Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Semvg2

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Semvg2 »

Hey alle die hierop kijken, k ben net nieuw hier maar weet best veel over radio :cool: ik ken nog helemaal niemand maar,k denk dat ik na een tijdje een paar ken -+dance
En leuk Michiel dat je hier ook op kijkt :lol:
Moggûh
marbles

Bericht door marbles »

Debaser maakte in ander topic deze opmerking:

- Giel wil everything for everyone zijn. Voor de 15-jarige scholier en voor de 45-jarige forens. Dat betekent dat de show heel breed is, maar wel focus mist.

Precies, spijker op kop. De forens zit niet te wachten op al die onbekende vloggers, you tube sterretjes, etc. Als Giel dat graag wil, moet hij qua tijd met Domien ruilen. Echt het gevoel dat Giel koste wat kost jong en hip wil zijn, vergeet ff wie tussen 6 en 10 vooral naar de radio luistert...
Minder eenheidsworst op de radio please
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

marbles schreef:Debaser maakte in ander topic deze opmerking:

- Giel wil everything for everyone zijn. Voor de 15-jarige scholier en voor de 45-jarige forens. Dat betekent dat de show heel breed is, maar wel focus mist.

Precies, spijker op kop. De forens zit niet te wachten op al die onbekende vloggers, you tube sterretjes, etc. Als Giel dat graag wil, moet hij qua tijd met Domien ruilen. Echt het gevoel dat Giel koste wat kost jong en hip wil zijn, vergeet ff wie tussen 6 en 10 vooral naar de radio luistert...
100% mee eens.

Net als het recente optreden van B Brave. Paar jochies van 17 die met de levenservaring van een goudvis de ene na de andere tekst over een one night stand eruit boeren. Grootste wegzap moment van het jaar.
u114188

Bericht door u114188 »

Frank van der Lende is anders ook een probleem. Zo'n jongen die de basis mist om te klinken als een professional. Hij blijft klinken als een lokale omroepjock. Hij denkt er te komen met zijn "bijzondere persoonlijkheid "en zijn creativiteit. Dat is helaas onvoldoende om op te kunnen boksen tegen de professionals die tegenover hem geprogrammeerd staan.

3FM zal in moeten gaan zien dat Frank nog te veel moet leren voor dat tijdslot. Hij kent maar één standje en dat is die van een te slome energieloze hippie zonder een stevige mening of pit in zijn donder. En een volwassen man die praat in termen als "hartjes", "liefde" en "hoitjes", kom op. Ik vind dat niet alleen eng en onderontwikkeld, ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander zich kan identificeren met iemand die dit soort "ik knuffel je dood"-radio maakt. Maar daar lijkt hij zelf totaal de noodzaak niet van in te zien, hij ontwikkelt zich niet en gaat lekker verder met lokale radiootje spelen.

3FM, wakker worden! Of trouwens, doe Q en 538 een plezier en hou het lekker zo.
Semvg2

Bericht door Semvg2 »

RolFM schreef:Frank van der Lende is anders ook een probleem. Zo'n jongen die de basis mist om te klinken als een professional. Hij blijft klinken als een lokale omroepjock. Hij denkt er te komen met zijn "bijzondere persoonlijkheid "en zijn creativiteit. Dat is helaas onvoldoende om op te kunnen boksen tegen de professionals die tegenover hem geprogrammeerd staan.

3FM zal in moeten gaan zien dat Frank nog te veel moet leren voor dat tijdslot. Hij kent maar één standje en dat is die van een te slome energieloze hippie zonder een stevige mening of pit in zijn donder. En een volwassen man die praat in termen als "hartjes", "liefde" en "hoitjes", kom op. Ik vind dat niet alleen eng en onderontwikkeld, ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander zich kan identificeren met iemand die dit soort "ik knuffel je dood"-radio maakt. Maar daar lijkt hij zelf totaal de noodzaak niet van in te zien, hij ontwikkelt zich niet en gaat lekker verder met lokale radiootje spelen.

Ik ben et wel met je eens, een dj die bijna niemand kent zomaar op een van de populairste tijden laten uitzenden. Hierdoor hebben ze ook veel luisteraars zoals mij verloren en daarom ben ik ook overgestapt naar 538. Ze hadden veel beter Frank eerder laten uitzenden bijv. in de weekend om zichzelf te bewijzen, en deed hij dat niet dan was het beter dat ie dan in t weekend blijft of achter de schremen zoals hij jaren geleden deed.
Moggûh
optimod

Bericht door optimod »

RadioRambo schreef:
marbles schreef:Debaser maakte in ander topic deze opmerking:

100% mee eens.

Net als het recente optreden van B Brave. Paar jochies van 17 die met de levenservaring van een goudvis de ene na de andere tekst over een one night stand eruit boeren. Grootste wegzap moment van het jaar.
Eens en haalde dit ook aan in het andere topic over 3FM. B-Brave is leuk voor bakvissen maar de 3FM luisteraar verdiend toch wel beter.
Herman van Schippers

Bericht door Herman van Schippers »

Semvg2 schreef:
RolFM schreef:Frank van der Lende is anders ook een probleem. Zo'n jongen die de basis mist om te klinken als een professional. Hij blijft klinken als een lokale omroepjock. Hij denkt er te komen met zijn "bijzondere persoonlijkheid "en zijn creativiteit. Dat is helaas onvoldoende om op te kunnen boksen tegen de professionals die tegenover hem geprogrammeerd staan.

Ik ben et wel met je eens, een dj die bijna niemand kent zomaar op een van de populairste tijden laten uitzenden. Hierdoor hebben ze ook veel luisteraars zoals mij verloren en daarom ben ik ook overgestapt naar 538. Ze hadden veel beter Frank eerder laten uitzenden bijv. in de weekend om zichzelf te bewijzen, en deed hij dat niet dan was het beter dat ie dan in t weekend blijft of achter de schremen zoals hij jaren geleden deed.
Deels eens > dat niemand hem kent is geen probleem, kijk naar Mattie en Wietze bij Q of destijds naar Giel. Alleen, je voelt geen binding. Althans, ik niet. Terwijl je bij 3FM toch écht wel creatieve en zeer kundige radiomakers hebt lopen. En tuurlijk, een programma moet groeien. Maar hij zit er nu +- een jaar, mij is hij ondertussen voorgoed verloren.
jessica

Bericht door jessica »

Helemaal eens. 3FM is mij op het tijdstip van Frank v/d Lende ook kwijt. Dit terwijl ik ook geen fan was van Coen en Sander. Maar op een of andere manier ging dat nog wel. Nu ze overigens bij 538 zitten met de muziek van 538 niet meer. Frank v/d Lende is ongetwijfeld een aardige jongen maar voor dat tijdstip toch ongeschikt. Herken wel de liefde voor muziek bij hem, maar vooral als hij weer bij DWDD zit.

Als 3FM Giel en Frank op dit tijdstip laat zitten waar ze nu zijn gaat het helemaal fout.
Ik zou Giel in de middag proberen. Frank naar het weekend opschuiven. Domien de ochtendshow en Sander Hoogendoorn op het tijdstip dat Domien dan achterlaat. Zou een goede actie van Basyl de Groot de nieuwe zendermanager zijn als hij deze veranderingen per 1 oktober zou laten ingaan
Female RF

Bericht door Female RF »

Frank moet eigenlijk zo laat mogelijk op de dag. Eindeloos met scholieren en mensen met late avonddiensten babbelen, iets minder voor de hand liggende plaatjes draaien, beetje freaken. Het is gewoon niet het type om overdag neer te zetten, het zichzelf aanpassen aan 'de overdag-luisteraar' gaat hem minder natuurlijk af dan Giel destijds (van origine ook het type wat je met avond/nacht-radio associeert).

Maar ja, de Vpro zit al muurvast op het tijdstip waar je Frank het beste neer zou kunnen zetten, dus dat is lastig. Misschien in het weekend?
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

"Giel heeft het moeilijk. Moeilijk in luistercijfers en in wat mensen van hem vinden. Blijkbaar is het heel cool om Giel Beelen te bashen." Beste Domien, het is niet bashen. Maar Giel klinkt gewoon niet meer als de oude giel! Voor Giel is het belangrijk wat anders te vinden en snel een beetje want anders blijven de luisteraars weg hollen. Ik zou Giel ook wel in de middag willen zien, misschien iets minder druk voor Giel om echt te presteren en de beste te willen zijn. Laat hem snel zijn vorm weer terug vinden. Verder de discussie van Frank ben ik helemaal mee eens wat is dat verschrikking zeg. Niemand had dat verwacht, dit was toch wel de misser van de vorige zenderbaas waar ik zijn naam van kwijt ben. Iedereen ging voor de logische maar nee hoor eigenwijs zijn. Ik ben benieuwd naar het nieuwe 3fm kan niet snel genoeg zijn
Bagare

Bericht door Bagare »

Een nieuw 3FM, ja een goed plan maar dan moet dat jaren'50 omroep bestel eens een keer van tafel worden geveegd!!
willemm

Bericht door willemm »

Frank heeft talent, maar dit gaat zo niet werken. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik 's middags naar moet luisteren.
Female RF

Bericht door Female RF »

willemm schreef:Frank heeft talent, maar dit gaat zo niet werken. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik 's middags naar moet luisteren.
Op momenten dat anderen níet voor jou bepalen welke zender er op staat:
-Internetradio (indien mogelijk waar je je op dat moment bevindt)
-Vooraf opgezochte podcasts (doe ik buitenshuis vaak, van sommige zenders zijn zelfs ladingen complete programma's te verkrijgen)
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Female RF schreef: -Vooraf opgezochte podcasts (doe ik buitenshuis vaak, van sommige zenders zijn zelfs ladingen complete programma's te verkrijgen)
Heb je hier voorbeelden van? Ik ben nieuwsgierig!
Kx Radio ken ik idd wel van downloadbare podcasten
Female RF

Bericht door Female RF »

Wat offtopic, maar goed: Op http://www.cku.ca, een Canadese zender met heel veel genreprogramma's, kan je ze op de site ook direct opslaan. De WeFunk-show is een aanrader als je van funk en hiphop houdt.

Verder publiceert het Brusselse http://www.bruzz.be z'n avondprogramma's, ook in vele genres (vaak wel funky/dansbaar), op Mixcloud.

En ja, ook KX, op het moment zitten er veel '50 jaar 3fm'-afleveringen in de mp3-speler. Ik kreeg meteen weer heimwee naar het relatief recente RuudDeWild.nl, toen die drie in een van die afleveringen weer bij elkaar kwamen. Die mensen hadden humor, maar in de klank van Ruud en Jeroen zat tegelijkertijd een prettig soort scherpte.

En nu weer ontopic. ;)
Plaats reactie