Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Noordzee

Re: Radio Caroline

Bericht door Noordzee »

Radiokees schreef: 08 aug 2024 14:24 Vooral omdat die uitzendingen van Caroline North vanaf het schip en live zijn luister ik daar graag naar.
Zeker leuk, nog leuker is trouwens om dan met de boattrip die live-uitzendingen te bezoeken.
jessica schreef: 08 aug 2024 13:12 Ik bestel ieder jaar een t-shirt. Deze shirts zijn collecters items. Worden alleen voor deze 3 of 4 dagen gemaakt en verkocht om geld in te zamelen. Ik vind die t-shirts een leuk idee en steun ze graag. Alleen al voor de Radio Caroline North uitzendingen. Luister daar altijd naar. Verder luister ik ook regelmatig een programma op het reguliere Radio Caroline.
Ik heb in juni op het schip ook een leuk T-shirt gekocht. Ik zie in de webshop dat dat model nu alweer uitverkocht is. Je moet er dus snel bij zijn.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 08 aug 2024 20:53
Radiokees schreef: 08 aug 2024 14:24 Vooral omdat die uitzendingen van Caroline North vanaf het schip en live zijn luister ik daar graag naar.
Zeker leuk, nog leuker is trouwens om dan met de boattrip die live-uitzendingen te bezoeken.
jessica schreef: 08 aug 2024 13:12 Ik bestel ieder jaar een t-shirt. Deze shirts zijn collecters items. Worden alleen voor deze 3 of 4 dagen gemaakt en verkocht om geld in te zamelen. Ik vind die t-shirts een leuk idee en steun ze graag. Alleen al voor de Radio Caroline North uitzendingen. Luister daar altijd naar. Verder luister ik ook regelmatig een programma op het reguliere Radio Caroline.
Ik heb in juni op het schip ook een leuk T-shirt gekocht. Ik zie in de webshop dat dat model nu alweer uitverkocht is. Je moet er dus snel bij zijn.
Ze leveren met hun webshop nu niet meer op het vasteland van Europa. Door Brexit. Alleen voor de T-shirts actie maken ze een uitzondering. Dus uit de webshop kan je sowieso niet meer kopen.

Ik heb het nog geprobeerd op een adres van een Engelse vriend van me. Maar dat pakket kwam ook niet aan. Wel netjes mijn geld teruggekregen.
Waarschijnlijk heb ik dat T-shirt al, welke was dat?
big T

Bericht door big T »

Ik vermoed dat de Brexit daar niet veel mee te doen heeft, wel een leuke reden van daarom niet.
Invoer is lastig, uitvoer is vervelend voor de koper niet de verkoper.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 08 aug 2024 22:45
Noordzee schreef: 08 aug 2024 20:53
Ze leveren met hun webshop nu niet meer op het vasteland van Europa. Door Brexit. Alleen voor de T-shirts actie maken ze een uitzondering. Dus uit de webshop kan je sowieso niet meer kopen.

Ik heb het nog geprobeerd op een adres van een Engelse vriend van me. Maar dat pakket kwam ook niet aan. Wel netjes mijn geld teruggekregen.
Waarschijnlijk heb ik dat T-shirt al, welke was dat?
Mijn T-shirt is donker blauw

Voorzijde linksboven : Het schip in rood met in witte letters Radio Caroline, the First, the Last, the Best

Achterzijde : Over het hele oppervlak de Ross Revenge in rood. Verder kleine tekeningen van de Frederica, Mi Amigo ,Cheetah II en last but not least : de Mebo II. Daarboven Radio Caroline in witte letters en onderin Radiocaroline.co.uk
jessica

Bericht door jessica »

Ok dat is wel een uniek shirt. Niet te koop geweest in de webshop denk ik. Ik heb vandaag voor de crowdfunder dat shirt van de 70's gekocht. Ook met het schip er op en de tekst. Caroline - Love, peace and good music
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik vermoed dat het wel te koop is geweest, maar dat weet ik nu niet meer zeker. De achterkant van mijn T-Shirt is namelijk wel nog te zien helemaal linksonderin deze pagina:
https://rcsocietysales.co.uk
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Zou er bij de Caroline organisatie nog veel behoefte zijn voor meer vermogen op de middengolf?
In de U.K. zijn al heel veel mogelijkheden om Radio Caroline te ontvangen, dus....Hier maar op twee manieren en op vele plaatsen in ons landje is de ontvangst via de middengolf slecht. Ik hoop echt op meer zodat ik in heel het land Caroline goed kan ontvangen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk dat er geen urgentie meer zit in de vermogensverhoging. Ik lees en hoor er niets meer over.
big T

Bericht door big T »

En laten we wel zijn, het signaal is in Nederland redelijk tot prima overal te ontvangen.
Je mag ook verwachten dat de luisteraar extra moeite gaat doen om het signaal op te pikken.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Vandaag is het 31 augustus 2024, het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat er vandaag van alles is georganiseerd ter herdenking van het stoppen van de Nederlandse zeezenders Atlantis, Noordzee en Veronica.

Ook Radio Caroline doet daaraan mee.

vertaling uit het Engels:
Radio Caroline zendt dit weekend twee speciale programma's uit als eerbetoon aan de Nederlandse piratenzenders ter gelegenheid van de 50e verjaardag van hun sluiting.
Toen de Marine Offences Act in augustus 1967 de Britse offshorepiraten sloot, wendden sommige luisteraars zich, behalve tot Radio Caroline, tot het Nederlandse piratenstation Radio Veronica, dat niet onder de wet viel.
Radio Veronica was een pionier, zond verantwoord uit met een bescheiden vermogen en werd jarenlang getolereerd door de Nederlandse autoriteiten. In het begin van de jaren 1970 kwamen er echter nieuwe stations bij, waaronder Radio Noordzee en Radio Caroline, die samen met Veronica met veel vermogen uitzonden.
Meer stations begonnen uit te zenden voor de Nederlandse kust, wat leidde tot hevige concurrentie en terwijl de spanningen escaleerden, vond er een incident plaats waarbij een brandbom het RNI-schip in brand stak.
In 1974 ondernam de Nederlandse regering actie en ondanks Veronica's pogingen om publieke steun te krijgen, werden ook zij, samen met andere stations zoals Radio Del Mare en Atlantis, gedwongen om hun activiteiten op 31 augustus van dat jaar te staken. Opnieuw trotseerde Radio Caroline de kansen en bleef uitzenden.
Om dit moment in de omroepgeschiedenis te herdenken, zal Andre Van Os aanstaande zaterdag om 16.00 uur op het albumkanaal van Radio Caroline klassieke nummers van Nederlandse bands uit die tijd spelen, begeleid door originele jingles, reclamespots en airchecks van Radio Veronica, Atlantis en Radio Noordzee.
In de show zullen ook de laatste momenten van deze zenders te horen zijn, uitgezonden precies op het moment dat ze uitkwamen.

Ik heb de drie uur uitzending met veel plezier gevolgd. De komende twee weken kun je het hier terugluisteren:
https://www.radiocaroline.co.uk/#listen_again.html
16.00 Veronica
17.00 Atlantis
18.00 Noordzee

Zelf was ik vandaag overdag op de Norderney aanwezig. Echt een top-evenement!

Ik had mijn Radio Caroline shirt aangetrokken en daarmee trok ik nogal de aandacht van verschillende andere fans.
Wat mooi! Hoe kom je daaraan? Waar kan ik je die kopen?

Maar het leukste was dat er nog iemand met hetzelfde T-Shirt rondliep en dat bleek Radio Caroline DJ Rob van Dijk te zijn.
Uiteraard uitgebreid met hem gesproken.
big T

Bericht door big T »

Noordzee schreef: 31 aug 2024 21:51 tot het Nederlandse piratenstation Radio Veronica, dat niet onder de wet viel.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit er zo staat, want ze waren dit juist niet.(piraat)
Het enigste wat er gebeurde was dat ze gebruik maakten van een frequentie welke niet gecoördineerd was.
En daarmee waren ze in goed gezelschap bij de helft van de Europese landen welke ook zenders op niet gecoördineerde frequenties werkzaam hadden.
Kan me niet voorstellen dat deze fout bij Caroline gemaakt wordt.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

big T schreef: 31 aug 2024 22:00
Noordzee schreef: 31 aug 2024 21:51 tot het Nederlandse piratenstation Radio Veronica, dat niet onder de wet viel.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit er zo staat, want ze waren dit juist niet.(piraat)
Het enigste wat er gebeurde was dat ze gebruik maakten van een frequentie welke niet gecoördineerd was.
En daarmee waren ze in goed gezelschap bij de helft van de Europese landen welke ook zenders op niet gecoördineerde frequenties werkzaam hadden.
Kan me niet voorstellen dat deze fout bij Caroline gemaakt wordt.
Is geen artikel van Radio Caroline. De tekst is ook via Google Translate vertaald. Hier kun je de originele Engelse tekst teruglezen:

https://radiotoday.co.uk/2024/08/radio- ... -stations/
big T

Bericht door big T »

De bron is dus al fout, niet juist geïnformeerd en geen moeite gedaan om zich te verdiepen in de materie.
Gelukkig is Caroline niet de bron :D
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

big T schreef: 31 aug 2024 22:43 De bron is dus al fout, niet juist geïnformeerd en geen moeite gedaan om zich te verdiepen in de materie.
Gelukkig is Caroline niet de bron :D
De bron is helemaal niet fout!
Goed (Engels) lezen is ook een vak!
Er staat in heel correct Engels dat Veronica niet onder de Marine Offences Act viel. En dat klopt als een bus!
" When the Marine Offences Act closed UK offshore pirates in August 1967, apart from Radio Caroline, some listeners turned to Dutch pirate station Radio Veronica, which wasn’t affected by the law. "

"the" betekent: DEZE.
big T

Bericht door big T »

Je gaat voorbij de term in de zin: some listeners turned to Dutch pirate station Radio Veronica.
Ze waren geen piraten, dat woord had er uit gemoeten, ook in de Engelse taal :D
Plaats reactie