Arjen Grolleman overleden

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RS

Bericht door RS » 23 jan 2010 23:15

@ Bert vd Meer: "Arjen is/was de opvolger van Alfred Lagarde en dus is de beste Nederlandse voice over er niet meer. "
Wie bepaald dat ? Je brengt het als een feit. Komplete nonsens ! Er zijn zo veel goed stemmen. Zoals de stem van Alfred uniek was, zo was de stem van Arjen dat ook. En die van Bart van Leeuwen is dat ook. Of die van jou .....

@ Buddyboy: Eerst lezen voor je je reactie geeft. Begrijpend lezen !

Overigens had ik niet verwacht dat ik met mijn post zoveel (negatieve ) reacties zou losmaken. Dit veranderd mijn standpunt overigens niet.
Ben blij dat in ieder geval nog één iemand ook nog behept is met realiteitszin ( ProTune )

Nogmaals: ik vind het heel erg wat er gebeurd is. Wens alle nabestaanden heel veel sterkte.
Ik vind alleen de persoonsverheerlijking zo overdreven. In memoriam spots, RTL Boulevard enz. En dan komt er een helder licht op het idee om een plaat van Marc Almond op nr 1 te stemmen. Pfffffffff.
Zoals ProTune al schreef, Je kunt Arjen maar op één manier eren. Ga maandag naar zijn uitvaart.
Voor degenen die gaan...... sterkte !

Wat mij betreft discussie gesloten. De standpunten van een hoop mensen zijn wel duidelijk volgens mij.

gerard909

Bericht door gerard909 » 24 jan 2010 00:23

Ben 't ergens wel met je eens hoor. Maar als je je al 'ergert' aan de media-aandacht voor 't overlijden van Grolleman... dan kun je maar beter helemaal geen radio of tv meer aanzetten. Want dan zul je je vast ergeren aan alles wat in de media wordt gemeld en iets te maken heeft met menselijke emoties, in de breedste zin van 't woord.

En dat soort ergernissen lijkt me meer een onderwerp dat besproken kan worden op het forum van bijv. De Telegraaf. Niet hier. Dit is het forum van Radiofreaks... (althans de laatste keer dat ik de url-balk in mijn browser checkte, zag ik daar iets dergelijks staan)

Het unieke stemgeluid van Grolleman en de man als persoon, gaat gemist worden.
Radio, maar met je maten.

rodie

Bericht door rodie » 24 jan 2010 01:40

Elgervdwel schreef:Als je al vindt dat de media-aandacht overdreven dan is het misschien handig om het voor je te houden in zo'n geval. Er zijn enorm veel mensen die Arjen wel persoonlijk kenden en zijn dood nog maar nauwelijks kunnen bevatten, ook zij bezoeken dit forum.
Je hebt helemaal gelijk Elger.
Ik ken betreffende man ook niet persoonlijk maar weet dat het een zeer goede dj was met zeer veel muziekkennis.

ik kreeg via de OLON een mailtje :
Beste radiomakers

Omdat hier ook veel radiomakers zitten die Arjen Grollenman hebben
gekend, hierbij een oproep om maandag als eerbetoon de single (Tears Run
Rings van Marc Almond te draaien.

Eerbetoon radiozenders tijdens uitvaart Grolleman.
Arjen Grolleman, die afgelopen woensdag onverwacht op 37-jarige leeftijd
overleed als gevolg van een tragisch huiselijk ongeval, zal aanstaande
maandag om 15:00 uur in Utrecht worden gecremeerd. Op initiatief van Ton
van Hoof zullen tientallen radiozenders als eerbetoon aan Grolleman zijn
favoriete plaat (Tears Run Rings van Marc Almond) als eerste plaat na 15
uur gaan draaien.

Organisator Van Hoof laat weten dat momenteel Radio 2, 3FM, Radio
Veronica, Kink FM, KX Radio, Radio Rijnmond en meer dan 25 lokale
omroepen al hebben toegezegd aan deze actie mee te doen. Tientallen
andere radiozenders, waaronder Radio 538, hebben het nog in beraad.

Radiozenders die mee willen doen aan dit eerbetoon, kunnen zich via Ton
van Hoof aanmelden. De single is via iTunes te downloaden, waar het
nummer inmiddels op 7 staat in de iTunes hitlijst.

http://itunes.apple.com/nl/album/tears- ... i=14850467

Diverse Twitteraars zijn inmiddels een actie gestart om de track op 1 te
krijgen in de iTunes hitlijst.

En ik zal daarom ook gewoon dit plaatje netjes om 15:00 draaien. En denk dat de lokale waar ik werkzaam ben dit ook geen punt zou vinden. Het is nog een verdomd mooi nummer ook.

protune

Bericht door protune » 24 jan 2010 09:36

Elgervdwel schreef:Als je al vindt dat de media-aandacht overdreven dan is het misschien handig om het voor je te houden in zo'n geval. Er zijn enorm veel mensen die Arjen wel persoonlijk kenden en zijn dood nog maar nauwelijks kunnen bevatten, ook zij bezoeken dit forum.
Mensen die Arjen kenden komen hier wellicht ook, maar begrijpen ook dat radioforum geen platform is voor condoleances voor Arjen. Het is een platform waar gediscussieerd kan worden over items voor en door verschillende mensen met de daarbij behorende verschillende opvattingen. Als mensen hier hun mond moeten houden omdat wellicht iets gezegd kan worden wat anderen tegen het zere been stoot, dan is dat maar zo. En ondanks het enorme verdriet en tragische leed mogen we niet verliezen dat er ook mensen zijn die anders denken over bepaalde zaken, en ook deze mensen behoren hier gewoon een antwoord te kunnen geven. Als we dit al moeten gaan censureren blijft er van de oow zo belangrijke vrijheid van meningsuiting helemaal niets over.....

Staat het ergens in de forumregels dat in dit soort gevallen alleen de mensen die wél willen rouwen en eren een antwoord mogen geven in dit topic? Ik dacht het niet. Elk antwoord, elke reply en elke mening mag en moet blijven tellen. Zo zit de wereld anno 2010 in elkaar. Te gek voor woorden om op te roepen dat mensen maar hun mond moeten houden.....

Mensen die Arjen willen eren zorgen dat ze maandag in Utrecht zijn. En ik denk ook niet dat je radioforum mag zien als condoleanceregister voor Arjen omdat we allemaal radiofreaks zijn. En dat er mensen komen die Arjen persoonlijk hebben gekend snap ik best. Ook zij zullen snappen dat de discussie niet gaat om het wel of niet eren/rouwen van Arjen, maar meer om de persoonsverheerlijking na het overlijden van bekenden in het algemeen. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Ik kan van heel nabij net zo'n tragisch geval noemen. Vreselijk! Maar om nou te zeggen dat eren van mensen moet gebeuren als een plaat op 1 in de itunes charts staat? Nee, dat gaat mij echt iets te ver! Net zo (te) ver als dat mensen gaan roepen dat anderen hun mond moeten houden als ze toevallig net iets andersdenkend zijn en bang zijn voor reactie en/of discussie. Bah!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 24 jan 2010 11:43

Whatever. Laten we het nu gewoon over Arjen hebben, niet over de mediaacties uit respect voor zijn overlijden. Iedereen gaat om z'n eigen manier om met het overlijden, en de manier van een ander veroordelen is kortzichtig, respectloos en azijnpisserig. Begrijp nu gewoon eens dat je soms ook gewoon je mening voor jezelf kan houden.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 24 jan 2010 12:01

Aan eenieder die het nodig vindt om op een zeer azijnpisserige en respectloze manier te reageren op de manier waarop anderen met de dood van Arjen omgaan, het volgende advies, verwoord door Arjen zelf in zijn laatste twitter-bericht:

"Lijkte voor mij en anderen zeer ok als ik nu m'n bek hou."

Spiller

Bericht door Spiller » 25 jan 2010 10:12

R.I.P. Arjen Grolleman
Radioprogramma's & jingles maken blijft leuk!
http://www.rickvandeberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.onairproducties.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jinglejunkies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DaletBoy

Bericht door DaletBoy » 25 jan 2010 15:09

heel gaaf....echt op alle streams die ik luister is Marc Almond te horen.

Voor de liefhebbers, afgelopen zaterdag hebben we een compilatie uitgezonden van onze inspreeksessie's. Dat kun je hier beluisteren.

http://www.6fm.nl/luister/fragmenten/48173

rodie

Bericht door rodie » 25 jan 2010 15:10

echt super dat er zoveel stations meededen!
echt super respect -bier

jammer dat d'r een paar weer niet mee deden.
ik vond dit een mooi gebaar!

toen ik de fm band zapte, vele zenders een mooie speech, een mooi gebaar, en het mooie nummer gedraaid.
zelfs lokale stations.

super -bier
Laatst gewijzigd door rodie op 25 jan 2010 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Buddyboy

Bericht door Buddyboy » 25 jan 2010 15:12

rodie schreef:echt super dat er zoveel stations meededen!
echt super respect -bier

jammer dat d'r een paar weer niet mee deden.
ik vond dit een mooi gebaar!

toen ik de fm band zapte, vele zenders een mooie speech, een mooi gebaar, en het mooie nummer gedraaid.
zelfs lokale stations.

super -bier
Kippevel moment...........
Buddyboy luistert graag Radio

EA

Bericht door EA » 25 jan 2010 15:14

Hulde en respect hoor. Mooi momentje, Marc Almond all over the place.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 25 jan 2010 15:14

Hier op de walkman hoorde ik
wel: Veronica, Megastad, Radio 3, Radio 2, Radio Rijnmond, Radio Schiedam, WOS.
niet: 538, Decibel, Q-music, 100%NL, Omroep Vlaardingen
Verder hoort mijn walkman niet zo veel.

rodie

Bericht door rodie » 25 jan 2010 15:16

Zwarte Stoomboot schreef:Hier op de walkman hoorde ik
wel: Veronica, Megastad, Radio 3, Radio 2, Radio Rijnmond, Radio Schiedam, WOS.
niet: 538, Decibel, Q-music, 100%NL, Omroep Vlaardingen
Verder hoort mijn walkman niet zo veel.
Walkman? Afbeelding

Bestaan die dingen nog? :))

Mick

Bericht door Mick » 25 jan 2010 15:19

Ik hoorde het op Veronica. Erg mooi moment met nog oude fragmenten van Arjens programma.

jeroen-rzg

Bericht door jeroen-rzg » 25 jan 2010 15:25

Heb het ook gehoord... mooi gebaar..
De juiste combinatie

Plaats reactie