Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Er wordt hier veek kritiek geuit op VI, maar intussen ben ik wel heel benieuwd naar de ontwikkeling van de luistercijfers van de ochtendshow van Veronica.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Janno

Bericht door Janno »

VI is nooit mijn ding geweest, maar dat is gewoon persoonlijke smaak. Verder luister ik best vaak naar Veronica tegenwoordig en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die radio 2 inruilen voor Veronica. Zou in de luistercijfers te zien moeten zijn.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Johanneke schreef: 11 mei 2021 11:26 De VI ochtendshow begint wat te wankelen voor mijn gevoel. Gisteren en vandaag zat Lex Uiting er om Rick Romijn te vervangen maar die haalt de hele show naar beneden. Wat een braverik en heeft werkelijk niks toe te voegen. Niels maakte vorige week in de Warming Up ook al een opmerking dat Rick zich waarschijnlijk geen zorgen om zijn baan zou maken als hij de show met Lex de dag ervoor had gehoord... Toch zit hij er deze week weer. Zou dit nou moeten van de nieuwe leiding, vraag ik me af.
Verder is het weekend begonnen voor het hele team, dus waarschijnlijk zit Marisa er de komende drie dagen 🙄. Word niet blij van Veronica momenteel.
Martijn Muijs de rest van de week in de ochtend 😊👍🏼
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 11 mei 2021 18:13 VI is nooit mijn ding geweest, maar dat is gewoon persoonlijke smaak. Verder luister ik best vaak naar Veronica tegenwoordig en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die radio 2 inruilen voor Veronica. Zou in de luistercijfers te zien moeten zijn.
Er is hier altijd heel erg neer gekeken op Veronica en nu de komst van Stenders zich aandient slaat het sentiment ineens om, terwijl de veranderingen vooralsnog niet wereldschokkend zijn. Ook het sentiment van Radio 2 slaat om. Heeft dit ook met het vertrek van Stenders te maken vraag ik me dan af.

Ik zeg al heel lang dat de muziekmix van Veronica sterk verbeterd is, maar pas sinds de aankomende komst van Stenders lijken sommigen hier Veronica pas echt een serieuze kans te geven.

Bij Radio 2 is het net andersom. Daar heb ik altijd gezegd dat Radio 2 qua muziek erg lijkt op Veronica. Dit werd altijd weerlegd omdat Radio 2 alternatiever zou zijn, terwijl Radio 2 allesbehalve alternatief is.

Er zullen wat freaks hier van zender wisselen, maar de gemiddelde luisteraar zal dit allemaal ontgaan denk ik.
jessica

Bericht door jessica »

Ik denk ook dat de gemiddelde luisteraar de veranderingen ontgaat. Ik vind Radio2 vooral veel braver en veiliger geworden. Juist de vroegere mix vond ik leuk. Veronica ben ik steeds beter gaan vinden. Ik luister nu meer naar Veronica en bijna niet meer naar Radio2. Luister ook nog diverse andere zenders, maar die zitten vooral op internet.

Maar voor de gemiddelde luisteraar duurt het veel langer voor ze de verandering waarnemen. Ik vond Radio2 nooit alternatiever, maar meer gevarieerd. Er was een tijd dat je 3 stations van Talpa nodig had om alle verschillende platen van radio2 te dekken en dan draaide radio2 nog 20% die je nergens anders hoorde. Dat is nu niet meer. Dat ligt zowel aan radio2 (minder gevarieerd) als aan Veronica. Veel breder geworden.
WFNX

Bericht door WFNX »

Phoenix schreef: 11 mei 2021 18:43
Janno schreef: 11 mei 2021 18:13 VI is nooit mijn ding geweest, maar dat is gewoon persoonlijke smaak. Verder luister ik best vaak naar Veronica tegenwoordig en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die radio 2 inruilen voor Veronica. Zou in de luistercijfers te zien moeten zijn.
Er is hier altijd heel erg neer gekeken op Veronica en nu de komst van Stenders zich aandient slaat het sentiment ineens om, terwijl de veranderingen vooralsnog niet wereldschokkend zijn. Ook het sentiment van Radio 2 slaat om. Heeft dit ook met het vertrek van Stenders te maken vraag ik me dan af.

Ik zeg al heel lang dat de muziekmix van Veronica sterk verbeterd is, maar pas sinds de aankomende komst van Stenders lijken sommigen hier Veronica pas echt een serieuze kans te geven.

Bij Radio 2 is het net andersom. Daar heb ik altijd gezegd dat Radio 2 qua muziek erg lijkt op Veronica. Dit werd altijd weerlegd omdat Radio 2 alternatiever zou zijn, terwijl Radio 2 allesbehalve alternatief is.

Er zullen wat freaks hier van zender wisselen, maar de gemiddelde luisteraar zal dit allemaal ontgaan denk ik.
Hier een luisteraar naar 2, Q, Kink en Veronica. Ik ben iets meer Veronica gaan luisteren in het afgelopen jaar ten opzichte van Radio 2. Radio 10 luister ik bijna niet meer (en is dus uit mijn rijtje gevallen). Mij valt wel op dat de muziekmix vandaag wel iets doorontwikkeld is t.o.v. vier maanden geleden. Helemaal eens dat de verbreding was ingezet, maar ik hoor nu echt platen die ik voorheen nog nooit gehoord heb. Zelfs wat Kink-achtig werk komt voorbij. Ook allerlei 'hits' van artiesten die normaal niet worden gedraaid. Het zal een doorontwikkeling zijn, en ik begrijp online van de Twitter van Tim en Carolien dat het eind juni pas echt los gaat, maar veranderingen zijn al wel nadrukkelijker hoorbaar dan in november vorig jaar.

Wel sla ik Genee praktisch altijd over met zijn Hollandse hits. En Tim heeft mij nooit echt kunnen boeien, maar ik kan wel horen dat hij nu meer in zijn element zit dan de afgelopen jaren. Ben erg benieuwd naar wat er per 28 juni neergezet wordt en hoe de muziekmix (dan hopelijk) nog verder verbreed wordt. Hoop ook op nieuwe jingels (met nieuwe stemmen), een wat ander ritme door de dag heen met leuke nieuwe items. Als je werkelijk waar alle mooie muziek van ooit tot nu kan draaien (ik weet, met enige kavelvoorwaarden, maar nogal veel haalt de top40 niet) dan moet het toch iets prachtigs kunnen worden!
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 11 mei 2021 18:43

Sinds een jaar of twee is Veronica al regelmatig de zender geweest waar ik mijn toevlucht zocht als ik radio 2 zat was (nota bene op jouw voorspraak over de muziekmix :wink: ). Alleen beperkte zich dat tot voor kort tot de uren van Ruud de Wild en sommige uren in het weekend. Het Veronica van alleen 80s en 90s hits met, naar mijn smaak, te weinig variatie trok ik slecht, maar ik weet dat die tijd al een paar jaar voorbij is. Door het vertrek van Stenders is er steeds minder wat me bij radio 2 houdt en gecombineerd met een bredere muziekmix bij Veronica dan pakweg twee jaar geleden verklaart dat mijn overstap.

Nou weet ik wel dat dit mijn persoonlijke verhaal is, maar ik neem aan dat er best meer zijn die er zo over denken. Radio 2 verandert en we weten dat verandering luisteraars kán kosten. De kans dat er meer mensen zijn die gaan shoppen is aanwezig en omdat, zoals je al aangeeft, Veronica en radio 2 qua muziek bij elkaar in de buurt zitten zou Veronica daar luisteraars mee kúnnen winnen. Zeker als radio 2 steeds meer inwisselbare Nederlandse muziek gaat draaien als Suzan en Freek, Miss Montreal e.d.

Je geeft zelf al aan dat hier het sentiment over zowel Veronica als radio 2 verandert. Uiteraard zijn we hier op het forum meer bezig met radio dan de gemiddelde luisteraar, maar dat wil niet zeggen dat die andere luisteraars allemaal schapen zijn die maar blijven hangen aan de zender die ze gewend zijn. Kijk maar naar 3FM, goed voorbeeld van een zender die een enorm deel van de luisteraars is kwijtgeraakt door verandering. Trouwens, ik ben zelf ook een gewone luisteraar. Ik heb geen enkele bemoeienis met radio als professie of zelfs maar hobby behalve dat ik er graag naar luister. Ik zal vast niet de enige zijn.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Het zijn waarschijnlijk vooral de hollandsehitsjingles van ruim 30 seconden die je steeds opvallen. Want Hollandse hits draaien ze heel summier.
WFNX

Bericht door WFNX »

Henkjan2016 schreef: 11 mei 2021 20:52 Het zijn waarschijnlijk vooral de hollandsehitsjingles van ruim 30 seconden die je steeds opvallen. Want Hollandse hits draaien ze heel summier.
Ahh, bij de eerste tonen was ik idd weg, giga irriteer momentje! Heb ik overigens ook als Kink op zondagochtend een kneiter van een schreeuwplaat draait ;).
density1

Bericht door density1 »

Rotaties zijn nog aan de hoge kant. Ze hebben blijkbaar de Simple Minds her ondekt, een aantal titels draaien mee maar wel behoorlijk in high rotation en zo zijn er nog wel meer tracks die erg vaak voorbij komen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik hoop dat ze Someone Somewhere (in Summertime) ook draaien. Die hoor je op bijna geen enkel station. Pareltje. Met als goede 2e Glittering Price.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 11 mei 2021 20:11 Ik vond Radio2 nooit alternatiever, maar meer gevarieerd. Er was een tijd dat je 3 stations van Talpa nodig had om alle verschillende platen van radio2 te dekken en dan draaide radio2 nog 20% die je nergens anders hoorde.
Het omgekeerde is natuurlijk ook het geval. Bijvoorbeeld Radio 538 draait ook platen die je op Radio 2 niet hoort. Maar de discussie destijds was dat Radio 2 een publieke relevantie had omdat het breder draaide (12% !!) dan commerciële zenders. Een commerciële zender gaat nooit zo breed draaien werd toen gesteld. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en zie wat er met Veronica gaat gebeuren. Mijn stellingname dat de muziekmix van Radio 2 ook commercieel succesvol kan zijn lijkt uit te gaan komen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

vanaf gisteravond tot nu deze artiesten meermaals in de playlist:

Golden Earring 3 x
Bastille 2 x
Countingcrows 2x
George Michael 2 x
The Police 2 x
the Rembrants 2 x
Stevie Wonder 2 x
level 42 2x

Grappige is dat de simpleminds hier niet in voorkomen (zoals boven aangegeven) de afgelopen uren.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 11 mei 2021 22:51 Rotaties zijn nog aan de hoge kant. Ze hebben blijkbaar de Simple Minds her ondekt, een aantal titels draaien mee maar wel behoorlijk in high rotation en zo zijn er nog wel meer tracks die erg vaak voorbij komen.
in a de afgelopen 72 uur 1 keer te vinden op de playlist.
density1

Bericht door density1 »

Dan is het niet gelogd, hoorde gisteren A live and Kicking voorbij komen, en er zijn er in de afgelopen dagen wel meer voorbij gekomen van de Simple Minds.
Plaats reactie