Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioRambo

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door RadioRambo »

Daan Bakker schreef:Mensen die dat soort dingen interessant vinden, zien dat op internet ook wel. Die zoeken dat soort informatie namelijk op zoals wij doen bijvoorbeeld. Van de gewone luisteraar kun je je afvragen of hij daarop zit te wachten, maar het creëert ook betrokkenheid bij de zender. Zo zijn er meer voorbeelden die in die categorie vallen. Zo ook Jeroens vijfhonderdste Top40.
Jeroen's 500e Top 40 is iets totaal anders. Dat is een on-air personality die een prachtig jubileum viert. Dit gaat om een functie die niet interessant is voor de luisteraar want de luisteraar gaat nooit met deze man te maken hebben. Zelfs het aantreden van Erik de Zwart bij Veronica, wél een publiek figuur, is niet op zender aan bod geweest en terecht. 3FM heeft al een enorm incrowd imago, dit maakt het er niet beter op. Dat je als DJ je hier ook voor laat lenen vind ik erg raar.
Daan!

Bericht door Daan! »

Vergelijking was inderdaad niet goed. Wat bedoel je met incrowd imago en wat is daar mis mee?
Orange

Bericht door Orange »

Daan Bakker schreef:Mensen die dat soort dingen interessant vinden, zien dat op internet ook wel. Die zoeken dat soort informatie namelijk op zoals wij doen bijvoorbeeld. Van de gewone luisteraar kun je je afvragen of hij daarop zit te wachten, maar het creëert ook betrokkenheid bij de zender. Zo zijn er meer voorbeelden die in die categorie vallen. Zo ook Jeroens vijfhonderdste Top40.
Die 500e top 40 kan voor luisteraars ook nog wel een aardig weetje zijn. Hij is immers een 'publiek figuur'. Dat kan je van Basyl niet zeggen. Ik vind het ook apart dat dat wordt genoemd.
u114188

Bericht door u114188 »

Ligt eraan of Paul het in een zin zei, of dat hij er een radioserie in 40 delen over het leven van Basyl van maakte.
Met andere woorden: maak je niet zo druk om een eenmalige presentatie van 10 seconden.
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik snap die mensen niet die zeg aanmelden op een forum, waar altijd nerds zitten van een bepaald onderwerp, die dan gaan roepen dat mensen zich niet druk moeten maken. Wat een dooddoener. Meld je dan niet aan op een forum.

Ook bij presentaties van tien seconden kunnen luisteraars wegzappen. Dit soort presentaties kunnen ook tekenend zijn voor de zender en daardoor dus het algehele beeld van de zender vormen. Zeker wel belangrijk dus.

In dit soort werelden wordt topsport bedreven. DJ's moeten altijd top presteren. Je kunt eigenlijk niet je dag niet hebben, want dat hoort de luisteraar.
En in topsport draait het om details. Dit hoort er dus absoluut bij
u114188

Bericht door u114188 »

Je kunt ook doorslaan in mierenneuken. Als iemand 10 seconden zendtijd besteedt aan het feit dat er een nieuwe baas is aangesteld en daarna gaat het programma weer veder, dan zullen er geen volksstammen wegzappen. Als het structureel oninteressant is, heb je een probleem.

Ook op een forum vol nerds kun je doorslaan. Klein denken noemen ze dat. Ik denk dat 3FM grotere problemen heeft dan 1 presentatie van 1 programma dat eenmalig ging over over een nieuwe manager. Ik hoor in sommige programma's structureel gemakszuchtige inhoud die niemand iets interesseert. Wel eens naar Corne Klijn geluisterd? Die heeft de afgelopen 10 jaar nog nooit iets verteld wat iemand niet in 2 seconden had kunnen opzoeken op Wikipedia. Daar zou ik me iets drukker over maken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Volgens mij vinden luisteraars het best leuk om te weten dat Basyl de Groot de manager is geworden. Er is niks mis mee om dat te melden.

Een stukje betrokkenheid bij de zender is best aardig voor vaste luisteraars. Dat er geen uren lang over gekwekt hoeft te worden, is ook zo. Dat lijkt me ook niet het geval?
Rock 'n roll is better than music!
Paauw

Bericht door Paauw »

RolFM schreef:Je kunt ook doorslaan in mierenneuken. Als iemand 10 seconden zendtijd besteedt aan het feit dat er een nieuwe baas is aangesteld en daarna gaat het programma weer veder, dan zullen er geen volksstammen wegzappen. Als het structureel oninteressant is, heb je een probleem.

Ook op een forum vol nerds kun je doorslaan. Klein denken noemen ze dat. Ik denk dat 3FM grotere problemen heeft dan 1 presentatie van 1 programma dat eenmalig ging over over een nieuwe manager. Ik hoor in sommige programma's structureel gemakszuchtige inhoud die niemand iets interesseert. Wel eens naar Corne Klijn geluisterd? Die heeft de afgelopen 10 jaar nog nooit iets verteld wat iemand niet in 2 seconden had kunnen opzoeken op Wikipedia. Daar zou ik me iets drukker over maken.

Ik ben het zo met je eens!!!
Doet iets in de media
Daan!

Bericht door Daan! »

De vraag is alleen of het inderdaad tien seconden was. Wie weet hoe laat het fragment was? Dan kan ik het even terugluisteren.
Bart144

Bericht door Bart144 »

http://www.3fm.nl/a/ug/302683 - Vanaf 58.00. Duurt een minuut, maar ik vind dat Paul het goed uitlegt voor de 'gewone' luisteraar.
Daan!

Bericht door Daan! »

3FM heeft net als 538 zijn nieuwsvormgeving vernieuwd. Bij 538 wordt door de dj altijd het nieuws aangekondigd, tenzij de dj niet live is. Op 3FM wordt alleen het nieuws aangekondigd als er NOSop3 is. Is het niet mogelijk om ook het journaal aan te kondigen?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Daan Bakker schreef:3FM heeft net als 538 zijn nieuwsvormgeving vernieuwd. Bij 538 wordt door de dj altijd het nieuws aangekondigd, tenzij de dj niet live is. Op 3FM wordt alleen het nieuws aangekondigd als er NOSop3 is. Is het niet mogelijk om ook het journaal aan te kondigen?
Nee, dat nieuws is centraal op alle zenders tegelijk te horen.
GeenEchteNaam

Bericht door GeenEchteNaam »

fonswielemaker schreef:
Daan Bakker schreef:3FM heeft net als 538 zijn nieuwsvormgeving vernieuwd. Bij 538 wordt door de dj altijd het nieuws aangekondigd, tenzij de dj niet live is. Op 3FM wordt alleen het nieuws aangekondigd als er NOSop3 is. Is het niet mogelijk om ook het journaal aan te kondigen?
Nee, dat nieuws is centraal op alle zenders tegelijk te horen.
Klopt, meestal na een uur of 8, je kan vaak ook aan het achtergrondmuziekje horen of het nieuws wel of niet live is.
Daan!

Bericht door Daan! »

Hoe doet ANP dit dan? Die maakt toch ook voor meerdere zender nieuws? Zij 'gieten' het wel in de vorm van de zender.
Feivel

Bericht door Feivel »

Daan Bakker schreef:Hoe doet ANP dit dan? Die maakt toch ook voor meerdere zender nieuws? Zij 'gieten' het wel in de vorm van de zender.
Meerdere bulletins opnemen?
Plaats reactie