Audition Voice presets voor jingles

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

Plaats reactie
HenkLeppers

Audition Voice presets voor jingles

Bericht door HenkLeppers »

Hoi,

Ben momenteel wat jingles aan het produceren waarbij ik gebruik maak van verschillende instellingen voor de stem. Ik doe dit door de aanwezige presets in Audition steeds aan te passen, maar er is vast ergens een standaard set van presets beschikbaar voor stemmen, waarmee de meest gangbare stemsoorten die in moderne jingles worden gebruikt kunnen worden gecreëerd. Heeft iemand zoiets, of moet ik het wiel zelf blijven uitvinden?

:-)

Groet,

Henk
Badeendje

Re: Audition Voice presets voor jingles

Bericht door Badeendje »

Kijk hier eens voor inspiratie: https://benztownbranding.wordpress.com/ ... -matthews/ Antwoord op je vraag is denk ik lastig, wat voor resultaat wil je behalen (hitradio, soft etc.) hoe klinkt de stem, welke taal (maakt ook verschil).
Kwak kwak!
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

HenkLeppers schreef: 16 nov 2020 13:50 Hoi,

Ben momenteel wat jingles aan het produceren waarbij ik gebruik maak van verschillende instellingen voor de stem. Ik doe dit door de aanwezige presets in Audition steeds aan te passen, maar er is vast ergens een standaard set van presets beschikbaar voor stemmen, waarmee de meest gangbare stemsoorten die in moderne jingles worden gebruikt kunnen worden gecreëerd. Heeft iemand zoiets, of moet ik het wiel zelf blijven uitvinden?

:-)

Groet,

Henk
Vormgevers maken vaak dat soort presets zelf. Afhankelijk van de persoonlijke smaak, opdracht , het gehoor en gebruikte apparatuur.

Zoek eens filmpjes op YouTube van Dave Foxx van z100. Tutorials hoe hij zijn stem doet bewerken.

Onthoud dat stemmen verschillen en dit heb je ook met het soort gebruikte microfoon. Persoonlijke fine tuning is altijd wenselijk
HenkLeppers

Bericht door HenkLeppers »

Thnx voor de tips!
wave

Bericht door wave »

Hoort-u-mij schreef: 16 nov 2020 16:34 Persoonlijke fine tuning is altijd wenselijk
Om het wiel niet voortdurend opnieuw uit te hoeven vinden, is het handig om zelf een (kleine) library op te bouwen met basis presets voor veelgebruikte effecten. Je hebt dan een bruikbaar startpunt waaruit je kunt werken. Zelf heb ik een set basis presets gemaakt voor een aantal regelmatig gebruikte (VST) effecten, maar ook een set voor de complete setup van de mixer in Audition inclusief inserts/FX en routing. Zeker bij vaker terugkerende klusjes spaart dat veel tijd. Maar wat hoort-u-mij zegt is een waarheid als een koe, je zult altijd aan moeten passen. En dat houdt het ook weer leuk :)) .
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie