Warm FM vanuit Luik

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.
Plaats reactie
andy88

Warm FM vanuit Luik

Bericht door andy88 » 04 jun 2009 15:23

De zender WARM FM op 104.2 vanuit Luik is al dagen niet meer te ontvangen.. webstream werkt wel nog maar hun contactformulier niet meer.

Zou deze zender nu eindelijk op de vingers getikt zijn vanwege de zendvermogens die uit de klauwen liepen of is er wat anders aan de hand? Kreeg de zender normaal probleemloos door in zo'n beetje heel Zuid Limburg

Radioking

Bericht door Radioking » 04 jun 2009 17:36

Kom net terug gereden vanuit Luxemburg en hoor hier helemaal niets in Luik op 104.2 MHz, ja wel, NRJ, Contact +, Contact Franstalig, 48+, RTI radio Turbo, Ciel Info en tot in Lux Nostalgie.
Radio, haal er nog meer uit dan er in zit.

andy88

Bericht door andy88 » 04 jun 2009 19:11

wellicht dat hij een dezer dagen weer word aangezet want die zender had wel vaker kuren, zij het dan een uurtje of een halve dag.

wel raar dat hun website niks vermeld

Rutte

Bericht door Rutte » 05 jun 2009 02:14

Inderdaad al enkele dagen niet meer te horen.
Problemen over een te hoog vermogen lijkt me eigenlijk een beetje sterk, want volgens mij is het vermogen al een stuk omlaag gedraaid na de frequentiewissel in Wallonië.
Ik vond namelijk zowel de 104,2 ( Warm FM ) als de 104,5 ( NRJ ) daarna een stuk minder hard binnenkomen dan voorheen.

andy88

Bericht door andy88 » 05 jun 2009 09:39

Rutte schreef:Inderdaad al enkele dagen niet meer te horen.
Problemen over een te hoog vermogen lijkt me eigenlijk een beetje sterk, want volgens mij is het vermogen al een stuk omlaag gedraaid na de frequentiewissel in Wallonië.
Ik vond namelijk zowel de 104,2 ( Warm FM ) als de 104,5 ( NRJ ) daarna een stuk minder hard binnenkomen dan voorheen.
Klopt, toendertijd kwam WARM FM tot (heel) ver in Limburg door, na het frequentieplan in Wallonie is de zender zachter gezet (0.1kw staat me iets bij) en toen kwam het signaal wel nog redelijk door in Maastricht en omgeving.

Zal het nu dan toch over zijn? Hun contactformulier zegt "Server Error in '/' Application"

Roland

Bericht door Roland » 12 jun 2009 15:05

Warm FM op 104.2 FM is hier nog héél zwak te onvangen.
Storingsvrij lukt het niet meer, tuner pakt ook geen stereo en RDS signaal meer op.
Blijkbaar is het vermogen dus flink teruggeschroefd.

Eigenlijk ook belachelijk dat het signaal zo ver over de grens moet worden uitgestraald.
Bel RTL (103.6 FM) is ook zo'n zender, deze komt hier in de regio vaak nog harder binnen dan 3FM op 103.9 FM.
Op een ouder radio toestel wordt 3FM makkelijk weggedrukt door deze zender.
De Nederlandse ether, het blijft een fiasco!

andy88

Bericht door andy88 » 12 jun 2009 20:26

knap dat jij hem nog kan ontvangen in dezelfde stad

heb wel maar een draadje aan de tuner hangen maar dan nog moet het toch wel een heeel laag vermogen zijn waarmee ze nu zenden?

big T

Bericht door big T » 12 jun 2009 20:49

andy88 schreef:knap dat jij hem nog kan ontvangen in dezelfde stad

heb wel maar een draadje aan de tuner hangen maar dan nog moet het toch wel een heeel laag vermogen zijn waarmee ze nu zenden?
Pardon? Een draadje?
En nu met een "echte" antenne er aan? :D
Hoe is het dan?

Theo
Sent from my laptop using Windows

andy88

Bericht door andy88 » 16 jun 2009 18:39

big T schreef:
andy88 schreef:knap dat jij hem nog kan ontvangen in dezelfde stad

Pardon? Een draadje?
En nu met een "echte" antenne er aan? :D
Hoe is het dan?

Theo
die heb ik niet voor handen :razz:
kan alle andere zenders probleemloos ontvangen dus daar zal het niet echt aan liggen

MegaWatt

Re: Warm FM vanuit Luik

Bericht door MegaWatt » 16 jan 2018 17:34

Volgens mij is die zender wel weer heel hard in het zuiden te ontvangen. Ik rijd nu in Sittard richting Verviers in België eens kijken of ik hem daar ook nog kan spotten. Maar hier nu in Sittard in de auto heeeeeel goede ontvangst.

Roland

Bericht door Roland » 02 mar 2018 01:34

MegaWatt schreef:
16 jan 2018 17:34
Volgens mij is die zender wel weer heel hard in het zuiden te ontvangen. Ik rijd nu in Sittard richting Verviers in België eens kijken of ik hem daar ook nog kan spotten. Maar hier nu in Sittard in de auto heeeeeel goede ontvangst.
Hier aan de zuidkant van Maastricht is die al jaren uiterst moeizaam te ontvangen op 104.2, kan me niet voorstellen dat die in Sittard wel glashard binnenkomt.
Misschien was je via DAB+ aan het luisteren, want de Luikse lokale omroepen zaten tijdelijk digitaal in de ether (waarschijnlijk een test).
De FM-zender wordt maar met 50 Watt uitgezonden, de meeste andere zenders in Luik (Contact, Bel RTL, NRJ) zenden met 3 tot 5 kW en die komen hier ook duidelijk sterker binnen.
De Nederlandse ether, het blijft een fiasco!

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 12 apr 2018 16:51

Nee hoor was gewoon op FM. Maar sinds half maart is het weer stukken minder geworden qua ontvangst en de RDS is helemaal niet meer actief. Kwam gisteren weer terug vanuit Luik richting EIndhoven en nabij Maastricht Aachen Airport was hij al bijna niet meer te horen. Kwam daar stevige storing binnen van een zender uit België,........VBRO op 104.30 MHz.

Plaats reactie