Beste dj's.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

HenkLeppers

Re: Beste dj's.

Bericht door HenkLeppers » 27 apr 2011 10:22

Budweiser: Goede vergelijking! Mijn punt is dat het voor mij moeilijk te begrijpen is dat iemand die de creatieve tijden nog heeft meegemaakt zich thuis kan voelen in het huidige vak van muziekradio-maker. Iemand die er nu vers inrolt weet niet beter.

Voldoening krijgen uit het feit dat een computerprogrammeur zijn werk goed gedaan heeft maakt weinig gebruik van je eigen vaardigheden op radiogebied. En verder is het inderdaad zo dat tijden veranderen, en dat is ook prima. Het houd echter ook in dat sommige vakgebieden minder interessant worden voor sommigen, en daar ben ik een voorbeeld van op radiogebied.

Budweiser

Bericht door Budweiser » 27 apr 2011 10:58

Mijn punt is dat het voor mij moeilijk te begrijpen is dat iemand die de creatieve tijden nog heeft meegemaakt zich thuis kan voelen in het huidige vak van muziekradio-maker
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat mensen die in die tijd radio gemaakt hebben niet kunnen wennen aan de sfeer zoals ie nu is. Dat de huidige manier van werken niet een ieders ding is, kan ik helemaal inkomen. Toch valt het me wel op dat je het hebt over 'de creatieve tijden'. Daarmee zeg je min of meer dat de radio vandaag de dag geen creativiteit meer vergt, en dat zou feitelijk betekenen dat iedereen wel op de landelijke omroep een radioprogramma kan maken, omdat alles toch al vooraf in de pc gezet is. Dat is niet waar. Creativiteit heb je nog steeds nodig voor een geslaagd radioprogramma, al focust de dj zich met zijn creativiteit tegenwoordig misschien op andere zaken, het is nog steeds een vereiste, ook al kunnen sommigen dat niet begrijpen.
Bababooey !
Twitter

HenkLeppers

Bericht door HenkLeppers » 27 apr 2011 11:59

Het vergt een ander soort van creativiteit inderdaad, populaire radiomakers van nu zoals de Wild, Beelen hebben absoluut creativiteit, maar die ligt op een ander terrein als wat ik 'ambachtelijk radiomaken' noem. Misschien hadden wij het vroeger ook wel makkelijker op 1 gebied: de schaarste van de muziek. Een derderangs-dj destijds die een uur met populaire muziek vulde was ook wel van luisteraars verzekerd, omdat die muziek nu eenmaal nergens anders te horen was. Gezien het feit dat er tegenwoordig geen schaarste meer is, en de andere vorm van creativiteit die verlangd wordt, vergelijk ik misschien ook appels met peren: muziek-radiomaken anno nu is een compleet ander vak geworden.

remco_k

Bericht door remco_k » 27 apr 2011 12:01

De laatste paar posts zijn gewoon de Diskjockey 2.0 discussie en staat hier imo los van.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 27 apr 2011 18:09

Henk, beste kerel. Je had het niet beter kunnen verwoorden. Alles wat ik er over gepost heb komt daarmee te vervallen.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

rvdwassenberg

Bericht door rvdwassenberg » 27 apr 2011 18:24

Radio538: Ruud de Wild
Q-Music: Jeroen van Inkel
RadioDecibel: Edwin Diergaarde
3FM: Gerard Ekdom
Veronica: Patrick Kicken/Rick van V
SlamFM: Michael Blijleven
-

Spiller

Bericht door Spiller » 27 apr 2011 19:02

Ik heb ook even een lijstje gemaakt met mijn favoriete DJ's.

1: Mark Labrand 538
2: Lex Gaarthuis Slam FM
3: Koen van Tijn Decibel
4: Menno Barreveld Q-Music

Andere stations:

1: Luc van Rooij Radio Veronica
2: Gerard Ekdom 3 FM
Radioprogramma's & jingles maken blijft leuk!
http://www.rickvandeberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.onairproducties.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jinglejunkies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Daan!

Bericht door Daan! » 27 apr 2011 19:05

@wassenberg:

Kun je onderbouwen waarom je Ruud zo goed vindt?

djmichelb

Bericht door djmichelb » 27 apr 2011 19:19

Mijn lijstje dan maar:

Uhm uit de jaren 90 waren dat:
veel jocks van HitRadio Veronica zoals Jeroen van Inkel, Gijs Staverman, Edwin Diergaarde, Edwin Evers, Robert Jensen.

van 538 waren dat Erik de Zwart, Michael Pilarczyk,Rick van Velthuysen en Wessel van Diepen.

en de lijst van nu:

3fm: Gerard, Timur, Domien Rob & Fred en Eric
538: Dennis Ruyer, Mark Labrand en Barry Paf
Ook Adhdj's zijn maar mensen

kokkie

Bericht door kokkie » 27 apr 2011 21:55

Ik heb ook een lijstje gemaaakt;

Edwin evers radio 538.

Lex gaarthuis slam fm.

Edwin diergaard

Jeroen v inkel Qmusic

Rob stenders 3 fm.

Patrick kicken radio veronica.

rvdwassenberg

Bericht door rvdwassenberg » 28 apr 2011 11:02

Daan Bakker schreef:@wassenberg:

Kun je onderbouwen waarom je Ruud zo goed vindt?
Dat heeft te maken met zijn humor en dan luister ik wel even door zijn geslis en gestotter heen :wink: .
-

Daan!

Bericht door Daan! » 28 apr 2011 18:34

Ok :P

Eerst vond ik het wel leuk, maar het is iedere keer staat er weer diezelfde persoon voor de deur. Als je dat doet is het best grappig, maar hij speelt zo'n nieuwe jingletje 3x per uur af. Ekdom doet het ook wel eens, maar op een of andere manier irriteert mij dat niet. Misschien komt het idd door zijn gestotter.

Eppo

Bericht door Eppo » 28 apr 2011 19:10

Ook al vinden sommige mensen deze pol niet interessant, het is toch wel leuk om te zien hoe er ook, bij deze topic, wederom een interessant gesprek ontstaat en niet iedereen gewoon enkel z'n top 5 plaatst ;-) .

Goed, wat een ander er ook van vindt, hierbij mijn antwoord op de oorspronkelijke vraag:

Radio 3FM: Gerard Ekdom
Radio 538: Jeroen Nieuwenhuize
Radio Decibel: Edwin Diergaarde
Q-Music: Jeroen van Inkel

En nog een kleine aanvulling:

Slam!FM: Lex Gaarthuis
Radio Veronica: Luc van Rooij

Komt er nu ook nog een soort RadioForum DJ Top 4 van? ;-)
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪

alex..

Bericht door alex.. » 28 apr 2011 19:24

Daan Bakker schreef:Ok :P

Eerst vond ik het wel leuk, maar het is iedere keer staat er weer diezelfde persoon voor de deur. Als je dat doet is het best grappig, maar hij speelt zo'n nieuwe jingletje 3x per uur af. Ekdom doet het ook wel eens, maar op een of andere manier irriteert mij dat niet. Misschien komt het idd door zijn gestotter.
Dat komt denk ik vooral doordat Ekdom ze iedere keer op een andere manier gebruikt en bij Ruud zitten ze constant op het begin van het uur, eind van het uur of ergens rond het half uur.

Zou het leuk vinden als ze naast die nieuwe ook gewoon de oude blijven draaien die dan in irritatie niveau zijn gedaald.

sjaak slaat door

Bericht door sjaak slaat door » 01 mei 2011 08:26

De beste dj's.

Elk station heeft wel een paar goede dj's.

538: Evers,paff,klijn en nieuwenhuysen
slam fm: lippens,gaarthuis.
veronica: luc van rooy,de zwart en kicken.
3 fm: Ekdom en Dane
Q music : Van inkel en kristel van eijk (top vrouwelijke dj)

En naar de rest van de stations luister ik nooit.
Dit is een persoolijke mening,maar voor mij zijn dit de dj's die je aan de radio gekluisterd houden.

Groet Sjaak

Plaats reactie