RTL koopt Slam FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

rutgrrr

RTL koopt Slam FM

Bericht door rutgrrr » 27 apr 2011 11:20

vooralsnog alleen een tweet als bron, maar dat is een RTL journalist:

http://twitter.com/SiebeSietsma/status/ ... 2784065536" onclick="window.open(this.href);return false;
RTL heeft SLAM!FM gekocht (wekelijks 1,2 miljoen luisteraars).
edit: persbericht van RTL:
Vandaag maakt RTL Nederland de overname van SLAM!FM bekend. Na een succesvolle samenwerking tussen de sales-afdelingen van Radio 538, Radio 10 Gold en SLAM!FM wordt het radiostation nu opgenomen in de totale Family of Radio Stations van RTL.

CEO RTL Nederland Bert Habets:

“We hebben al langer de wens om onze Family of Radio Stations uit te breiden. Met de verdeling van de radiofrequenties is er de komende zes jaar zekerheid in het radiolandschap. Daarmee is dit het perfecte moment om een belangrijke strategische stap te zetten met de overname van SLAM!FM. SLAM!FM is een ijzersterk merk en een prachtige aanvulling op de doelgroepen die we met Radio 538 en Radio 10 Gold al uitstekend bereiken.”

Algemeen Directeur Radio 538 Jan-Willem Brüggenwirth vult aan:

“SLAM!FM is dé ideale springplank voor nieuw dj talent en wij hebben alles in huis om zowel het station als het talent tot verdere ontwikkeling te brengen.”

Jacqueline Bierhorst, Directeur SLAM!FM:

“Wij zijn heel trots dat RTL ons bedrijf verder wil uitbouwen. Hierdoor ontstaan voor ons station enorme groeikansen voor zowel het merk als voor de mensen voor en achter de microfoon.”
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 27 apr 2011 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

borisfm

Re: RTL koopt Slam FM

Bericht door borisfm » 27 apr 2011 11:24

Daniel Lippens bevestigt het net ook.

EA

Bericht door EA » 27 apr 2011 11:25

Mmm, interessant. Dat betekend dat als RTL van 538 af wil en het weer naar John de Mol gaat, ze Slam hebben. Typisch gevalletje geen schoenen weggooien als je nog geen nieuwe hebt?
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Erik1976

Bericht door Erik1976 » 27 apr 2011 11:26

Dat zou kunnen betekenen dat John de Mol zijn aandelen terug verkoopt aan RTL en hij zelf (Talpa) weer eigenaar wordt van Radio 538. Dit is onderdeel van het contract tussen De Mol en RTL (heeft hij afgelopen zondag zelf verteld in de media). RTL zou dan geen radiostation meer hebben, dus dat wordt SLAM FM!

Appeltje eitje verhaal...

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 27 apr 2011 11:27

Officieel is dit een geclauseerd kavel, dus wellicht hoeft RTL Radio 538 niet weg te doen. Maar dat is me nog steeds niet helder. Hoe dan ook goede zet van RTL en goed voor Slam FM, ze krijgen de marketingmachine van RTL achter zich.
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 27 apr 2011 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

PierreMeijer

Bericht door PierreMeijer » 27 apr 2011 11:43

Nee, 538 word niet weg gedaan. Anders had RTL niets aan de overname. Tenmiste dat is mij gezegt. :P

Sub-Zero

Bericht door Sub-Zero » 27 apr 2011 12:06

SlamTV gaat ook naar RTL?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 27 apr 2011 12:27

Hopelijk komt er dan nu wel een wat vaster format en minder van de hak op de tak.
Ik denkt dat er van Slam FM best een mooi station van te maken is al zou "het roer wel wel om moeten ".
Maar dat komt wel goed. :lol:
+ punten van Slam =

+ goede website
+ goede stationsnaam
+ Ether ferq. ( Gratis zoals we hebben gelezen dat men er niets voor de verlenigen hoefte te betalen)

- Punt (de muziekkeuze)
Dus daar is nog wel wat aan te doen. Dance is niet verkeerd het is alleen hoe vul je het zelf in.

ik wens ze succes -+dance

Orange

Bericht door Orange » 27 apr 2011 12:30

PierreMeijer schreef:Nee, 538 word niet weg gedaan. Anders had RTL niets aan de overname. Tenmiste dat is mij gezegt. :P
Idd, het lijkt me eerder dat de combinatie van radiostations wat oplevert ipv SlamFM als enige radiostation binnen de RTL Groep.
Het integreren van de verkoopafdelingen was al een voorbode. Nu is eea dus definitief. Ik kan me wel voorstellen dat Slam qua format wat verder van 538 komt te staan. Meer gericht op dance bijvoorbeeld.

EA

Bericht door EA » 27 apr 2011 12:33

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat qua format. De overlapping met 538 is er. Misschien toch meer richten op nieuwe muziek, dat is een kavelvoorwaarde dus daar wat meer onderscheiding in. Muziek die nog niet op 538 is te horen, als eerste op Slam. Ik denk dat dit een leuk effect kan hebben.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Eppo

Bericht door Eppo » 27 apr 2011 12:47

Zou er dan ook andere invulling voor RTL8 gevonden kunnen worden? Bijvoorbeeld Slam!TV doorgeven op het kanaal van RTL8, waardoor Slam!TV in één klap (bijna) overal op de kabel te ontvangen is?

Ergens vind ik het wel jammer dat Slam!FM het zoveelste station is dat in handen van een multinational valt, Slam!FM doet me altijd wat denken aan de beginjaren van 538, ik hoop niet dat het nu net zo'n "schreeuwzender" gaat worden als 538. Anderzijds, het is natuurlijk een station dat al een redelijke historie heeft (van New Dance Radio vervolgens als Slam FM, vervolgens als ID&T Radio en nu als Slam!FM.

Ik ben benieuwd hoe e.e.a. verder gaat, uiteraard hoop ik dat het geen banen bij Slam! en/of 538 gaat kosten.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

Jesse

Bericht door Jesse » 27 apr 2011 13:17

Als ze nou al die danceprogramma's naar Slam! FM verhuizen, dan kun je ten minste op vrijdag- en zaterdagavond ook kiezen voor het "normale" format van 538.
Bedenk altijd voor wie je het doet.

jassy

Bericht door jassy » 27 apr 2011 13:25

Ik denk ook dat 538 meer gladgestreken gaat worden en dat Dance Department etc wordt overgeplaatst naar SLAM!FM. Het nieuws heeft mij overigens zeer verrast!

Hopelijk komt het format van SLAM nu een stuk verder weg te staan van 538 (Lijkt mij niet dat je inhouse concurrentie wil hebben) en dat het weer een goede dancezender wordt met lekker veel nieuwe muziek!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

rvdwassenberg

Bericht door rvdwassenberg » 27 apr 2011 14:15

jassy schreef:Ik denk ook dat 538 meer gladgestreken gaat worden en dat Dance Department etc wordt overgeplaatst naar SLAM!FM.
Lijkt me niet, SlamFM valt nu in handen van RTL maar het gaat geen samenvoeging met 538 worden. Daarnaast is Dance Department en de programma's van Armin en David Guetta goed beluisterde programma's en zullen ook wel op 538 blijven denk ik.
-

Orange

Bericht door Orange » 27 apr 2011 14:15

Jesse schreef:Als ze nou al die danceprogramma's naar Slam! FM verhuizen, dan kun je ten minste op vrijdag- en zaterdagavond ook kiezen voor het "normale" format van 538.
Misschien dat dat op vrijdagavond zou kunnen gebeuren, maar ik zie Dance Department echt niet verdwijnen van 538.
Ik vraag me wel af hoe het nu zit met het initiatief voor 538TV. Zou dat niet geïntegreerd kunnen worden in SlamTV?
En hoe lang blijft de naam SlamFM bestaan. Er is al een radiozender met 538Dance en 538Hitzone. Ook iets om te integreren.

Plaats reactie