na de frequentie-verdeling: wat gaat Veronica doen?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Radiohead schreef:Ik vind het altijd domme opmerkingen van mensen die zeggen dat je voor de dance muziek op radio 538 en Yorin FM terecht kunt. Dan zou ik ook kunnen zeggen dat je over de rock muziek ook op die zenders terecht kan want je hoort daar immers ook Within Temptation en Dirext.
Dat slaat toch ook nergens op.

Bovendien is dance een veel bredere stromming als de alternative muziek. Maar ja, dat mag je waarschijnlijk weer niet zeggen van de rockers onder ons.
Het is ook naief om te denken dat Kink FM alleen maar rock-muziek uitzend. Weliswaar heeft het het grootste aandeel, maar er komt daar toch ook echt heel veel alternatieve dance-muziek voorbij. Luister bijvoorbeeld eens naar X-rated. Maar ook in de gewone programmering. Muziek die ik op ID&T dus echt niet hoor. Die zenden toch maar weinig echt alternatieve dance (bijvoorbeeld electro) uit. Het is voornamelijk standaard-oenke-boeke, muziek die je op zaterdagavond ook op Yorin en 538 hoort.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Laser558

Bericht door Laser558 »

MartijnH schreef:Veronica zou z'n naam nog goedkoop van de hand kunnen doen aan een bestaande partij.
Misschien iets voor Talpa? Want dat lag toch in de bedoeling van het bedrijf Veronica Fm en Veronica AM maar dat laatste schijnt dus even niet zo goed mee te vallen. Alhoewel.....
Schop de mensen tot ze een mediageweten krijgen
Jonhy

Re: na de frequentie-verdeling: wat gaat Veronica doen?

Bericht door Jonhy »

Over een jaar meer duidelijk.
jessica

Bericht door jessica »

Dit geldt niet alleen voor Veronica. Kan in principe voor iedere zender gelden.
Jonhy

Bericht door Jonhy »

Bijna 20 jaar na de eerste post is er heel wat veranderd in radio land. Ben benieuwd naar komende jaren. En blijft Veronica onder talpa of mag Stenders/Brouwer de zender voor 'symbolisch bedrag ' overnemen en investeerders vinden?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Jonhy schreef: 17 aug 2022 00:18 Bijna 20 jaar na de eerste post is er heel wat veranderd in radio land. Ben benieuwd naar komende jaren. En blijft Veronica onder talpa of mag Stenders/Brouwer de zender voor 'symbolisch bedrag ' overnemen en investeerders vinden?
Wat bedoel je met “de zender”?

De zender met merknaam Veronica?
De zender met FM etherfrequentie?
De zender met kabeldistributie?
De zender met personeel?

Wat krijgt Stenders exact voor dit symbolische bedrag, want over de merknaam Veronica heeft Talpa niets te zeggen en de FM frequentie wordt ook opnieuw geveild?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Veronica is destijds te laat uit het publieke bestel gestapt en loopt sindsdien al dertig jaar achter de feiten aan. Het vlaggetje is overgenomen door Radio 538, die 't niet meer losgelaten heeft. Eind jaren '90 kreeg Veronica wel een frequentie en begon de inhaalrace. Die hield in 2001 op, toen Veronica werd opgevolgd door Yorin FM. Veronica deed nog wel mee aan de frequentieveiling van 2003, maar verloor deze. De naam werd kort daarna overgenomen door SkyRadio, die deze gebruikte voor het nieuw verworven gouwe-ouwekavel. Als net-niet-hitzender heeft Veronica sindsdien nooit meer hoge ogen kunnen gooien.

Veronica is een naam uit een verleden dat nooit meer terug komt. Het lijkt mij geen probleem als die naam definitief naar het museum verdwijnt. De herinnering aan dat roemruchte verleden zal blijven.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Leuk om een oud topic die ik ooit gestart ben (volgens mij de enige die ik startte) weer te zien opduiken 😃
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Ook leuk om te zien hoe fanatiek Mark van de Molen in 2003 was op dit forum.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

EtherScout schreef: 17 aug 2022 10:27 Als net-niet-hitzender heeft Veronica sindsdien nooit meer hoge ogen kunnen gooien.

Veronica is een naam uit een verleden dat nooit meer terug komt. Het lijkt mij geen probleem als die naam definitief naar het museum verdwijnt. De herinnering aan dat roemruchte verleden zal blijven.
In de beginjaren na de frequentieveiling wist Veronica ruim 5% te behalen. Dat was geen slechte score en gaf aan dat er echt wel markt is voor een gouwe ouwe zender met pop/rock. Helaas heeft de zender zich later minder goed ontwikkeld, met rare programmawisselingen en beperkt muziekbeleid. De laatste tijd zit er weer beweging in. Het kan mij nog niet bekoren, maar ik zou het erg jammer vinden als de naam verloren gaat. Noem het sentiment, maar het is mooie radiogeschiedenis, zowel de zeezender, de jaren tachtig als de jaren nul van deze eeuw. Daar mag best nog een mooi hoofdstuk bij!
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik kan me vinden in zowel de mening van Oortjes als EtherScout, alhoewel deze haaks op elkaar staan.
Veronica is een legendarisch merk. Zo moet het ook bekeken en ingevuld worden. Er weer een hippe jongerenzender van maken gaat niet meer werken. Wat wel werkt is een zender die in lijn ligt met de historie van Veronica. Daarom was het ook redelijk succesvol in de eerste jaren na 2003. Deels horen we de Veronica historie weer terug in de huidige programmering, maar op sommige momenten laat Stenders het ook iets te veel doorslaan naar zijn VARA voorkeur. Persoonlijk zou ik daarvoor niet kiezen. Op dit moment hoor je twee (of misschien wel meer) geluiden op Veronica: Veronica versus/meets VARA. Zoals Oortjes al aangaf in de beginjaren vanaf 2003 behaalde Veronica nog een knappe 5% (en binnen de doelgroep zelfs cijfers boven de 10%). Die 5% acht ik nog steeds haalbaar als Veronica qua programmering weer iets meer terug gaat naar die beginperiode. Dus geen Frank van der Lende of Sander Hoogendoorn binnenhalen, maar wel namen die referen aan de Veronica historie. En ook ‘echte’ jocks en geen lokale radio jocks, die toevallig via hun relatie met Stenders op Veronica zijn beland.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
rodie

Bericht door rodie »

Wat een onzin. Waarom zou Veronica niet meer werken als keiharde hitzender?
Het is er niet en afgelopen 20 jaar ook niet geweest, en in de jaren 90 was Veronica FM echt een TOP zender.
Op die manier kan het écht wel weer ... alleen... je moet er wel in investeren.

Veronica is een lekkere naam, het bekt lekker! en kan nog steeds wat mij betreft.
Ik zou alleen gebruikte elementen niet continu hergebruiken wat een succes was in het verleden. Daardoor krijg je juist een stoffig imago!
Verzin iets nieuws.

Ik vind alleen dat Talpa niet het geschikte bedrijf is om van Veronica een succes te maken.
Ze moeten ook een band hebben met het merk, en dat ontbreekt bij Talpa
Het merk zit bij het verkeerde bedrijf, helaas.
density1

Bericht door density1 »

Dat Stenders er een mix tussen Veronica en de Vara van maakt, kan wel kloppen. Die wens liet hij al blijken in het gesprek met Patrick Kicken. Hij vond Veronica vroeger altijd wel een zender die aan de ene kant de zender die de hitjes draaide maar af en toe ook wel een progressief kantje had zoals de VARA. Je hoort dit ook een beetje terug bij Vintage Veronica en deels nu ook op Veronica zelf.
Janno

Bericht door Janno »

Veronica had in de zeezendertijd al een progressief randje met Lexjo en de Adje Bouwman top 10. Ook Tineke draaide in haar late avondprogramma al “VARA-achtige” muziek. In de middagshows van Lex Harding en Rob Out was de muziek ook wat gedurfder dan tijdens de “huisvrouwenuurtjes” (Niet denigrerend bedoeld, dat was gewoon zo in die tijd). Het is dus altijd een zender geweest met twee gezichten. Niks mis mee wat mij betreft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

rodie schreef: 17 aug 2022 22:31 Wat een onzin. Waarom zou Veronica niet meer werken als keiharde hitzender?
Zonder quoten is mij onduidelijk waarna je refereert. Ik heb gezegd dat Veronica als jongerenzender niet meer werkt. Keiharde hitzender heb ik niet genoemd. Geen idee wie dit wel heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 18 aug 2022 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Disclaimer:
Plaats reactie