Radio Caroline
Moderator: admin6
-
Re: Radio Caroline
Sorry, ik kan niet naar die Andre van Os luisteren. Zijn Engelse articulatie is tenenkrommend. Zwakste schakel wat mij betreft op dit Caroline.
Niet goed, maar misschien vinden vele in de U.K. het wel grappig zijn uitspraak van hun taal. Ik denk dat wij Nederlanders daar eerder moeite mee hebben. Ik vind het belangrijk dat er op Radio Caroline ook aandacht is voor nieuw werk en dat geeft hij. Ook uit landen buiten de U.K. Dit eenmalig gauwe ouwe programma met legendarische Nederlandse bands dat samengesteld is door Hans Kremers ga ik zeker terug beluisteren.
Dit weekend zijn er weer live-uitzendingen vanaf de Ross Revenge:
Radio Caroline North Programme Guide
Saturday 12th October
00:00 Continuous Caroline Music
06:00 Rosko
08:00 Chris Williams - Carnaby Street (Manx Radio)
10:00 Kevin Turner
12:00 Ray Clark
14:00 Mark Wesley
16:00 Nick Jackson
18:00 Peter Philips
21:00 Johnny Lewis
Sunday 13th October
00:00 Kevin Peters
03:00 Ellie Boyce
06:00 John Ellery
09:00 Kevin Turner
12:00 Nick Jackson
15:00 Peter Philips
17:00 Ray Clark
19:00 Johnny Lewis
21:00 Close
Radio Caroline North Programme Guide
Saturday 12th October
00:00 Continuous Caroline Music
06:00 Rosko
08:00 Chris Williams - Carnaby Street (Manx Radio)
10:00 Kevin Turner
12:00 Ray Clark
14:00 Mark Wesley
16:00 Nick Jackson
18:00 Peter Philips
21:00 Johnny Lewis
Sunday 13th October
00:00 Kevin Peters
03:00 Ellie Boyce
06:00 John Ellery
09:00 Kevin Turner
12:00 Nick Jackson
15:00 Peter Philips
17:00 Ray Clark
19:00 Johnny Lewis
21:00 Close
Radio Murskival niet meer op de middengolf? Fijn voor de mensen die s avonds naar Radio Caroline willen luisteren via de Middengolf 648KHz. Dus nu luisteren met minder storingen naar een zender die uniek is vanwege het fijt dat het een voormalige zeezender is en niet in commerciële handen terecht is gekomen. Radio Caroline werkt met vrijwilligers, daarvan zijn er twee Nederlander. Het is een album station en ze draaien daar vaak het minder bekende werk. Geen nieuws elk uur dus je wordt niet ongevraagd gestoord met de ellende vanuit de wereld. De zender draait voornamelijk op donaties van fans en bedrijven.
Laatst gewijzigd door Radiokees op 04 dec 2024 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Ha ha die Kees, als het om een ander station zou gaan, een willekeurige internet station, zou je dit als spam zien.
Zo veel reclame.
![Grijns :))](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Zo veel reclame.
Dat lijkt inderdaad zo. Ze kunnen bij Caroline blij zijn met mij maar ook met Noordzee en een bericht eerder op dit forum. Als je op de side van www.murskival.si kijkt onder marketing, daar kun je de frequenties zien. Geen middengolf.
Ha ha die Kees, en wat hoor ik nu hier http://77.38.19.217:8073/ Ne de Sloveense zender is niet gestopt en ook jaren geleden was de middengolffrequentie 648 kHz al van de site verdwijnen.
Ja ik heb het gehoord. Toch hoor ik hier in west Brabant al een aantal maanden die Sloveen Murskival niet meer onder Radio Caroline. Voorheen niet altijd te horen maar de meeste dagen in de late avond wel. Andere oorzaak, misschien zenden ze met minder vermogen uit?
Toch iets vreemds.Helmut schreef: ↑05 dec 2024 09:28 Ha ha die Kees, en wat hoor ik nu hier http://77.38.19.217:8073/ Ne de Sloveense zender is niet gestopt en ook jaren geleden was de middengolffrequentie 648 kHz al van de site verdwijnen.
Heb de link die je gaf zoals ik al schreef aangeklikt en toen was Radio Murskival inderdaad goed en duidelijk te horen. DAT WAS OVERDAG.
(VIA de link op Middengolf 648.) GISTEREN AVOND nog eens en toen was er een slechte Murskival ontvangst met Caroline er door heen te horen.
Het lijkt er dus op dat Murskival s avonds met minder vermogen uitzend. HEB JIJ daar een verklaring voor? Toen moest ik aan Hilversum 3 denken (RADIO 3) Die zette haar middengolfzender (1250Khz) tegen de avond uit om zo een andere zender niet te storen. Daar waren afspraken over gemaakt. Dat heb ik opgezocht die verdere info.
De middengolf ontvangst is iedere dag, vooral in de avond en s'nachts anders. Vooral nu ook door de invloed van de sterke activiteiten op de zon. Hier in Wuppertal verschild de storing van Murski Val iedere avond. Maar over een langere tijd gezien is het onveranderd. De link welke ik hier gestuurd heb van de Kiwi-sdr staat wat verder weg van de zender en daar stoord dan Caroline Murski Val. Hier is het omgekeerd.
Zo te zien aan de info. via de link verkregen zend Murkival radio overdag en s nachts inderdaad WEL met de zelfde kracht uit. Het is zo dat de U.k. nog steeds de rechten heeft op de 648khz middengolf. Daarom de volgende opmerking/vraag: Zou er in het uitzendgebied waar Radio Caroline een licentie voor haar uitzendingen heeft interferentie zijn door Murskival? Zo ja, kunnen ze dan van Radio murskival verlangen om bijvoorbeeld hun vermogen aan te passen?
-
"Toen moest ik aan Hilversum 3 denken (RADIO 3) Die zette haar middengolfzender (1250Khz) tegen de avond uit om zo een andere zender niet te storen. Daar waren afspraken over gemaakt. Dat heb ik opgezocht die verdere info."
[/quote]
Nederland had afspraken gemaakt met twee mede-gebruikers over de 1250 kHz: Hongarije en Ierland. Die afspraken hielden in dat Nederland de 1250 kHz op de volgende tijden met 10 kW mocht gebruiken (alle genoemde tijden zijn GMT + 1 uur, oftewel 'wintertijd'): maart, april, september en oktober 9.00-17.00 uur; mei t/m augustus 7.00-19.00 uur; november t/m februari 9.00-15.30 uur. Dit om onderlinge storingen te voorkomen. Toen in 1975 Hilversum 3 verhuisde naar 674 kHz ging de nieuwe lokale omroep STAD Radio Amsterdam de 1250 kHz gebruiken. Dat mocht toen 24 uur per dag met 1 kW.
En om on-topic te blijven: ook de vanaf begin 1966 door Radio Caroline gebruikte frequentie 1187 kHz is in 1965 door de PTT onderzocht op bruikbaarheid voor Hilversum 3. Die frequentie werd toen alleen door Hongarije gebruikt. Voordeel voor Nederland van deze frequentie was geen storing van en door Ierland, maar het nadeel was een hoger storingsniveau vanuit Hongarije. Vandaar dat toen door de PTT voor 1250 kHz is gekozen.
Piet.
[/quote]
Nederland had afspraken gemaakt met twee mede-gebruikers over de 1250 kHz: Hongarije en Ierland. Die afspraken hielden in dat Nederland de 1250 kHz op de volgende tijden met 10 kW mocht gebruiken (alle genoemde tijden zijn GMT + 1 uur, oftewel 'wintertijd'): maart, april, september en oktober 9.00-17.00 uur; mei t/m augustus 7.00-19.00 uur; november t/m februari 9.00-15.30 uur. Dit om onderlinge storingen te voorkomen. Toen in 1975 Hilversum 3 verhuisde naar 674 kHz ging de nieuwe lokale omroep STAD Radio Amsterdam de 1250 kHz gebruiken. Dat mocht toen 24 uur per dag met 1 kW.
En om on-topic te blijven: ook de vanaf begin 1966 door Radio Caroline gebruikte frequentie 1187 kHz is in 1965 door de PTT onderzocht op bruikbaarheid voor Hilversum 3. Die frequentie werd toen alleen door Hongarije gebruikt. Voordeel voor Nederland van deze frequentie was geen storing van en door Ierland, maar het nadeel was een hoger storingsniveau vanuit Hongarije. Vandaar dat toen door de PTT voor 1250 kHz is gekozen.
Piet.
-
In other news: het gaat blijkbaar toch gebeuren voor Caroline, 10 kW vanaf volgend jaar waarschijnlijk.
Om vervolgens door een 300 kW uit Frankrijk van de band te worden geblazen op de 674, slecht onderzoek geweest.voorenmedia schreef: ↑12 dec 2024 14:02 En om on-topic te blijven: ook de vanaf begin 1966 door Radio Caroline gebruikte frequentie 1187 kHz is in 1965 door de PTT onderzocht op bruikbaarheid voor Hilversum 3.
![Grijns :))](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)