Luisteronderzoek: Welke zender luistert men nog meer?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
LOS

Luisteronderzoek: Welke zender luistert men nog meer?

Bericht door LOS » 25 sep 2012 11:20

Waar ik benieuwd naar ben is dat ze naast ze onderzoeken waar men het meeste naar luistert, dezelfde luisteraar ook op afstemt. Dus iemand die naar Radio 2 ook luistert naar 100%NL. Stemt een frequent Radio 1 luisteraar ook wel af op BNR? En andersom? Is hier ook iets meer over bekend?
LOS van alles

rutgrrr

Re: Luisteronderzoek: Welke zender luistert men nog meer?

Bericht door rutgrrr » 25 sep 2012 11:30

Hier vind je achtergrond informatie over de meetmethode en de criteria:

http://www.rab.fm/NLO/nlo-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Offtopic is het nieuwe ontopic.

jessica

Bericht door jessica » 25 sep 2012 18:34

Meestal Radio2, 3FM, Radio1 en Veronica en heel soms Radio6. Dat zijn de zenders waar ik het meest tussen switch.

Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio » 25 sep 2012 19:21

Ik heb meestal Waterstad FM of Radio Noord aan staan. Of golden oldies stations via internet.
De zon schijnt op de radio

LOS

Bericht door LOS » 26 sep 2012 10:44

Ik schakel tussen Radio 1 en BNR Nieuwsradio. Wanneer er bijvoorbeeld sport op Radio 1 is dan ben ik bij BNR te vinden. Verder luister ik sporadisch Radio 2, Waterstad FM en Sky Radio. De muziek van Sky herken ik me zelf niet meer zo in. Heb hele tijd niet meer naar ze geluisterd en dan hoor je hele andere muziek?
LOS van alles

fdboer

Bericht door fdboer » 26 sep 2012 10:52

Lang leve de (zelfbouw) aux ingang, ik luister alleen nog naar KX Radio podcasts of wat er verder nog aan mp3 spul op de telefoon staat. Zelfs de verkeersinfo heb ik uit staan want in de praktijk heb ik daar toch niks aan.

Female RF

Bericht door Female RF » 26 sep 2012 12:53

Als het gaat om wat ik zelf vrijwillig (thuis) op zet:

Qua ether/kabel-zenders regelmatig 8FM Brabant, verreweg het meeste. Klinkt fris en binnen het commerciële kader lekker afwisselend, en daar draaien ze nummers tenminste niet helemaal kapot. En heel soms een andere zender; wat dan meestal Radio 2 of 3FM zal zijn.

En dan aangevuld met - gevoelsmatig - 1001 verschillende internetzenders, vaak Franse of Belgische (Laid Back Radio, FIP, Paris 1 Reverse en vele anderen), al bevalt het Nederlandse Extra Gold ook goed. Ik heb daar zowel op de slaapkamer als in de kamer/keuken een apparaat voor staan.

jassy

Bericht door jassy » 26 sep 2012 15:58

Hier wordt door de weeks uitsluitend Radio 2 geluisterd. 's Avonds luister ik wel eens naar SLAM of 538. In het weekend doe ik er vaak een non-stop zender op omdat mij de programmering op de radiozenders totaal niet interesseert.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

hollandio

Bericht door hollandio » 02 okt 2012 19:55

omdat ik door en voor m,n werk elke dag bij verschillende lokale omroepen kom luister ik meestal bij hetkomen en vertrekken naar DIE lokale omroep en moet zeggen er is zoveel varriatie tussen elke omroep de ene erg proff en de andere echte amateurs maar ze doen alles met passie en dat is goed natuurlijk .
ook de muziek keuze dus en ook thuis stem ik meestal af op een lokale omroep

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 03 okt 2012 12:07

Ik luister nooit de hele dag naar dezelfde zender. Daar heb ik moeite mee omdat de variatie ver te zoeken is. Meestal tot 10 uur naar 538 en dan tot 12 uur Veronica en van 12 tot einde werktijd de lokale omroep met alleen maar Nederlandstalige muziek.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

LOS

Bericht door LOS » 03 okt 2012 12:56

Lokale zend hier in SUPER stereo uit. Dat vind ik wel leuk om te horen op mijn walkwoman. Stem ik dan ook even kort op af, maar dan schakel ik snel weer over omdat de platen van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan. Dus daar stem ik dan af en toe heel kort op af wanneer ik de FM band even scan.
LOS van alles

riensnoep

Bericht door riensnoep » 03 okt 2012 15:26

overdag op t werk staat meestal radio 2 aan, soms 3 fm en skyradio, beslist niet mijn favoriete zenders.
thuis luister ik naar nostalgie, http://www.nostalgie.eu" onclick="window.open(this.href);return false;,
s avonds naar classic 21. http://www.classic21.be" onclick="window.open(this.href);return false;
tussen 19 en 21 uur sixties muziek en daarna de muziekspecials zoals bv blues
op zondagmorgen ook classic21, verder eigenlijk niks

station-drz

Bericht door station-drz » 04 okt 2012 13:09

hier normaal een piraatje aan :)) maar als er is niks te ontvangen is switch in naar sky radio of veronica. waarom?

skyradio draaid nonstop muziek op het werk heb ik geen behoefte aan eideloos geteut op de radio. radio is immers toch ook uitgevonden voor muziek tijdens de arbeit?

en veronica puur omdat ik wel houd van wat lekkere classic rock knallers. :))
Hey ho, hey ho, je krijgt een orban niet cadeau! :))

www.Geesfm.nl de gezelligste lokale stations onder 1 dak!

Plaats reactie