Muziek

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

sverrips

Muziek

Bericht door sverrips »

Ik verbaasd me steeds over het feit dat je als radio zender niet ineens een database muziek (legaal) kan aanschaffen om mee te starten, bijvoorbeeld bij de platenmaatschappij zelf. Als je dat handmatig moet downloaden bij een dienst zoals 7digital.nl door ze aan te kopen, dan blijkt er weer in de voorwaarden dat het vaak voor prive gebruik is. Hoe kan het toch dat er geen bedrijf is waar je 10.000 euro op tafel kan leggen voor bijvoorbeeld een database met muziek van 2000 tracks, dan officieel dan ? ik snap dat dus niet. Je kunt als je legaal wilt, vaak gewoon niet te kunnen beginnen met muziek. Enige manier op dit moment is originele CD's kopen en dan rippen. Andere manieren (digipluggen.nl uitgezonderd) zijn er vrijwel niet. Iemand een idee hoe dat nu zit ? Admin zegt dat deze topic niet is om contacten te leggen en muziek uit te wisselen, dus DOE DAT NIET ! Het is OOK NIET mijn vraag om dat te doen !
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
v.ijl

Re: Muziek

Bericht door v.ijl »

Je bekijkt dit probleem vanuit de radiomaker.....
Ga het probleem bekijken vanuit de leverancier/ondernemer....
Als met het samenstellen van muziekpakketten geld te verdienen zou zijn, dan bestonden deze bedrijven wel!

Nu, vandaag de dag is de radiomaker, hoogst waarschijnlijk, goedkoper uit om de diverse CD's te kopen en te converteren naar wav of bwf bestanden.
Het vanuit het niets een radiostation opzetten is eigenlijk niet mogelijk, éérst de muziek aanmaken en dan de rest.
en dan is er koffie......
Wouter01

Bericht door Wouter01 »

Toen ik nog bij een lokale omroep werkt en wij overgingen van Mouse Music naar PC Radio ben ik ook opnieuw begonnen met het rippen van de cd's. Wij gingen van brakke mp3'tjes naar wav en dat duurde even aangezien ik alles alleen gedaan heb maar toen was het wel in een keer goed. In de VS zijn er wel firma's die een muziek database kunnen leveren hier in Nederland ken ik dat eigenlijk niet volgens mij kon je er ook geen database bij kopen bij Broadcast Partners.
Dukard

Bericht door Dukard »

Er zijn wel bedrijven die complete muziek systemen aan de horeca leveren - heel andere discipline - en de vraag is of dat überhaupt aan zou sluiten op het format van je station en volgens mijn laatste info zou je de originele drager in bezit moeten hebben. Of dat (nog) zo is en gecontroleerd wordt is mij niet echt duidelijk.

Gewoon de tijd nemen om een eigen passende database - lees muziekprofiel - op te bouwen ... -bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
MFM

Bericht door MFM »

Ook in Nederland en België zijn er wel personen en bedrijfjes te vinden die ingehuurd kunnen worden om de formats samen te stellen en te bewaken. :))

Bij sommige grotere omroep/media bedrijven zijn ze vaak ook nog eens in loondienst.

Ben je een kleinere hobbyzender dan is het inderdaad vaak een kwestie van zelf alles samenstellen.
En dat is vaak nog het leukste ook.
big T

Bericht door big T »

Ja dat is wel een puntje van.....
Hier zelf begonnen mat al mijn vinyl te digitaliseren en de tags er bij in tikken.
De CD verzameling was toen aan de beurt, en weer alle tags handmatig na kijken en er bij zetten.
Vervolgens bij vrienden familie gaan grasduinen bij hun muziek collectie.
En zo groeit dan je collectie met muziek, maar dan heb je wel de muziek die voldoet aan de criteria die je zelf gesteld hebt.
sverrips

Bericht door sverrips »

big T schreef: 20 jan 2021 07:45 Vervolgens bij vrienden familie gaan grasduinen bij hun muziek collectie.
En zo groeit dan je collectie met muziek, maar dan heb je wel de muziek die voldoet aan de criteria die je zelf gesteld hebt.
Dat zou dus niet mogen, tenzij je zelf de originele CD's aanschaft. Dat bedoel je denk ik ook !
https://progressieverock.nl powered by LinuxRadio.Tools, a linux radio automation !
big T

Bericht door big T »

Nee dat bedoel ik niet, ik leen ze even.
Daarna gaat het origineel terug in een andere kast.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Er zijn wel discotheken beschikbaar met alle hits die ooit in de Top 40 stonden, maar probleem is vooral de kwaliteit.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

big T schreef: 20 jan 2021 20:16 Nee dat bedoel ik niet, ik leen ze even.
Daarna gaat het origineel terug in een andere kast.
En de kennissen/familie vragen zich na een half jaar af aan wie ze de CD's hebben uitgeleend..... :)) :)) :))
en dan is er koffie......
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

WinnaarRadioring2023 schreef: 20 jan 2021 20:48 Er zijn wel discotheken beschikbaar met alle hits die ooit in de Top 40 stonden, maar probleem is vooral de kwaliteit.
Heb ooit voor de lokale omroep complete jaaroverzichten van 60s tot nu gedownload in flac dit is qua kwaliteit gelijk aan wav.

Gewoon via usenet. Wanneer je gewoon buma stemra en sena doet afdragen moet dat geen probleem zijn.
sverrips

Bericht door sverrips »

Pascal. K schreef: 20 jan 2021 21:47 Gewoon via usenet. Wanneer je gewoon buma stemra en sena doet afdragen moet dat geen probleem zijn.
Nope, deze discussie over illegaal muziek downloaden wil ik hier niet voeren. Het gaat hier om het legaal verkrijgen van muziek. Muziek verkrijgen uit illegale bron is dus NIET GOED, of je nu wel of niet buma/sena afdraagd.
sverrips

Bericht door sverrips »

Ik merk toch bij mensen dat ze het niet snappen. Die denken dat als je gewoon buma/sena betaald, dat je dan alles mag draaien. Ook de muziek die niet legaal verkregen is. Ik denk dat dat dus niet klopt. Je kunt niet muziek van usenet downloaden en dan draaien als je buma/sena betaald. De muziek van usenet zul je gewoon moeten kopen of toegestuurd krijgen van bands of platenmaatschappijen. Wie denkt dat het anders zit, mag het hier zeggen.
progmog

Bericht door progmog »

Pascal. K schreef: 20 jan 2021 21:47
WinnaarRadioring2023 schreef: 20 jan 2021 20:48 Er zijn wel discotheken beschikbaar met alle hits die ooit in de Top 40 stonden, maar probleem is vooral de kwaliteit.
Heb ooit voor de lokale omroep complete jaaroverzichten van 60s tot nu gedownload in flac dit is qua kwaliteit gelijk aan wav.

Gewoon via usenet. Wanneer je gewoon buma stemra en sena doet afdragen moet dat geen probleem zijn.
De licentie van buma geef je het recht om muziek via een radiokanaal te publiceren/laten horen. De licentie is geen goedkeuring op de manier om muziek te verkrijgen zoals jij dat doet. Dat moet natuurlijk nog gewoon op de legale manier.
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

Hoe zit het als je de audio van een YouTube bestand converteert?.
Plaats reactie