Stephan Bouwman depressief

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Stef99

Re: Stephan Bouwman depressief

Bericht door Stef99 » 08 mar 2018 18:48

Inderdaad, waarom zou dat voor de winst van Q doen? Als dat zo was waren ze waarschijnlijk heel veel luisteraars kwijtgeraakt, met zoiets moet je ook niet spotten als een 'grap'.

Orange

Bericht door Orange » 08 mar 2018 20:22

Oortjes schreef:
08 mar 2018 18:42
Orange schreef:
08 mar 2018 13:46
Behalve dan dat die situatie hier helemaal niet aan de orde is. Wat is dit voor onzin? Stephan Bouwman heeft dat verhaal echt niet op de radio gedaan uit winstbejag voor Q (en daarmee op verzoek van Q).
Dat laatste heb ik ook niet gelezen in de post van rutgrrr. Hij maakt radio uit winstbejag en heeft op de radio een opmerkelijk verhaal over zijn privé situatie verteld. Daarmee doet hij dat nog niet op verzoek van Q, of om de winst nog verder op te schroeven.
Wat is dan de reden dat rutgrrr dat soort suggesties post in dit topic? Door dat soort opmerkingen in deze context te plaatsen, suggereer je toch echt dat hij dat verhaal vertelt om Q winst te laten maken.
En wat jij post, weet je ook niet of dat klopt. Jij zegt dat hij radio maakt uit winstbejag. Hoe weet je dat? Heeft hij dat jou verteld? Hij maakt denk ik radio omdat hij dat heel mooi werk vindt.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 08 mar 2018 21:22

Orange schreef:
08 mar 2018 20:22
Jij zegt dat hij radio maakt uit winstbejag. Hoe weet je dat? Heeft hij dat jou verteld? Hij maakt denk ik radio omdat hij dat heel mooi werk vindt.
Dat laatste zal ongetwijfeld zijn persoonlijk motivatie zijn, maar hij werkt toch echt bij een commercieel station, maakt dus radio uit winstbejag. Niks mis mee trouwens.

Volgens mij was de kern van de vraag of het goed is voor een persoon om individuele medische sores te delen met heel Nederland. Ik denk van niet.

Vervolgens werd dat onzin gevonden, omdat hij het zelf niet uit winstbejag gedaan zou hebben. Het om die reden onzin vinden, ben ik het niet mee eens. Ik vind het namelijk helemaal geen onzin. Ik vind het niet verstandig je medische sores met heel Nederland te delen, ook niet als je daar je boterham mee verdient.
Rock 'n roll is better than music!

Orange

Bericht door Orange » 08 mar 2018 21:40

Iets zorgvuldiger formuleren, is dan wel handig hier. Jij schrijft "Hij maakt radio uit winstbejag." Dan heb je het over Stephan Bouwman en niet over Q. Q (en het moederbedrijf) willen winst maken. Maar Stephan denk ik niet. Overigens is winstbejag nog iets heel anders (meer een zucht naar voordeel, meer negatiever) dan winst willen maken.

En rutgrrr koppelt het vertellen en winstbejag aan elkaar. Als dat niet de kern van de zaak is, moet hij dat ook niet aan elkaar koppelen.

Volgens jou is dus kern van de vraag of het goed is dat iemand zijn medische sores deelt. Persoonlijk denk ik dat dat heel persoonsafhankelijk is. Voor velen zal het niet goed zijn, voor anderen wellicht weer wel. En in dit geval kan het nog een maatschappelijke functie hebben ook.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 08 mar 2018 21:46

En dat allemaal naar aanleiding van 25 seconden radio. Wat een overanalyse. Stephan deelde dit met zijn luisteraar. En door...

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 10 mar 2018 00:00

Luc van Ostade schreef:
08 mar 2018 21:46
En dat allemaal naar aanleiding van 25 seconden radio. Wat een overanalyse. Stephan deelde dit met zijn luisteraar. En door...
Hij heeft in die 25 seconden anders meer losgemaakt dan vele radiomakers in 100 uur radio maken.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 10 mar 2018 00:03

Radio maken om een boterham mee te verdienen en je hypotheek te betalen is toch wezenlijk iets anders dan winstbejag.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Durashift

Bericht door Durashift » 10 mar 2018 00:05

Orange schreef:
08 mar 2018 21:40
Iets zorgvuldiger formuleren, is dan wel handig hier. (..)

En rutgrrr koppelt het vertellen en winstbejag aan elkaar. Als dat niet de kern van de zaak is, moet hij dat ook niet aan elkaar koppelen.

(..)
Of.. iets meer begrijpend lezen? :wink:

ransbeek schreef:
06 mar 2018 23:15
rutgrrr schreef: ↑06 mar 2018 14:40
De vraag die bij mij wel opkomt is in hoeverre het gezond is als mens om je privéleven te delen met honderdduizenden mensen zodat een bedrijf winst kan maken.

Wel dat is nu precies wat ik me hierbij ook zat af te vragen. Depressie is echt klote, en misschien was de drang zo groot geworden op dat moment om het eruit te gooien. Kan best.
.. óf dit was wat hij (nu) alleen nog aan persoonlijke input kon geven, om de zender 'relevant' te houden. Weten wij veel.. ik luister zijn show niet, al kan ik mij voorstellen dat als er al enige tijd vooral 'oppervlakkige' persoonlijke input geleverd is (immers, in het dagelijks sociale verkeer willen mensen -in het algemeen- op de vraag 'hoe is het met je' ook niet het antwoord 'niet zo best' horen.. :smile:) de vraag (omfloerst) aan Stephan gesteld is om (weer) eens relevante info de ether in te slingeren.... en hij dit dan als (enige) onderwerp/oplossing zag..??

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat e.e.a vooraf niet door hem met zijn leidinggevende doorgesproken is.

Ja, dit is een hoop 'speculaas'.... :wink:

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 13 mar 2018 12:26

Ik twijfel NIET aan de oprechtheid van Stephan Bouwman, laat ik dat vooropstellen. Zijn uitspraak komt denk ik uit het hart en werd gedaan omdat de emmer overliep voor hem.

En volgens mij is de mentaliteit bij Q ook niet: "Hey kerel, gaat niet zo lekker he? Deel jij ff je problemen on-air, dan verkopen we wat extra wasmiddel commercials". Zeker niet. Q wil spraakmakende radio maken voor de doelgroep maar vanuit die gedachte zal deze situatie niet ontstaan zijn.

Ik had mijn opmerking iets anders moeten formuleren, er is teveel interpretatie mogelijk. Het winstgedeelte hoort er niet bij wat mij betreft, dat neem ik terug.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 13 mar 2018 13:43

Zwak hoor, iets beweren en dan als iemand het daar niet mee eens is je woorden terugtrekken. Komt bij je volgende beweringen lekker geloofwaardig over!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 13 mar 2018 14:45

Bo Lus schreef:
13 mar 2018 13:43
Zwak hoor, iets beweren en dan als iemand het daar niet mee eens is je woorden terugtrekken. Komt bij je volgende beweringen lekker geloofwaardig over!
Jij komt de boel hier zeker 'eens lekker opschudden zeker'?

Wat is er mis mee als iemand verduidelijking geeft en daarmee inziet dat iets minder handig was?

Rutger is een van de weinige hier met een beargumenteerde en evenwichtige mening. De meeste blaten maar wat vanuit hun onderbuik of eigen beperkte leventje. Laten we dat laatste vooral gaan toejuichen.

Orange

Bericht door Orange » 13 mar 2018 15:17

Bo Lus schreef:
13 mar 2018 13:43
Waar slaat dit op? Wat mij betreft grote klasse dat Rutgrrr zo reageert. Op dit radioforum is er onderling interactie. Het mooie van interactie is dat je meningen en ideeen uitwisselt en dat je jezelf daarmee verrijkt en dus ook eventueel tot andere inzichten komt. Als 'tot andere inzichten komen' wordt gezien als een zwakte, kan je net zo goed niet met elkaar in 'gesprek' gaan op dit forum.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 13 mar 2018 20:17

Orange schreef:
13 mar 2018 15:17
Als 'tot andere inzichten komen' wordt gezien als een zwakte, kan je net zo goed niet met elkaar in 'gesprek' gaan op dit forum.
Helemaal eens. Er is niks mis met het bijstellen van een mening op basis van een goed gesprek. Net als er niks mis mee is om wat begrip voor elkaars standpunten te tonen, of te concluderen dat mensen verschillend interpreteren. Dat laatste gebeurde volgens mij.
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie