Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Bart144

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Bart144 »

Ik weet welke datum het vandaag is, maar dit lijkt wel waar te zijn.
Opa Giel Beelen blijkt 50 jaar jongere journalist

De bijdehante Opa Beelen (91) uit het Achterhoekse dorp Hummelo verzorgde jarenlang het weerbericht in het 3FM-ochtendprogramma van zijn 'kleinzoon' Giel. Die zeepbel is nu definitief doorgeprikt: de grootvader van de dj blijkt namelijk de 50 jaar jongere Martijn van Stuyvenberg. De freelance journalist maakt vrijdag zelf een einde aan het vermaarde radiomysterie.

Waarom nu deze openbaring?
Van Stuyvenberg: "Opa Beelen is al ruim 10 jaar voor velen een enorm vraagstuk. Ik koos bewust voor 1 april, zodat niet iedereen deze onthulling gelooft. En voor wie het niet gelooft, blijft het dan tóch een eeuwig mysterie. Je spreekt nu dus mogelijk níet met Opa Beelen hè...?''

Dit was een razend populair radio-item, waarom stopte het vorig jaar?
"Giel Beelen wilde iets anders met zijn ochtendshow en gooide alle vaste items overboord. Opa mocht blijven, maar dan eens in de 2 weken en niet op een vast moment. Dat zag ik niet zo zitten. Veel luisteraars vragen per e-mail: 'Wanneer bent u er weer?' Ik wil niet antwoorden dat dit voortaan afhankelijk is van Giels bui.''

De vermeende opa en zijn kleinzoon gingen niet heel goed uit elkaar...?
"Ik vond hem niet heel welwillend om een oplossing te vinden. Ik heb Giel sindsdien ook niet meer gesproken. Het is doodzonde. Ik had hier nog lang mee willen doorgaan.''

Hoe ontstond deze mythe eigenlijk?
"Ik deed ooit een radioprogramma waarin ik geregeld deed alsof er een oude man naast me zat. Na 1,5 jaar besloot ik journalistiek te gaan doen, maar Giel vroeg voor mijn vertrek of ik als die opa, zijn weerman, wilde zijn. Geen probleem, ik kan dat stemmetje zo weer opboeren. De reacties waren direct enthousiast. En mensen geloofden er heilig in. Dan maar bij vragen glashard ontkennen dat ík het ben. En zo ben je 10 jaar verder.''

Wat was de truc?
"Er geen typetje van maken. Het was ook geen vieze ouwe man, hooguit een beetje vies. Maar hij kon zich ook oprecht kwaad maken over actuele zaken die ertoe doen. Het figuurtje werd steeds populairder. We namen zelfs een plaatje op met Normaal. Sommigen dachten ook dat Opa eigenlijk Bennie Jolink was. Die zat wel in het complot. Hij fluisterde mij al die typische moppen uit de Achterhoek in. Er kwamen reacties binnen als: 'Mijn grootvader is net overleden, maar met u heb ik toch nog een beetje een opa. Nu voelt het voor mij een beetje alsof Opa Beelen is overleden.''

Bron: http://s.ad.nl/4274218
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Dat wisten we toch allang? Zijn naam staat gewoon in het boek 50 jaar 3FM
PCE

Bericht door PCE »

aapdedino schreef:En jawel, Anoul vanaf maandag voor BNN op 3FM. Betekent waarschijnlijk dat Jorien doorschuift naar donderdag en vrijdag 04:00 tot 06:00.

https://twitter.com/anoul/status/715836430124195843
https://twitter.com/anoul/status/715836502094295040
Jorien dus vanaf 1 mei vijf nachten per week tussen 4 en 6

https://twitter.com/Jorien3FM/status/71 ... 16?lang=nl
https://www.facebook.com/jorien3fm/?fref=ts
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Eva is amper 1 weekje terug of Giel laat alweer verstek gaan aankomende vrijdag. Ook Domien kan blijkbaar niet.. dusssss wordt het Eva en Ramon.
marbles

Bericht door marbles »

echt, die vrijdagavond show moet zo snel mogelijk een vast team krijgen die gewoon altijd kunnen en willen
Minder eenheidsworst op de radio please
willemm

Bericht door willemm »

De oplossing voor 3FM in de middag: Sander H en Domien.
Frank vd L schuift door naar avond.
Bart144

Bericht door Bart144 »

Het DJ-duel komt dit jaar terug bij RabRadio. Dat vertelde Paul gisteren in '50 jaar 3FM' op KX. Wel weer leuk met de nieuwe lichting DJ's!
basf

Bericht door basf »

willemm schreef:De oplossing voor 3FM in de middag: Sander H en Domien.
Frank vd L schuift door naar avond.
Ja dat lijkt me wel een goed idee. Sander H is creatief in items verzinnen en ze klinken beide enthousiast en positief.
Frank klinkt meer als iemand die net teveel blowt en kan beter naar late avond of de nacht.
Niels707

Bericht door Niels707 »

Dan zou ik eerlijk gezegd liever een idee zien wat volgens mij vorig jaar al eens langs kwam toen bekend werd dat de middagshow tot 18 uur zou duren ipv 19 uur:

16-18 Domien
16-19 Domien & Sander
19-21 Sander

Frank van der Lende kan veel beter naar een moment waarop gefeest wordt, neem een vrijdag- of zaterdagavond, in plaats van op een serieus tijdstip als de middag, vind ik.
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Frank van der Lende kan misschien op het tijdstip dat Eva zit ? En eva naar een later tijdstip?
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind dat ze Giel en Eva op vrijdagavond wel kunnen afschaffen. Programma lijkt niet serieus genomen te worden. Heel vaak is of Giel of Eva er niet. Laat dan Barend en Wijnand deze uren doen.
willemm

Bericht door willemm »

Niels707 schreef:Dan zou ik eerlijk gezegd liever een idee zien wat volgens mij vorig jaar al eens langs kwam toen bekend werd dat de middagshow tot 18 uur zou duren ipv 19 uur:

16-18 Domien
16-19 Domien & Sander
19-21 Sander

Frank van der Lende kan veel beter naar een moment waarop gefeest wordt, neem een vrijdag- of zaterdagavond, in plaats van op een serieus tijdstip als de middag, vind ik.
Je bedoelt 18-19 Domien & Sander
Mag ook langer van bijv 17.30 tot 19.30
Dit is wel de manier om er uit te komen.
Als ik de vlogs van Domien zie, kunnen die twee goed met elkaar overweg en vullen ze elkaar goed aan.
Niels707

Bericht door Niels707 »

Dat bedoelde ik inderdaad, willemm. Typefoutje! :)

17:30-19:30 mag ook, de overlap lijkt me in ieder geval leuk.
Debaser

Bericht door Debaser »

Het lijkt me weinig realistisch. Bovendien is de show van Frank van der Lende groeiende, maar je voelt wel nog steeds dat hij een zware last op zijn schouders draagt.
Be a debaser!
willemm

Bericht door willemm »

Ik weet het niet met Frank. Gisteren weer een item over blowen met je ouders.
Plaats reactie