Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: Radio Caroline

Bericht door big T »

Dat klopt het hele park is speciaal gebouwd voor de 648 Khz en daar ook voor geoptimaliseerd.
PS kwam de 1298 daar ook niet vandaan?
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Ja die kwam daar ook vandaan. Dit gebied heet Orford Ness en dat is een soort schiereiland of landtong aan de Britse kust. Op de zelfde hoogte als Den Haag ongeveer. Via de 1298 of via de 648 heeft de Nederlandse radio 1 jaren geleden ook nog een korte tijd daar vandaan uitgezonden. De BBC was daar toen net vertrokken. Op internet zijn goede fotos te zien van de situatie daar, inclusief al die masten.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik hoorde van de week een Nederlandse DJ, André van Os. Komende zaterdag draait hij weer, tussen 16.00 en 19.00.
density1

Bericht door density1 »

Die zit daar al een tijdje, maar zijn Engels is belabberd slecht. Of presenteerde hij in het Nederlands, nee toch?
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Combinatie Nederlands/Engels. Berichtjes van luisteraars uit Nederland of België antwoordde hij in het Nederlands.
density1

Bericht door density1 »

Misschien toch die Nederlandse service maar weer opstarten dan.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

big T schreef: 17 dec 2021 10:38 Dat klopt het hele park is speciaal gebouwd voor de 648 Khz en daar ook voor geoptimaliseerd.
PS kwam de 1298 daar ook niet vandaan?
1298 = 1296
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Beide zenders van BBC wereld omroep kwamen van het zelfde zendpark op Orford Ness.
Zou dat voormalig zendpark onder cultureel erfgoed vallen? Het voormalig zendschip de Ross wel heb ik begrepen. Nu is Radio Caroline al lang geen zendschip meer maar een veilige haven voor sommige mensen. Immers geen nieuws met Covid en andere ellende elk uur en ook geen kerstplaten.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Nu is Radio Caroline al lang geen zendschip meer, maar een veilige haven voor steeds meer mensen. Immers geen nieuws elk uur met allerlei ellende
daarin en ook niet voortdurend de zelfde platen zoals bij veel andere radio zenders. Radio Caroline is muziek en informatie over die muziek. Meer niet.
jessica

Bericht door jessica »

Ja een fijne albumzender met andere muziek als op overige stations. Ook fijne subzenders met Caroline Flashback en Radio Caroline North live vanaf de Ross Revenge 1 x per maand. Dus het zendschip is er nog wel! In Engeland is Caroline ook in steeds meer steden op DAB+ te ontvangen. Zelfs Caroline Flashback heeft haar 1e DAB+ frequentie in the UK.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Radio Caroline heeft een aantal voordelen tegen over andere muziekzenders, het format van albumzender Caroline is natuurlijk voor veel mensen onaantrekkelijk maar dat is geen probleem tegenwoordig. Dit omdat er meer dan genoeg zenders zijn die op een breed publiek programmeren, dus Caroline heeft er goed aan gedaan om haar eigen te blijven. Ze doen wat anderen niet doen. Daar zijn in de jaren 70 al mee begonnen. Onder andere vanwege de opkomst van BBC 1 en commerciële zenders in de U.K. Al vraag ik me af of dat in de jaren 70 en 80 wel echt nodig was. Er was veel minder concurrentie als nu. In Nederland en België wil het maar niet goed lukken om bekend te worden bij hun doelgroep. Voor onze media is het blijkbaar oninteressant om bijvoorbeeld te berichten over een middengolf zender, die ook hier populair was toen Veronica en Noordzee er mee moesten stoppen en hun doorgingen. Radio Caroline heeft wel persberichten richting Nederland en België gestuurd toen hun hun licentie voor de middengolf kregen en ook eind vorig jaar nog. Daar is niets mee gedaan. Wel heeft er een advertentie in het Popblad OOR gestaan, een donatie van een fan uit Nederland. Meer bekendheid en beluistering zijn een noodzaak om ook hier op DAB te kunnen. Al is het alleen maar in de omgeving van Rotterdam en Den Haag, dat zal al heel mooi zijn. Ik woon zelf in Bergen op zoom, dus daar gaat het mij niet om.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 21 dec 2021 10:28 Ik hoorde van de week een Nederlandse DJ, André van Os. Komende zaterdag draait hij weer, tussen 16.00 en 19.00.
Die zit er al heel lang zeker wel 5 jaar. Maar ze wisselen bij Caroline nog al eens van uitzendtijden. Hij zat voorheen vaak in de avond.
density1

Bericht door density1 »

Ja, die Nederlandse jock, die 'probeert' Engels te praten is niet heel erg goed moet ik zeggen. Kan zijn Nederlandse tongval in zijn Engels niet aanhoren.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

1 Maar bij hem hoor je wel af en toe nieuwe Nederlandse en Vlaamse Engelstalige muziek. Dat hoort er ook bij als je internationaal wilt zijn als zender. 2 Nog niet zo lang geleden ging Caroline naar 4 KW, dat geeft zoals verwacht een sterker signaal op 648. Hoe zit het nu met de geluidskwaliteit van de zender? Ik ervaar een beter geluid vanaf eind januari. Is het geluid op de 648 nu echt beter dan in december?
jessica

Bericht door jessica »

Ik heb ook Nederlandse promospotjes op Caroline gehoord volgens mij. Ik luisterde via internet. Ik weet niet of ze dan kunnen regelen dat mensen in Nederland een Nederlandse promospot horen en in the UK een Engelse. Ik had het op de achtergrond aan dus ik ben er niet zeker van. Maar volgens mij was het een promotie omdat ze met meer vermogen zonden en nu beter in Nederland en België te ontvangen waren.
Plaats reactie