Achtergrondmuziekjes

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!
Plaats reactie
diesmerponstein

Achtergrondmuziekjes

Bericht door diesmerponstein » 30 aug 2016 22:59

Ik vind het heerlijk. Mijn babbeltje houden over een lekker sappig muziekje. Het sausje dat je verhaal net wat leuker maakt. Nu heb ik een Spotify-lijstje met inmiddels aardig wat van deze muziek en die wil ik graag met jullie delen, dus bij deze. :)

Radio Achtergrondmuziek (Spotify)

Heb je zelf nog wat leuks. Let me know :D
De After Party, Maandag 21:00 - 23:00 | Door met Diesmer, Woensdag 21:00 - 23:00 | LocoFM.nl | LocoFM Webcam

v.ijl

Re: Achtergrondmuziekjes

Bericht door v.ijl » 31 aug 2016 02:18

Oei, dit riekt naar muziekuitwisseling! Hier worden de admins een beetje zenuwachtig van, wordt niet op prijs gesteld.
Plaats een lijst met wat je hebt in txt of excel
en dan is er koffie......

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 31 aug 2016 08:47

Spotify is een legale muziek dienst, dus daar zitten minder haken en ogen aan.
Wel zijn we intern even in overleg hierover. Tot daar uitsluitsel uit komt, is dit topic/verwijzen naar Spotify gewoon toegestaan.

Edit:
Het delen van een Spotify playlist is gewoon toegestaan.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

remco_k

Bericht door remco_k » 31 aug 2016 09:48

Deels offtopic;

Wat mogelijk wél een probleem is, is de end user agreement van Spotify. Niet zozeer voor dit topic, maar het uitzenden van de playlist.
Je mag Spotify content namelijk niet openbaar maken. Dat betekend dus ook niet uitzenden op je (internet) radio station.
Zo'n playlist is dan misschien wel handig om achter de titels te komen, maar volgens de regels van Spotify mag je die titels dus niet met Spotify on-air uitspelen.

Veel mensen weten dit niet.
Of en hoe Spotify dat (kan) controleren moet je jezelf afvragen, en of dat dan inderdaad zo'n groot probleem is.
Maar als je aan regels wilt voldoen, speel je dit lijstje titels dus niet on-air met Spotify af, maar zorg je voor de originelen en speel je die af.

https://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/#s4
8 Richtlijnen voor gebruikers
...
- het kopiëren, herverdelen, namaken, ‘rippen’, opnemen, overdragen, uitvoeren voor of tonen aan het publiek, uitzenden, of beschikbaar maken aan het publiek van om het even welk deel van de Spotify-service of de inhoud, of op andere manier om het even welk gebruik te maken van de Spotify-service of de inhoud die niet uitdrukkelijk is toegestaan door de overeenkomsten of onder toepasselijke wetgeving, of die op andere manier een inbreuk vormt op de intellectuele eigendomsrechten (zoals copyright) in de Spotify-service of de inhoud of om het even welk deel ervan;
...
https://community.spotify.com/t5/Newcom ... d-p/492406
SHOUTcast V2 stream? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app en SSL support!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 31 aug 2016 12:38

admin5 schreef: Edit:
Het delen van een Spotify playlist is gewoon toegestaan.
OK, dat wwet ik dan ook weer.. :))
diesmerponstein schreef:Ik vind het heerlijk. Mijn babbeltje houden over een lekker sappig muziekje. Het sausje dat je verhaal net wat leuker maakt. Nu heb ik een Spotify-lijstje met inmiddels aardig wat van deze muziek en die wil ik graag met jullie delen, dus bij deze. :)

Radio Achtergrondmuziek (Spotify)

Heb je zelf nog wat leuks. Let me know :D
Nou, ik gebruik deze muziek niet als achtergrondmuziek, maar als voorgrondmuziek :))
Ik heb, vind ikzelf, een kleine verzameling van deze muziek (c.a. 18000 tracks). Van '101 Strings Orchestra' tot 'Xavier Cugat & his Orchestra' en wordt, als de financiën het toestaan regelmatig aangevuld.
Wordt zeer regelmatig beluisterd (m.b.v. winamp in de shuffle-play)

Dukard

Bericht door Dukard » 31 aug 2016 21:00

Kan ik binnenkort een bakkie bij je komen drinken .. -bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

v.ijl

Bericht door v.ijl » 31 aug 2016 21:45

Wat voor speciaals zoek je? :))

Dukard

Bericht door Dukard » 01 sep 2016 22:08

Ik heb je een mailtje gestuurd ... ;-)
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

v.ijl

Bericht door v.ijl » 03 sep 2016 11:23

:)) Het antwoord: zie de mail (PB en gmail) :))

v.ijl

Bericht door v.ijl » 11 sep 2016 20:37

Dukard bekijk je mail (gmail) het begin....
(max. 2GB per keer!)

Pimvdradio

Bericht door Pimvdradio » 08 jun 2017 23:20

Wat een heerlijke lijst, ga hem zeker gebruiken.

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 24 aug 2017 09:02

Ik vindt het ook een prima tip, Thxs
Will

Rbijmansjoel

Bericht door Rbijmansjoel » 28 aug 2017 17:37

Prima lijst
Jong geleerd is oud gedaan 🍺

mlehlw

Bericht door mlehlw » 28 aug 2017 19:52

remco_k schreef:
31 aug 2016 09:48
Deels offtopic;

Wat mogelijk wél een probleem is, is de end user agreement van Spotify. Niet zozeer voor dit topic, maar het uitzenden van de playlist.
Je mag Spotify content namelijk niet openbaar maken. Dat betekend dus ook niet uitzenden op je (internet) radio station.
Zo'n playlist is dan misschien wel handig om achter de titels te komen, maar volgens de regels van Spotify mag je die titels dus niet met Spotify on-air uitspelen.

Veel mensen weten dit niet.
Of en hoe Spotify dat (kan) controleren moet je jezelf afvragen, en of dat dan inderdaad zo'n groot probleem is.
Maar als je aan regels wilt voldoen, speel je dit lijstje titels dus niet on-air met Spotify af, maar zorg je voor de originelen en speel je die af.

https://www.spotify.com/nl/legal/end-user-agreement/#s4
8 Richtlijnen voor gebruikers
...
- het kopiëren, herverdelen, namaken, ‘rippen’, opnemen, overdragen, uitvoeren voor of tonen aan het publiek, uitzenden, of beschikbaar maken aan het publiek van om het even welk deel van de Spotify-service of de inhoud, of op andere manier om het even welk gebruik te maken van de Spotify-service of de inhoud die niet uitdrukkelijk is toegestaan door de overeenkomsten of onder toepasselijke wetgeving, of die op andere manier een inbreuk vormt op de intellectuele eigendomsrechten (zoals copyright) in de Spotify-service of de inhoud of om het even welk deel ervan;
...
https://community.spotify.com/t5/Newcom ... d-p/492406
Even inhakend op het (deels) off-topic bericht van Remco_k.
Wat dan wel weer apart is, aangezien er in bijvoorbeeld OmniPlayer gewoon de ideale mogelijkheid zit Spotify te starten...
Afbeelding

Daarnaast, je betaald als omroep de rechten. Een abo op Spotify nemen als omroep zijnde en daar de muziek vanaf draaien die een keer NIET in de PC staat is in mij ogen dan ook niet zo'n enorm probleem.
** facebook.com/hetwordttochniksshow **

Plaats reactie