Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Debaser

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Debaser » 18 mar 2017 16:06

Theimon schreef:
18 mar 2017 15:50
Zeker, maar dan worden ze meestal vroeger in de nacht gezet en de mensen met wat meer ervaring tussen 4 en 6. Dat kon ik nu echter niet bespeuren. Er hebben vroeger betere gezeten op dat tijdstip, naar mijn idee in ieder geval.
Ik kan daar geen oordeel over vormen, want ik ken de andere dj's in de nacht niet goed genoeg. Weet wel dat de mensen die vroeger op 4-6 werden gezet, nu op 0-2 zitten. Voor de nieuwe programmering van 2016 zaten er al redelijk gearriveerde namen op 4-6 inderdaad. Mensen die praktisch klaar waren met de nachtopleiding maar de afgelopen jaren vooral mensen die al bakken ervaring hadden op andere zenders.

Maar dan nog: De kwaliteit schommelt. Vroeger was 3FM de enige met een opleidingstraject. Tegenwoordig is dat traject er voor de hele NPO en hebben 538 en Q ook opleidingen. Dus je kunt kiezen als talent. Ik kan me voorstellen dat de grootste talenten nu voor Q gaan, waar de hele programmering nu gebaseerd is op eigen talent. De kans dat je daar doorbreekt is het grootst. Maar zelfs bij Q wisselt de kwaliteit enorm.
Be a debaser!

timmjanssen97

Bericht door timmjanssen97 » 18 mar 2017 23:41

Ik ben benieuwd hoe de programmering er volgende week uit ziet: mark en Ramon, frank en volgens mij ook Sander zijn op vakantie.

Invaller van Mark en Ramon is trouwens Angelique

GerardE2.0

Bericht door GerardE2.0 » 19 mar 2017 09:50

Eva vervanger van Frank.
Oude naam: fey02 | Een dag zonder radio is een dag niet geleefd!

aapdedino

Bericht door aapdedino » 19 mar 2017 17:26

Normaal zit Kevin van 4-6, hij is prima. Maar hij was een weekje vrij. Dan vervangt een andere nachtdj, die veel minder ver is in het traject (Lieke dus).

Theimon

Bericht door Theimon » 20 mar 2017 05:41

Ah, dat verklaart het misschien.

Mooiedingen

Bericht door Mooiedingen » 20 mar 2017 11:10

Vanmiddag Eva voor Frank. Vast een lieve vrouw maar totaal ongeschikt voor een drive time slot. Frank heeft zijn goede glazen huis niet door weten te trekken naar een in ieder geval degelijk middagshow niveau trouwens. Is er iemand die weet of dat programma voorbereiding heeft? Nergens is over nagedacht en het talent qua radiomaken is niet voldoende om op te leunen. Als dat programma een redactie heeft met betaalde mensen in dienst moet je als BNN VARA jezelf kapot schamen. Dat nog nooit vertoont op de radio.. Hoe die zijn show opent.. Ik vind het echt pijnlijk.

Dat je dan Eva neerzet als vervangster vind ik van de leiding een nergens op gebaseerde beslissing.Herman? Mark? Sander? Giel mij part.Wat een zender.

Ik weet niet wie de ochtend vervangt als Domien er niet is? Ook vlees nog vis btw die ochtendshow. Domien heeft prima skills en kan een aardig programma maken maar alles wat een 3FM ochtendshow zou moeten hebben heeft het niet. Het heeft nul spanning, hij kan niet interviewen en de empathie knalt nou ook niet echt door de radio. Mark van der Molen. Dat is iemand die je ochtend nog een kleurtje zou kunnen geven. Domien klinkt als een soort Mattie en Wietze in zijn eentje en dan zonder de vette elementen van die show.

Daan Bakker

Bericht door Daan Bakker » 20 mar 2017 11:32

Vervangingen worden in eerst instantie op basis van omroep gedaan. Dat betekent dus dat het er zo gaat uitzien:
Domien > Sander
Michiel > Jorien
Mark+Ramon > Sander/Eva, maar Sander heeft last van een kleine burn-out en Eva doet de middagshow dus wordt afgeweken van de omroep.
Wijnand > Angelique Houtveen
Frank > Eva
Sander > Eva
Roosmarijn > Michiel

Het zijn inderdaad niet altijd de beste opties, want Herman is bijvoorbeeld veel beter dan Jorien en Eva.

RolFM

Bericht door RolFM » 20 mar 2017 19:10

Mooiedingen schreef:
20 mar 2017 11:10
Dat je dan Eva neerzet als vervangster vind ik van de leiding een nergens op gebaseerde beslissing.Herman? Mark? Sander? Giel mij part.Wat een zender.
Eva wordt door managers gezien als lekker wijf. Maar ik heb haar werkelijk nog nooit een goed programma horen maken. Niet als co-host en niet solo. Alles op hetzelfde vervelende maniertje en totaal geen binding met de luisteraar. Beginnend lokale omroepniveau, alles behalve een vakvrouw.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 20 mar 2017 19:19

Kleine opmerkingen op het lijstje van Daan,
* Domien is nog niet vervangen, dus of daar echt Sander hoort is mij nog niet duidelijk.
* Jorien heeft wel een verleden bij NTR, maar is nu AVRTROS. Het klopt dat ze tijdje terug Michiel heeft vervangen, daarvoor was het altijd Herman. Denk dat Herman nog wel eerste keus is op die plek.

Omdat Mark & Ramon tegelijk op vakantie zijn met Frank kan een van beiden ook Frank niet vervangen. Waarom niet Eva de lunchshow nu en Giel de middagshow?

Niels707

Bericht door Niels707 » 20 mar 2017 21:47

aapdedino schreef:
20 mar 2017 19:19
Waarom niet Eva de lunchshow nu en Giel de middagshow?
Ik denk omdat Giel dat zelf niet zo ziet zitten. En veel mensen zijn Giel inmiddels liever kwijt dan rijk, dus...

Moorkop

Bericht door Moorkop » 20 mar 2017 22:14

Heb Eva nooit wat gevonden: Waarom ze op prime-time Frank mag vervangen is mij een raadsel. Ik ben geen liefhebber van Frank maar Eva is tenenkrommend slecht! Beter hadden ze Jorien het programma kunnen laten vervangen of Herman.Jorien vind ik ook erg fris klinken altijd. En waarom zijn er zoveel DJ's tegelijk op vakantie op hetzelfde moment? En waar slaat die tent op op zondagmiddag bij Rob Jansen tussen 14:00 u en16:00 u? Vind dus Rob Jansen een irritant mannetje. Vraag me af waar 3FM mee bezig is? Er zitten teveel mensen op de verkeerde plek. Sorry, dat ik zo aan het zeiken ben maar het doet pijn aan mijn hart waar 3FM mee bezig is en ik moet bekennen dat ik me steeds meer van de zender afkeer en vaker op NPO Radio 2 afstem. Maar op 1 of andere manier houd ik toch van 3FM omdat ik er mee opgegroeid ben. In de jaren 80 stond deze zender altijd op in mijn ouderlijk huis. Maar het gaat steeds slechter met 3FM en dat doet me oprecht pijn! Het is zo'n ongeorganiseerd zooitje geworden. Hoop echt dat het weer goed komt met 3FM omdat ik ondanks alles van de zender hou!

jessica

Bericht door jessica » 20 mar 2017 23:01

Moorkop schreef:
20 mar 2017 22:14
Heb Eva nooit wat gevonden: Waarom ze op prime-time Frank mag vervangen is mij een raadsel. Ik ben geen liefhebber van Frank maar Eva is tenenkrommend slecht! Beter hadden ze Jorien het programma kunnen laten vervangen of Herman.Jorien vind ik ook erg fris klinken altijd. En waarom zijn er zoveel DJ's tegelijk op vakantie op hetzelfde moment? En waar slaat die tent op op zondagmiddag bij Rob Jansen tussen 14:00 u en16:00 u? Vind dus Rob Jansen een irritant mannetje. Vraag me af waar 3FM mee bezig is? Er zitten teveel mensen op de verkeerde plek. Sorry, dat ik zo aan het zeiken ben maar het doet pijn aan mijn hart waar 3FM mee bezig is en ik moet bekennen dat ik me steeds meer van de zender afkeer en vaker op NPO Radio 2 afstem. Maar op 1 of andere manier houd ik toch van 3FM omdat ik er mee opgegroeid ben. In de jaren 80 stond deze zender altijd op in mijn ouderlijk huis. Maar het gaat steeds slechter met 3FM en dat doet me oprecht pijn! Het is zo'n ongeorganiseerd zooitje geworden. Hoop echt dat het weer goed komt met 3FM omdat ik ondanks alles van de zender hou!
Had mijn tekst kunnen zijn. Ben inmiddels helemaal afgehaakt bij 3FM. Weet niet wat ze daar aan het doen zijn. Rare muziekkeuzes. Dj's op de verkeerde plaats. Zal me niks verbazen als de luistercijfers nog verder naar beneden gaan. Luister ook steeds meer Radio2 en af en toe wat andere zenders.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 21 mar 2017 07:22

Klopt Jessica! Men doet maar wat daar. En dan vind men het gek dat de luisteraars weggejaagd worden. De veranderingen zijn te snel gegaan. De weg van de geleidelijkheid was beter geweest. Hoop echt dat er snel andere keuzes gemaakt worden.

melvin_radio

Bericht door melvin_radio » 21 mar 2017 08:14

jessica schreef:
20 mar 2017 23:01
..Zal me niks verbazen als de luistercijfers nog verder naar beneden gaan. Luister ook steeds meer Radio2 en af en toe wat andere zenders.
Oef, nou en niet te voorzichtig. Ze zitten nog maar op 5%, inmiddels ingehaald door Radio 10! Vind het echt heel naar voor 3FM en gun het ze absoluut niet. Zelf was ik vanaf 2003 tot 2015/2016 zo'n beetje vaste luisteraar van de zender (echt pro 3FM), maar kan er nu ook heel moeilijk naar luisteren helaas. Niet echt meer mijn muzieksmaak, waardoor ik ben afgehaakt. Voor mij ook meer Radio 2 de laatste tijd.
Laatst gewijzigd door melvin_radio op 21 mar 2017 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
RadioActief.....

Radioheld

Bericht door Radioheld » 21 mar 2017 08:53

3FM had 5 jaar geleden in moeten zetten op de festivals en een combinatie moeten maken van KINK-KX-3FM, for the love of music. Het idee dat je jongeren aan de radio kluistert is achterhaald. Jammer, zet daarom in op de 30+-ers...

Plaats reactie