538 naar nieuw pand

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: 538 naar nieuw pand

Bericht door jessica »

Radio10 zit al in de nieuwe studio en SLamFM volgens mij ook. Wanneer gaat 538 over. Stond toch gepland in december of wordt dit volgend jaar?

Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef:Radio10 zit al in de nieuwe studio en SLamFM volgens mij ook. Wanneer gaat 538 over. Stond toch gepland in december of wordt dit volgend jaar?
Ik begreep volgend weekend.

Ron van Impelen

Bericht door Ron van Impelen »

Qmusic_isgood_foryou schreef:Hebben ze nog steeds Rode Broadcaster's in de nieuwe studio, of zijn ze eindelijk overgestapt op Shure SM7B?
http://www.bax-shop.nl/blog/index.php/a ... -radio-538" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je zien wat Bax Shop aan ze geleverd heeft, daarmee dus 100% bevestiging dat er Rode Broadcasters komen....

Radiovriend

Bericht door Radiovriend »

ik vind de discussie wel grappig. 3fm werkt bijvoorbeeld met Shuresm7b, 538 met broadcaster, maar zag bijvoorbeeld dat alle 3fm dj's thuis een broadcaster hebben.
Domien
Ekdom
Swijnenberg

Toch wel apart

Bfm

Bericht door Bfm »

Omdat de Shure een dynamische microfoon is, geeft hij niet zoveel signaal af. Daarom moet je bij die mic een goede voice processor kopen om het redelijk te laten klinken zonder een bak ruis erbij. Bij de Broadcaster is het eerder omgekeerd en hoef je dus niet een (te) prijzige processor te kopen om het redelijk te laten klinken, omdat je die gain knop niet zo ver naar rechts hoeft te draaien, en aangezien radio-dj's niet het beste salaris hebben (de meeste), willen ze denk ik niet teveel uitgeven aan een voiceprocessor.

Radiovriend

Bericht door Radiovriend »

Als je de rest van de inrichting van studio's ziet, is geld denk ik niet het probleem....

Bfm

Bericht door Bfm »

Klopt, maar waarom meer geld spenderen aan een shure + duurdere processor als je ook voor minder geld een net zo goed geluid kan krijgen? Een shure klinkt wat mij betreft pas echt goed met bijvoorbeeld een symetrix 528e. Maar het kan ook zijn dat de (3fm) dj's de broadcaster lekker vinden klinken?

Xeno

Bericht door Xeno »

Ik denk dat voor die 3FM dj's geld wel degelijk een rol speelt. De SM7 is zelf al niet goedkoop, maar je hebt er ook nogal wat bij nodig. Mijn ervaring is dat een SM7 vrij moeilijk echt op klank te krijgen is. Tuurlijk, sluit 'm aan op een behringer en er komt ook wel geluid uit. Maar de 3FM klank wordt bijvoorbeeld mede gemaakt door de Orban 8500. Die volle klank haal je thuis niet zomaar. Tenzij je ook een Orban hebt staan.

Edgar

Bericht door Edgar »

Zonet werd de opening van Radio 538 afgedraaid (de opening van het station destijds in 1992, niet de nieuwe studio). Leuk om weer te horen, al heb ik dat eerste uur in mijn archief. Vandaag is het 20 jaar geleden dat Radio 538 gestart is, om 18:00 uur om exact te zijn. Gefeliciteerd met de verjaardag -bier , hoewel bubbeltjeswijn beter is :))
Gezellig discussiëren

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Edgar schreef:Zonet werd de opening van Radio 538 afgedraaid (de opening van het station destijds in 1992, niet de nieuwe studio). Leuk om weer te horen, al heb ik dat eerste uur in mijn archief. Vandaag is het 20 jaar geleden dat Radio 538 gestart is, om 18:00 uur om exact te zijn. Gefeliciteerd met de verjaardag -bier , hoewel bubbeltjeswijn beter is :))
Ze begonnen in die oude kerk in Bussum waar ook TMF de uitzenden deed.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Bfm

Bericht door Bfm »

Nieuwe foto van Tim Klijn.....
Afbeelding

Edgar

Bericht door Edgar »

Zwarte IJsbeer schreef:Ze begonnen in die oude kerk in Bussum waar ook TMF de uitzenden deed.
Ik heb altijd geweten dat het een voormalige bioscoop was. Graaf Wichmanlaan 46 (uit mijn hoofd)
Gezellig discussiëren

jassy

Bericht door jassy »

Edgar schreef:Zonet werd de opening van Radio 538 afgedraaid (de opening van het station destijds in 1992, niet de nieuwe studio). Leuk om weer te horen, al heb ik dat eerste uur in mijn archief. Vandaag is het 20 jaar geleden dat Radio 538 gestart is, om 18:00 uur om exact te zijn. Gefeliciteerd met de verjaardag -bier , hoewel bubbeltjeswijn beter is :))
@ Edgar, heb je het eerste uur van Radio 538 digitaal beschikbaar?? Ik ben zeer geinteresseerd in dit stukje radio geschiedenis...!!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

Rolfz

Bericht door Rolfz »

Bfm schreef:Nieuwe foto van Tim Klijn.....
Afbeelding
Nice, ziet er netjes uit hoor!
Ruud de Wild, De beste presentator van de Nederlandse Radio!

Bfm

Bericht door Bfm »

Plaats reactie