Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Radio Caroline

Bericht door big T »

Dat weet ik, heb me toch gecorrigeerd? :D
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Graag even het volgende: Op 26 mei melde ik bij Radioforum op pagina 10 dat ik meer ruis/storing dan voordien ervaar bij de ontvangst van radio Caroline. Dat is al de tijd zo gebleven. Ik ging er aan twijfelen, maar er is echt iets verandert vanaf ongeveer die datum. Wat is het geval? Bij een vriend die een radio heeft die zowel op batterij en met snoer te gebruiken is merkte ik dat er bij hem weinig ruis/storing te horen is, maar dit alleen als je het toestel op batterijen laat werken. Ik ben met dat toestel naar vier verschillende plaatsen in Nederland geweest om te testen of dat op meer plaatsen het geval is. (Roosendaal, Dordrecht, Goes en het dorpje Woensdrecht.) Ja dat is op meerdere plekken zo en DIT OOK OP ANDERE FREQENTIES.
Er is dus iets niet in de haak op het elektriciteit netwerk. Ik neem aan dat het probleem met die storing weinig of nauwelijks te merken is als je een goede radio ontvanger en buiten antenne heb. De meeste mensen hebben dat niet, voor hun is de ontvangt van radio Caroline slecht of ze moeten helemaal in het westen van het land wonen. Daar valt het mee.(Goes) Jammer voor de middengolf luisteraar. Is dit in België ook? Wat kan ik hier mee?
density1

Bericht door density1 »

Ik luister AM altijd zonder stroomadapter. Er zitten batterijen in mijn wereldontvanger. Die halen de storingen weg.
big T

Bericht door big T »

Hier is dat niet zo, maar nu is dit ook Nederland niet begrijp ik :))
Radiokees

Bericht door Radiokees »

density1 schreef: 21 aug 2022 23:32 Ik luister AM altijd zonder stroomadapter. Er zitten batterijen in mijn wereldontvanger. Die halen de storingen weg.
Wil je eens luisteren voor mij of het veel uit maakt met baterijen of met snoer aan het stroomnet?
Zeker als je verder van de Noordzee kust afwoont zou het goed te merken moeten zijn de manier waarop jij je toestel voed.
Dit niet alleen op 648 maar ook op andere delen van de middengolf.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

P.S. Voor radio Caroline hoe dichter bij de kust hoe minder verschil met baterijen of met stroom. Wat logisch is natuurlijk.
big T

Bericht door big T »

mooi ver v/d kust af, en verbonden met de Eemshavencentrale centrale.
http://94.214.128.124:8073/
jessica

Bericht door jessica »

big T schreef: 22 aug 2022 10:01 mooi ver v/d kust af, en verbonden met de Eemshavencentrale centrale.
http://94.214.128.124:8073/
Mooi signaal hoor!
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Mijn probleem gaat over vrij ernstige storingen of de middengolf en ook op 648 radio Caroline maar dit alleen als ik mijn toestel laat werken op het elektriciteit net. Op baterijen weinig storing. Getest op meerder locaties. Dordrecht, Goes. Roosendaal en het dorpje Woensdrecht. Misschien geen probleem in het noorden van het land? Dit probleem was er al in geringe mate, maar is in de loop van mei plots erger geworden. Wie merkt er nog meer een groot verschil tussen voeding via het net en voeding via batterijen?
density1

Bericht door density1 »

Ik heb dus ook veel storing als ik hem op de adapter aansluit, dan pakt mijn radio alle storingen op uit het elektriciteitsnet, wanneer op batterijen niets geen last van storingen.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Dat was er niet, die grote invloed via het elektriciteit net. In mei merkte ik dat er iets veranderd was. Nu weet ik dat het op meerder plekken in Nederland is en dat dit alleen is als je het toestel via het elektriciteit net laat werken. Dit op meerdere middengolf frequenties dus niet alleen op Caroline 648. Jammer, nu is de middengolf nog minder waard. Wat kunnen we doen?
fdboer

Bericht door fdboer »

Radiokees schreef: 22 aug 2022 11:37 Dat was er niet, die grote invloed via het elektriciteit net. In mei merkte ik dat er iets veranderd was. Nu weet ik dat het op meerder plekken in Nederland is en dat dit alleen is als je het toestel via het elektriciteit net laat werken. Dit op meerdere middengolf frequenties dus niet alleen op Caroline 648. Jammer, nu is de middengolf nog minder waard. Wat kunnen we doen?
Het gaat alleen maar erger worden met schakelende voedingen, 'powerline adapters' en zonnepaneel optimizers en omvormers, een schone middengolf zal een utopie zijn ben ik bang. Natuurlijk zijn er regels maar zolang jan en alleman genoegen neemt met ali kwaliteit en massaal regels aan de laars worden gelapt wordt dat nooit meer wat.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Is het niet het effect van de optimizers van de zonnepanelen ? Ieder paneel een afzonderlijke schakelende voeding, dat stoort als een gek. En naarmate de zon meer schijnt wordt het erger.
density1

Bericht door density1 »

Men maakt niet zich niet druk dat al die zonnepanelen kunnen storen op AM ontvangst.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

big T schreef: 22 aug 2022 08:07 Hier is dat niet zo, maar nu is dit ook Nederland niet begrijp ik :))
Als jij in het westen van Vlaanderen woont zal je er weinig of niets van merken. Ook met een goed toestel en buitenantenne minder snel last. Logisch hoe beter de ontvangst hoe minder het probleem. Het kan ook zijn dat het elektrisch net bij jullie minder storing geeft, maar als ik me niet vergis is
heel Europa met elkaar verbonden.
Plaats reactie