen realiseren.
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat laatste moet je me uitleggen?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Daan! schreef: 25 jul 2018 11:25 Dat laatste moet je me uitleggen?
Er wordt bedoeld:
Je hebt 20 dagen per geheel werkjaar die je mag opnemen.
Domien werkt 3/4e jaar, dus mag hij ze niet allemaal benutten. 3/4 van 20 = Max. 15 dagen
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat snap ik, maar dat 3FM hiermee tijd koopt om wijzigingen te realiseren, zie ik niet.
supermanbart

Bericht door supermanbart »

Daan! schreef: 25 jul 2018 14:04 Dat snap ik, maar dat 3FM hiermee tijd koopt om wijzigingen te realiseren, zie ik niet.
Door Domien nog even 'vast te houden' creëren ze extra tijd om nieuwe shows (ochtendshow, avondshow) te ontwikkelen cq. voor te bereiden.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Henkjan2016 schreef: 25 jul 2018 13:05
Daan! schreef: 25 jul 2018 11:25 Dat laatste moet je me uitleggen?
Er wordt bedoeld:
Je hebt 20 dagen per geheel werkjaar die je mag opnemen.
Domien werkt 3/4e jaar, dus mag hij ze niet allemaal benutten. 3/4 van 20 = Max. 15 dagen
bij 3fm heeft bijna iedereen over het algemeen meer dan 20 dagen vakantie, Als ik kijk wat Domien al aan vakantie gehad heeft dan lijkt het haast of er overuren niet worden uitbetaald maar in vrije tijd terug worden betaald. Na Serious Request hebben de meeste DJ's al minstens 1 tot 2 weken... 1 t/m 7 januari (vervangen door Eva), 21 t/m 27 mei (vervangen door Frank), en nu dan 23 t/m 29 juli ook al heeft de programmering op de website het over 23 juli t/m 19 augustus (vervangen door Sander)

Mark + Ramon hebben nu dan 4 weken vakantie maar zijn eerder dit jaar ook al een paar keer door Eva vervangen van 5 t/m 15 maart bijvoorbeeld (die dat programma overigens wel leuker kan presenteren dan haar eigen programma + hoe Mark + Ramon het zelf doen).
Domien

Bericht door Domien »

Ik heb 12 weken vakantie per jaar.
Domien en de Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
Plaats reactie