Nieuwe programmering 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Ferry!

Re: Nieuwe programmering 3FM

Bericht door Ferry! » 14 feb 2018 22:32

Domien schreef:
14 feb 2018 22:04
Ferry! schreef:
14 feb 2018 21:50
Naaz, Super Organism.. Verder kom ik ook niet echt, nee. 🤔
Eut, The Brahms, Nothing But Thieves, Jacin Trill, Paul Sinha, The Overslept, Dave Budha, Franz Ferdinand.

En dat is dan alleen nog maar een greep uit de playlist van deze week.
Daar heb je inderdaad gelijk in, mijn excuses. 😲 (weer eens een typisch geval van niet verder nadenken, nogmaals mijn excuses..)
Een dag zonder radio is een dag niet geleefd! | Oude gebruikersnamen: GerardE2.0, fey02

jessica

Bericht door jessica » 14 feb 2018 23:02

Ik vind het wel raar dat je je hoofd en beleid laat hangen naar wat anderen zoals Q en 538 doen. Dan heb je geen eigen identiteit. 3FM zo een puur eigen (muziek)beleid moeten voeren en niet naar anderen kijken. Dan ben je pas een sterk merk. Dat deden ze ook altijd maar sinds een jaar of 3 a 4 zijn ze gaan zwalken.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 15 feb 2018 00:53

jessica schreef:
14 feb 2018 23:02
Ik vind het wel raar dat je je hoofd en beleid laat hangen naar wat anderen zoals Q en 538 doen. Dan heb je geen eigen identiteit. 3FM zo een puur eigen (muziek)beleid moeten voeren en niet naar anderen kijken. Dan ben je pas een sterk merk. Dat deden ze ook altijd maar sinds een jaar of 3 a 4 zijn ze gaan zwalken.
Je neemt me de woorden uit de mond. Ga uit van je eigen kracht, van je eigen kwaliteiten.

Hitradio spelen kan iedereen, dus maak er een uniek product van.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

density1

Bericht door density1 » 15 feb 2018 02:17

Eens met bovenstaande posters. Het is en blijft zo hinken op 2 gedachten. Dus nooit afgaan op wat de concurrentie doet, daar zijn ze namelijk veel beter in. 3 FM zou gewoon eigenwijs moeten zijn, en duidelijke keuzes moeten maken. En niet moeten mee vreten uit de commerciële hits ruif.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 feb 2018 10:17

In zekere zin is hun keuze wel te verantwoorden om voor nieuwe muziek te gaan, gecombineerd met hits/modern classics. Zoals die muzieksamensteller terecht zei in de podcast: je kunt niet alleen maar nieuwe, onbekende muziek draaien die mensen niet kennen, je moet het afwisselen/verpakken met bekendere muziek die mensen kennen, kunnen meezingen. Ik kan daar best in meekomen; je luistert ook naar de radio om mee te zingen en niet alleen om nieuwe muziek te leren kennen, ja toch?

density1

Bericht door density1 » 15 feb 2018 10:44

Zoals al eerder aangeven dat 'onbekende muziek' relatief is. Voor de een wel, voor de andere niet. Je hoeft niet plat gedraaide hitjes te knallen m.i. Je kunt ook kiezen voor wat onbekendere muziek die andere stations nauwelijks hebben gedraaid maar die toch bekend zijn omdat ze toch wel redelijk vaak zijn gedraaid als zijnde nieuwe muziek. Ik heb het dan over de 'classics' Nieuwe muziek is relatief altijd onbekend, daar ontkom je niet aan. Maar het is juist leuk voor een zender als 3 FM daar helemaal in te duiken. Dat is ook hun taak. Wil je hits horen, plenty andere mogelijkheden. Het is zo'n radioregel dat na elke onbekend plaat, een bekende plaat moet komen. Daar moet eens vanaf gestapt worden m.i. En zou ook gewoon moeten kunnen, zeker op een NPO zender.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 feb 2018 20:49

Snap ik, maar ik denk dat zo’n strategie gewoon niet past bij de doelgroep die ze voor ogen hebben en de muziek die deze groep het beste waardeert.

density1

Bericht door density1 » 15 feb 2018 21:21

Klopt, maar je moet specifiek je op jongeren richten ook los laten in dit geheel. Dat is achter de feiten aan blijven lopen op deze manier. Daar is het al genoeg over gegaan in de discussies: 3 FM hoe nu verder etc.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 feb 2018 08:47

density1 schreef:
15 feb 2018 21:21
Klopt, maar je moet specifiek je op jongeren richten ook los laten in dit geheel. Dat is achter de feiten aan blijven lopen op deze manier. Daar is het al genoeg over gegaan in de discussies: 3 FM hoe nu verder etc.
Dus in je muziekmix moet je je juist niet laten beïnvloeden door de doelgroep waar je op mikt? Dat zou naïef zijn, aangezien 3FM de jongerenzender van de NPO is en ze zich juist op jongeren en jongvolwassenen (15-35) moeten richten. Dus ze kunnen simpelweg niet anders dan zich volledig op deze doelgroep richten; als ze dat niet doen voeren ze hun taak niet goed uit

density1

Bericht door density1 » 16 feb 2018 10:58

Die doelgroep is niet haalbaar voor 3 FM, de jongeren. Dat leert de geschiedenis nu toch wel. Jongeren consumeren radio anders en niet meer via de mainstream weg. Dat is de hele discussie, dus zul je het anders moeten aanpakken. Maar niet op de huidige manier dus. Dat is achter de feiten aan blijven lopen.

Domien

Bericht door Domien » 16 feb 2018 16:04

JulesKluivert schreef:
16 feb 2018 08:47
density1 schreef:
15 feb 2018 21:21
Dus in je muziekmix moet je je juist niet laten beïnvloeden door de doelgroep waar je op mikt? Dat zou naïef zijn, aangezien 3FM de jongerenzender van de NPO is en ze zich juist op jongeren en jongvolwassenen (15-35) moeten richten. Dus ze kunnen simpelweg niet anders dan zich volledig op deze doelgroep richten; als ze dat niet doen voeren ze hun taak niet goed uit
Juist. Fijn weekend!
Domien, de ochtendshow: iedere werkdag 06:00 - 09:00 bij BNNVARA op NPO 3FM.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 16 feb 2018 18:45

density1 schreef:
16 feb 2018 10:58
Die doelgroep is niet haalbaar voor 3 FM, de jongeren. Dat leert de geschiedenis nu toch wel. Jongeren consumeren radio anders en niet meer via de mainstream weg. Dat is de hele discussie, dus zul je het anders moeten aanpakken. Maar niet op de huidige manier dus. Dat is achter de feiten aan blijven lopen.
De reactie van Domien hierboven zegt genoeg denk ik. Je argument zou kloppen als ze een commerciële zender waren, maar dat zijn ze niet. Ze zijn een publieke zender, gericht op jongeren, gefinancierd door de overheid en moeten een taak vervullen. En dus zullen ze er alles aan (moeten) doen om de doelgroep wél te bereiken.

density1

Bericht door density1 » 16 feb 2018 18:56

Nou, zegt genoeg dat is zijn mening. Ik heb de mijne en dat kan.

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 16 feb 2018 20:18

Domien schreef:
14 feb 2018 22:04
Ferry! schreef:
14 feb 2018 21:50
Henkjan2016 schreef:
14 feb 2018 21:31
Ik mis alleen de ‘wat je niet kent’-liedjes.......

Wat is er verrassend aan Kensington Racoon chef special dotan Bløf etc etc etc? Die ‘mix’ die zie ik niet.
Naaz, Super Organism.. Verder kom ik ook niet echt, nee. 🤔
Eut, The Brahms, Nothing But Thieves, Jacin Trill, Paul Sinha, The Overslept, Dave Budha, Franz Ferdinand.

En dat is dan alleen nog maar een greep uit de playlist van deze week.
Ik ben echt heel benieuwd hoe NPO 3FM de jongeren die massaal naar SLAM, 538, Q en FunX zijn overgestapt weer voor zich gaat winnen. Lastige klus, maar de talenten(!), knowledge en andere middelen zijn in huis om dit te doen slagen. Glazen Huis zal nog meer moeten veranderen (draaischijf en div. andere toegevoegde elementen dit jaar zijn daar voorbeeld van), minder vage bandjes, goede (nieuwe?) positionering uiten op alle mogelijke media (on- en offline), etc.etc..

Meer jong (influential) talent op de antenne zetten (bijv. Domien, Angelique, Tannaz, Sander, etc., rest eruit en naar NPO Radio 2 of ander kanaal (geen vervelende bedoelingen hier, maar iemand van 40+ op een jongerenzender kan zich niet aansluiten bij de juiste beoogde doelgroep), en kan zo nog wel een hoop punten opnoemen, maar bovenstaande is een goed begin.

Jullie mogen mij bellen voor de juiste strategie voor zowel online&onair en offline/offair. :-)

Veel succes, ik gun het jullie.

Dixon

Bericht door Dixon » 17 feb 2018 10:34

Waar richt Studio Brussel zich op? Zou dat niet werken op 3FM?

Plaats reactie