Ontbijtradio terug?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Domino

Ontbijtradio terug?

Bericht door Domino » 11 nov 2012 13:49

De luistercijfers van radio 2 zouden mijns inziens verder omhoog kunnen als ze in de ochtenduren teruggaan naar Ontbijtradio of een soortgelijk programma. Ik ben een erorme radio 2 fan, maar erger me regelmatig aan het ontendprogramma van Sander de Heer.
Het zal een prima presentator zijn, maar niet in de ochtend! De programma's die hij voorheen in de avond deed, waren leuk om naar te luisteren, maar in de ochtend vind ik het niets.

Zijn tempo ligt ontzettend hoog, waardoor zijn ademhaling hoorbaar stijgend is en regelmatig het uh,uh te horen. Ook komt hij hierdoor niet meer uit zijn eigen grappen.

Ik wordt om zeven uur wakker met het nieuws op radio 2. Als ik daarna hoor dat hij er zit, ga ik over naar radio 538. Als het dan toch in hoog tempo moet, luister ik veel liever naar Edwin Evers. Zodra Sander de Heer vervangen wordt door Bert Haandrikman, of liever nog zoals voorheen door Renzo Veenstra, blijf ik ik op radio 2. Met Bert en Renzo komt men dicht bij het oude ontbijtradio.
In tegenstelling tot De Heer Ontwaakt, was Ontbijtradio een programma waarbij het draaide om rustig wakker worden met nieuws, weer, verkeer en een presentator die zichzelf niet op de voorgrond zette.

Bij Sander de Heer hoor ik regelmatig, IK dit, IK zus, IK zo, Ik heb etc, terwijl er volgens mij toch gewoon een hele redactie achter zit waarmee je samen je programma maakt.

Kortom:
Zendercoordinator van Radio 2, laat in de ochtend echte ontbijtradio horen en niet zoals nu een schreeuwerig programma in hoog tempo met een DJ die zichzelf erg belangrijk vind. Dan heb je mij en vele luisteraars terug in de ochtend. Nu ga ik in de ochtend over naar 538 en Q-music en blijf daar hangen. Ik keer pas terug om 12.00 uur bij Tijd voor Twee. Probeer in de ochtenduren niet de commercielen te immiteren of aan te sluiten bij hun doelgroep. Houdt respect voor de leeftijdsgroep ( 20-60 jaar) die jullie luistercijfers heeft doen stijgen. Ik ben een man, 45 jaar en al 15 jaar een enorme radio 2 fan, maar sinds 3 jaar haak ik in de ochtend af.

MFM

Re: Ontbijtradio terug?

Bericht door MFM » 11 nov 2012 15:12

Goh...ik haak juist af bij de Tros en zeker bij Spits...en dan kom ik pas weer terug na 3 uur.
Ben ik even blij dat ik slechts 1 van de duizenden met een mening ben ipv de regelbaas op 2. :))

Wel knap van TS dat hij na drie jaar afgehaakt te zijn eindelijk eens iets post om zo zijn ongenoegen te uiten.

Daan!

Bericht door Daan! » 11 nov 2012 19:04

[edit admin3] voegt weinig toe

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 11 nov 2012 19:20

Kortom TS vindt Sander de Heer persoonlijk niks en gebruikt non-argumenten als luistercijfers en "vele luisteraars" om zijn punt van persoonlijke smaak te onderstrepen.

Het is een keuze van Radio 2 om in de ochtend meer persoonlijkheid neer te zetten, en dat werkt voor Radio 2 prima. De luistercijfers bewijzen het.

Overigens: de leeftijdsgroep 20-60. Of om exact te zijn: De leeftijdsgroep 20-49 en, daarnaast de secundaire doelgroep 50-64. Interessant dat je daar over begint. Weet je welke zenders daar het beste in scoren in de bovenkant van 50-64 ? Radio 2 en de regionalen.

Radio 2 doet het kortom uitstekend in de beoogde doelgroep. Jouw persoonlijke afkeur van Sander de Heer: Jammer voor je. Maar projecteer je eigen mening niet op heel nederland en haal niet luistercijfers die je kennelijk niet gelezen hebt aan om je punt proberen te maken.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

JS

Bericht door JS » 11 nov 2012 20:13

Ik vind Sander het leuk doen op Radio 2 en hij past bij de verjongde weg die het station in is gegaan. RadioFreak had er dit jaar een berichtje over:
Afbeelding
Daar zie je dat Radio 2 op de vierde plaats staat en alleen 3FM is ze voorbij gegaan.
De radio blijft het doen!!!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 11 nov 2012 22:54

Nu ik de openingspost nog eens lees:
Zodra Sander de Heer vervangen wordt door Bert Haandrikman, of liever nog zoals voorheen door Renzo Veenstra, blijf ik ik op radio 2. Met Bert en Renzo komt men dicht bij het oude ontbijtradio.
Man man, waar haal je de arrogantie vandaan.

Domino

Bericht door Domino » 11 nov 2012 23:03

Rutgrrr bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad geprobeerd mijn mening weer te geven en dat is volgens mij ook één van de doelen van een forum zoals dit.
De luistercijfers zijn mij wel degelijk bekend en zoals in de eerste regel van mijn post te lezen, is mij bekend dat deze cijfers goed zijn, maar mijns inziens nog hoger kunnen indien ze in de ochtend teruggaan naar een format zoals ontbijtradio.

Sander de Heer probeert een "ochtendshow" neer te zetten, maar dat is alleen weggelegd voor Giel Beelen en Edwin Evers. Daar moet hij mijns inziens niet proberen aan te tippen, want dat is hem in de afgelopen drie jaar niet gelukt.
Ik wil alleen maar aangeven dat wanneer radio 2 de doelgroep wil bereiken die radio 2 ooit "groot"gemaakt heeft, dit niet lukt met een dergelijk ochtendprogramma.
Nogmaals de luistercijfers zijn prima maar zouden naar mijn mening nog hoger kunnen uitvallen met een ochtendprogramma als voorheen ontbijtradio.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 11 nov 2012 23:17

Sander de Heer probeert een "ochtendshow" neer te zetten, maar dat is alleen weggelegd voor Giel Beelen en Edwin Evers. Daar moet hij mijns inziens niet proberen aan te tippen, want dat is hem in de afgelopen drie jaar niet gelukt.
Sorry daar moet ik echt even om lachen. Je bent echt vastgeroest in je gedachten. Alsof ochtendradio het exclusieve domein is van deze twee DJ's. Er zijn altijd mensen die wat anders leuk vinden, maar daar ga je uit gemak volledig aan voorbij.

Kijk, dat JIJ denkt dat die huidige ochtendshow van Radio 2 niks is, dat is je goed recht. Maar ik zou graag eens een onderzoekje zien waar we met z'n allen uit kunnen concluderen dat Radio 2 helemaal verkeerd bezig is in de ochtend en de luistercijfers beter kunnen. Dat onderzoekje heb je niet.

De markt in Nederland zit behoorlijk op slot, zoals je vast wel gezien hebt. Het is een wonder dat Sky, sinds de format-switch naar actievere AC, betere cijfers heeft. Maar verder valt er echt niet meer uit te halen voor de meeste zenders.

Female RF

Bericht door Female RF » 12 nov 2012 08:04

Domino schreef:Rutgrrr bedankt voor je reactie!
Sander de Heer probeert een "ochtendshow" neer te zetten, maar dat is alleen weggelegd voor Giel Beelen en Edwin Evers.
Smaken verschillen.

Naar de eerste luister ik sowieso niet vrijwillig (meer). :roll:

(Naar Evers ook niet, maar dat is meer een kwestie van muzikale smaak dan van mezelf aan de dj in kwestie ergeren.)

Wat mij betreft mag Stenders terug op de landelijke ochtend-radio.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 12 nov 2012 08:17

Ieder zijn meug inderdaad en dat moet je respecteren! Radio 2 schijnt inderdaad goed bezig te zijn als je de luistercijfers bekijkt. Als we het over het ochtendprogramma van Radio 2 hebben waar dit topic over gaat dan vond ik persoonlijk Bert Kranenbarg het beste die een paar jaar geleden op deze plek zat.
Maar goed; Radio 2 heeft veel verjongd en vooralsnog schijnt dat goed uit te pakken. Even Off Topic: Het valt me wel op dat het "Theater van het Sentiment"nog steeds te horen is. dat programma ging toch stoppen? Begrijp me niet verkeerd: ik ben blij dat het nog steeds te horen is op de radio.

elwin

Bericht door elwin » 12 nov 2012 14:05

Het Theater van het Sentiment stopt eind dit jaar helaas. Dus nog tot eind dit jaar te horen.

De ochtendshow van 2 past denk ik prima bij de zender. Ik vind het middagprogramma van 2 veel minder. Juist daar mag wel wat meer een middagshow komen met iets meer humor, in plaats van een nieuwsprogramma.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 12 nov 2012 14:06

elwin, ik snap je punt. Alleen zijn zowel 3FM, 538 als Veronica al ontzettend gefosussed (focust? focusd?) op meligheid. Ik denk dat radio 2 bewust iets anders doet nu.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 nov 2012 19:06

Domino schreef:Sander de Heer probeert een "ochtendshow" neer te zetten, maar dat is alleen weggelegd voor Giel Beelen en Edwin Evers. Daar moet hij mijns inziens niet proberen aan te tippen, want dat is hem in de afgelopen drie jaar niet gelukt.
Volgens mij maken Colin Banks, René Verkerk en Rick van Velthuysen momenteel ook prima ochtendshows en in het verleden deed Jeroen van Inkel dat ook niet onverdienstelijk op Q Music. De luistercijfers van Sander de Heer zijn uitstekend en zeker niet minder dan die voor zijn komst waren. Dat combinerend met de hevige concurrentie in de ochtend, lijkt het mij sterk dat een andere ochtendshow veel meer luisteraars kan trekken binnen het format van Radio 2.

Wat betreft luistercijfers doet Radio 2 het volgens mij ook niet altijd slechter dan 3FM, dus veel minder dan Giel Beelen zijn ochtendshow kan het niet zijn.
Rock 'n roll is better than music!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 12 nov 2012 20:08

Ik wil alleen maar aangeven dat wanneer radio 2 de doelgroep wil bereiken die radio 2 ooit "groot"gemaakt heeft, dit niet lukt met een dergelijk ochtendprogramma.
Kijk en daar maak je een denkfout. Die doelgroep wil Radio 2 niet meer bereiken.

Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio » 13 nov 2012 00:48

Ik vind dit wel een interressant topic.
Ook ik ben 1,5 jaar geleden al afgehaakt met het luisteren naar het programma van Sander de Heer en dat na jaren van luisteren naar de ontbijtshow op Radio 2 met meerde presentatoren. Elke ochtend werd ik er mee wakker op mijn wekkerradio, maar het laatste jaar ergerde ik mij steeds meer aan de manier van presenteren van Sander, zoals zijn betweterige ,reacties en eigen mening op het nieuws en dan ook nog sommige items, de druppel was het item "de uithaal" , elke ochtend om 6.20 een hoop geschreeuw. Ik vond ook dat als in de vakantieperiode zijn programma werd over genomen door Toine of Bert, dit een heerlijke aflossing was en weer fijn luisteren was.

Een paar weken geleden was er een persbericht van dat het programma zou worden veranderd, met meer muziek enzo, hierop heb ik het nog een keer geprobeerd te luisteren, maar voor mij hoeft het niet meer.
Ik heb s' morgens vroeg geen zin in gezeur, gewoon korte nieuws items met veel muziek, is dit nu teveel gevraagd?
De zon schijnt op de radio

Plaats reactie