Mijn Power Intro's voor internetradio's

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!
Plaats reactie
ItzRickerwt

Mijn Power Intro's voor internetradio's

Bericht door ItzRickerwt » 23 jun 2016 20:11

Hallo leden van RadioForum,

ik ben inmiddels al een tijdje bezig met het maken van 'vormgeving' voor internetradio's en wil deze graag aan jullie laten horen. Je kunt ze hier beluisteren en uiteraard je mening hieronder achterlaten!

Ik werk sinds kort met het programma Adobe Audition CS6, tips zijn dus uiteraard altijd welkom! Als ik er maar wat aan heb in ieder geval. :wink:

Ben je geinteresseerd in mijn werk? Wat uiteraard geen probleem is! Stuur dan gerust een PM.

Met vriendelijke groet,
Rick > Audovormgever
Laatst gewijzigd door ItzRickerwt op 23 jun 2016 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Soundcloud: https://soundcloud.com/rick-pasker
Voor (aan)vragen, stuur mij gerust een PM!

Daan!

Re: Mijn Power Intro's voor internetradio's

Bericht door Daan! » 23 jun 2016 20:35

Hoi Rick,

Klinkt helemaal niet verkeerd. De geluidskwaliteit kan alleen ietsje beter denk ik en ik zou de powerintro's wat sneller doen. Chris Hartgers zul je vast kennen. Zijn powerintro's zijn misschien 10 seconden?? Maar ga vooral zo door! -bier

O en kijkt uit met het hier neer zetten van je mailadres. Ten eerste ben je daardoor gevoeliger voor spam en het komt over als reclame. :wink:

ItzRickerwt

Bericht door ItzRickerwt » 23 jun 2016 20:38

Daan Bakker schreef:Hoi Rick,

Klinkt helemaal niet verkeerd. De geluidskwaliteit kan alleen ietsje beter denk ik en ik zou de powerintro's wat sneller doen. Chris Hartgers zul je vast kennen. Zijn powerintro's zijn misschien 10 seconden??
Hallo Daan,

Uiteraard ken ik Chris! Ik ben hier en daar nog aan het experimenteren en zal deze tip zeker meenemen, bedankt! Uiteraard is het wel mijn doel om zo origineel mogelijk te blijven, dus ik neem Chris Hartgers of Steph Jansen wel als voorbeeld, maar ga wel zelf experimenteren met FX's en snelheden wat jij al aangaf.
Daan Bakker schreef:O en kijkt uit met het hier neer zetten van je mailadres. Ten eerste ben je daardoor gevoeliger voor spam en het komt over als reclame. :wink:
Heb ik dan maar snel weggehaald, PM sturen is eigenlijk net zo makkelijk, is het niet? :razz:

Daan!

Bericht door Daan! » 23 jun 2016 20:43

Ja PM sturen is heel makkelijk.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 24 jun 2016 11:21

ItzRickerwt schreef:.....
Ik werk sinds kort met het programma Adobe Audition CS6, tips zijn dus uiteraard altijd welkom! Als ik er maar wat aan heb in ieder geval. :wink:
.....
Google >>>> Youtube >>>>> tutorials adobe audition cs6
Altijd prijs :))
Kwaliteit is wel zeer wisselend, maar als je er wijzer van kunt worden maakt dat niet veel uit..
Succes!
en dan is er koffie......

ItzRickerwt

Bericht door ItzRickerwt » 24 jun 2016 14:31

v.ijl schreef:
ItzRickerwt schreef:.....
.....
Google >>>> Youtube >>>>> tutorials adobe audition cs6
Altijd prijs :))
Kwaliteit is wel zeer wisselend, maar als je er wijzer van kunt worden maakt dat niet veel uit..
Succes!
Tutorials ben ik op dit moment ook mee bezig, maar tips vanuit jullie zijn ook altijd handig! Zo weet ik of ik een beetje de goede richting op ga. De kwaliteit is inderdaad nog erg wisselend, ben nog een beetje op zoek naar hoe ik het precies aan wil gaan pakken, vandaar.

In ieder geval bedankt voor je opmerking!

GeenEchteNaam

Bericht door GeenEchteNaam » 09 jul 2016 21:50

Je power intro's zijn erg gaaf! Alleen iets meer snelheid, en dus power is misschien beter!
Vraagje, waar heb je je fx vandaan?

ransbeek

Bericht door ransbeek » 09 jul 2016 23:53

lekker stem ook en ja beetje snelheid erin mag wel. Ga zo door!

Delphi

Bericht door Delphi » 10 jul 2016 11:01

Ik heb wat moeite met de balans tussen muziek en spraak. Zeker bij die 'R3hab'. Wat voor radio? Iets met 'eyes'? Ik kan het simpelweg niet verstaan.

Ik zou de stem wat harder zetten, en misschien wat meer comprimeren. Dat kan prima in Audition. Of de stem vragen om het iets minder nonchalant in te spreken, maar dat was misschien juist de bedoeling.
Doe het goed of doe het niet...

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 10 jul 2016 11:52

Delphi schreef:Ik heb wat moeite met de balans tussen muziek en spraak. Zeker bij die 'R3hab'. Wat voor radio? Iets met 'eyes'? Ik kan het simpelweg niet verstaan.
Je bent me net voor :)) Ik kan het ook niet verstaan. Ik hoor 'Kenwijs'. Het klinkt zeker niet slecht, maar het is wel onverstaanbaar (tenzij ik het toch goed hoor).

ItzRickerwt

Bericht door ItzRickerwt » 06 aug 2016 14:28

GeenEchteNaam schreef:Je power intro's zijn erg gaaf! Alleen iets meer snelheid, en dus power is misschien beter!
Vraagje, waar heb je je fx vandaan?
Bedankt! Gewoon goed zoeken op internet en dan vind je ze vanzelf :)
ransbeek schreef:lekker stem ook en ja beetje snelheid erin mag wel. Ga zo door!
Bedankt! Stem is niet van mij, maar van iemand anders by the way.
Zwarte Stoomboot schreef:
Delphi schreef:Ik heb wat moeite met de balans tussen muziek en spraak. Zeker bij die 'R3hab'. Wat voor radio? Iets met 'eyes'? Ik kan het simpelweg niet verstaan.
Je bent me net voor :)) Ik kan het ook niet verstaan. Ik hoor 'Kenwijs'. Het klinkt zeker niet slecht, maar het is wel onverstaanbaar (tenzij ik het toch goed hoor).
Bijna goed, het is CamwijsRadio (spreek je uit als Kemwijs), dus je zat aardig in de buurt ;)

Voor de geïnteresseerden, ik heb zojuist een nieuwe PI gemaakt, laat maar weten wat jullie ervan vinden!
https://soundcloud.com/rick-pasker/jona ... rangers-pi

v.ijl

Bericht door v.ijl » 06 aug 2016 16:49

Ben niet zo thuis in dit soort dingen....
Gehoormatig... de stem is (iets) te zacht en te 'mager' (weet hier geen andere uitdrukking voor), valt dus (m.i.) minder op.
en dan is er koffie......

Delphi

Bericht door Delphi » 06 aug 2016 18:49

v.ijl schreef:Gehoormatig... de stem is (iets) te zacht en te 'mager' (weet hier geen andere uitdrukking voor), valt dus (m.i.) minder op.
Mee eens. Eigenlijk valt me hetzelfde op als aan je vorige post: de verhouding stem/muziek lijkt me niet helemaal OK. En ik zou kijken of je de stem wat mee kunt comprimeren.
Doe het goed of doe het niet...

ReneG

Bericht door ReneG » 31 aug 2016 00:35

Voice over gezongen gedeelte werkt niet. (sec. 6) Probeer het net tussen of voordat zingen begint te proppen. Volumes stonden redelijk goed. (voice paar dB lager zou ik doen)
Na je vocale gedeelte een vocale korte station ID of DJ ID vlak voordat zang of beatverandering plaatsvindt is ook een idee. "Feel the Beat" voordat de zang begint kan dus veel strakker en aansluitend op zang. Met audacity is dit 2 sec. werk.

Je stem klinkt prima trouwens!

Plaats reactie