Gesneuvelde radio stations in Nederland

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Gesneuvelde radio stations in Nederland

Bericht door density1 »

Talkradio 1395 AM; mooie inbel radio, wordt node gemist. Is onlangs nog een keer geprobeerd met een online talkradio maar helaas mislukt vanwege verkeerde aanpak m.i.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

density1 schreef: 13 apr 2021 17:53 Talkradio 1395 AM; mooie inbel radio, wordt node gemist. Is onlangs nog een keer geprobeerd met een online talkradio maar helaas mislukt vanwege verkeerde aanpak m.i.
Klopt, meer podcast dan radio.1395 was toch anders van opzet.
density1

Bericht door density1 »

Had ik me inderdaad iets anders bij voorgesteld.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Het enige wat ik mis is een sterk 3FM (want deze mag ook wel in het rijtje staan). Voor de rest waren alle commerciëlen die het tot 2005/2006 volhielden 1 voor 1 een flop die allen op 3FM of 538 wilde lijken.
tspronsen

Bericht door tspronsen »

Stophoest schreef: 13 apr 2021 09:30 Daarna (mei 2000 tot 2003?/2004?) lokalo Noordenveld-FM (Gemeente met Norg en Roden - Noord Drenthe) vanuit Norg (ook gedraaid). Door financieel wanbeleid toenmalig bestuur.
Wat grappig... Mijn liefde voor radio is bij de voorloper van Noordenveld-FM, de Lokale Omroep Norg, ontstaan. Dat was eind jaren '80. Financieel heeft die omroep het nooit breed gehad. Had Noordenveld-FM ook een zender in Roden of alleen de zender in Norg?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ikbenroy schreef: 16 apr 2021 13:15 Het enige wat ik mis is een sterk 3FM (want deze mag ook wel in het rijtje staan). Voor de rest waren alle commerciëlen die het tot 2005/2006 volhielden 1 voor 1 een flop die allen op 3FM of 538 wilde lijken.
Een 3FM met een sterk marktaandeel wordt inderdaad gemist. Jammer, maar we weten nu wel dat deugen en politiek correct geneuzel nauwelijks luisteraars trekt.
Jan Pel

Bericht door Jan Pel »

Ikbenroy schreef: 16 apr 2021 13:15 Het enige wat ik mis is een sterk 3FM (want deze mag ook wel in het rijtje staan). Voor de rest waren alle commerciëlen die het tot 2005/2006 volhielden 1 voor 1 een flop die allen op 3FM of 538 wilde lijken.
Yorin FM had kunnen lukken, als men Rob Stenders zijn gang had laten gaan.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Jan Pel schreef: 16 apr 2021 15:42
Maar Rob Stenders had geen functie in de directie bij yorin fm dus hoe had hij dat moeten doen?
Iveske

Bericht door Iveske »

brabolander schreef: 12 apr 2021 23:46 Ik zie nu pas je reactie, maar heb er gedraaid tijdens de Fantasy Mega 107 periode live elke zaterdag en zondagmiddag. Ik weet nog wel de live uitzendingen vanaf de Beekse Bergen en volgens mij ook de Tilburgse kermis. Was strak jingle pakket, wil je herinneringen uit die periode terug moet je eens afstemmen op www.mega107.com zelfde jinglepakket en de muziek uit die tijd (niet mijn initiatief). ik draaide onder mijn eigen naam, Erik Beks. Waren toch wel mooie tijden vanuit het schuurtje in Weelde Belgie. Tijdje een combi gedaan op zondag door eerst paar uurtjes Digitaal Fm in Arendonk, doorrijden naar Weelde voor nog 2 uurtjes Fantasy. Zat destijds in de hele Kempen, Tilburg en Breda op de kabel.

Top , idd leuk jinglepakket . Ik meen maurice Verschueren te herkennen .
Heb je toevallig nog een programmering van toen ?
Jeugdsentiment voor mij .
Feivel

Bericht door Feivel »

Jan Pel schreef: 16 apr 2021 15:42
Als ik achteraf de interviews met ex-Yorin DJ’s lees, waren ze het er over eens dat het probleem vooral bij de muziek lag. 80’s, dance en Britney Spears draaiden ze dwars door elkaar heen. In de later periode wilden ze op 3FM lijken en toen ging het helemaal mis.

Ik moet wel zeggen dat er voor mijn gevoel voorheen veel strakker/sneller radio werd gemaakt. Nu draait het allemaal meer om personality, langdradige verhalen die soms nergens naar toe gaan, etc. Dat mis ik wel: strakke (hit)radio.
density1

Bericht door density1 »

Strakke hitradio, op de Amerikaanse leest geschoeid, faalt eigenlijk altijd in Nederland dat is inderdaad met Veronica FM, Yorin FM en Caz! geprobeerd, en ik weet niet in hoeverre Wild FM nog van dit soort radio maakt, maar dat is ook niet echt succesvol daarin. Misschien dat het kleinschalig, en op regionaal gebied wel aan slaat. Misschien dat 538 dit nog eens wil proberen landelijk want het format nu gaat alle kanten op. Maar goed, dat geheel terzijde.
lion

Bericht door lion »

keesradio schreef: 02 mei 2012 13:00 Ik lees hier: Dat niemand deze plaat on-air draait heeft een reden. Het irritatie + schreeuw gehalte is veel te hoog.
Laat ik dat nu vooral hebben met veel muziek van nu en plat gedraaide (rock) nummers uit de jaren 80 en 90.
Het is dus ook een kwestie van smaak en het tijdstip. Gisteren weer een uur verplicht naar Radio 2 mogen luisteren, het is qua muziek eigenlijk al net zo saai als Sky Radio en zou zo'n plaatje van Patty en Shift de boel weer een beetje opvrolijken.
Dat is ook hetgeen vaak mist, een beetje vrolijke muziek, of we doen er dik mee in het zogenaamde "foute uur".
Joe (FM) is hier een leuk voorbeeld van met vrolijke platen. www.joe.nl
Stophoest

Bericht door Stophoest »

tspronsen schreef: 16 apr 2021 15:36
Stophoest schreef: 13 apr 2021 09:30 Daarna (mei 2000 tot 2003?/2004?) lokalo Noordenveld-FM (Gemeente met Norg en Roden - Noord Drenthe) vanuit Norg (ook gedraaid). Door financieel wanbeleid toenmalig bestuur.
Wat grappig... Mijn liefde voor radio is bij de voorloper van Noordenveld-FM, de Lokale Omroep Norg, ontstaan. Dat was eind jaren '80. Financieel heeft die omroep het nooit breed gehad. Had Noordenveld-FM ook een zender in Roden of alleen de zender in Norg?
Inderdaad grappig. We hadden alleen in Norg een zender. Het bestuur van Noordenveld FM had een hele creatieve manier van boekhouden.
Je hebt kink- en stophoest.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Kikker Radio. Kinder radiozender
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 22 apr 2021 12:55 Strakke hitradio, op de Amerikaanse leest geschoeid, faalt eigenlijk altijd in Nederland dat is inderdaad met Veronica FM, Yorin FM en Caz! geprobeerd, en ik weet niet in hoeverre Wild FM nog van dit soort radio maakt, maar dat is ook niet echt succesvol daarin. Misschien dat het kleinschalig, en op regionaal gebied wel aan slaat. Misschien dat 538 dit nog eens wil proberen landelijk want het format nu gaat alle kanten op. Maar goed, dat geheel terzijde.
Hitradio zoals in Amerika werkt hier gewoon niet. Zijn wij te nuchter voor in Nederland
Plaats reactie