Processing Hitradio Veronica

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henchman

Processing Hitradio Veronica

Bericht door Henchman »

Het geluid van Hitradio Veronica destijds (en ook het geluid van Veronica [FM] trouwens) vond ik toen echt super klinken! Lekker vol, en breed geluid! Ik heb het er wel eens over met radiocollega's, en die kunnen dat beamen. Alleen vragen we ons telkens af wat er toen in die periode werd gebruikt?

Iemand die weet wat er toen aan processing werd gebruikt ten tijde van Hitradio Veronica? (1996-1998 periode). En wie het instelde destijds? En wat werd er aan voiceprocessing gebruikt? Gewoon een Symmetrix?

Elke suggestie is welkom, alvast bedankt.

EA

Bericht door EA »

Warsanis in combi met Orban stereo enhancer(verbreder) en Gentner Audio Prisms als ik me niet vergis. Yorin FM heeft hier tot in het oude pand nog mee gewerkt met deze combi.

Volgens mij is die processing ingeregeld door Jeroen van Inkel in samenwerking met het NOB voor hun destijds nieuwe studio aan het Laapersveld. In de studio op het mediapark die ze voorheen gebruikte werd gebruik gemaakt van de Orban 8100 o.a.
Laatst gewijzigd door EA op 28 jul 2004 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.

Henchman

Bericht door Henchman »

Bedankt voor je reactie. Werk je in Hilversum trouwens? Dit is best wel inside information. Alleen weet je het niet helemaal zeker, het is natuurlijk een lange tijd geleden.

Zijn hier meer insiders die er wat van af weten?

EA

Bericht door EA »

Henchman schreef:Bedankt voor je reactie. Werk je in Hilversum trouwens? Dit is best wel inside information. Alleen weet je het niet helemaal zeker, het is natuurlijk een lange tijd geleden.

Zijn hier meer insiders die er wat van af weten?
Nee werk niet in Hilversum, woon er wel. Een tijdje geleden had die zelfde vraag hier al eens eerder gestaan vandaar dat ik het wist.

Henchman

Bericht door Henchman »

Oke, had gekund. Het wereldje is klein. Welke Warsanis bedoel je, de 1401? Of de 1240?

EA

Bericht door EA »

Henchman schreef:Oke, had gekund. Het wereldje is klein. Welke Warsanis bedoel je, de 1401? Of de 1240?
Zal de oude 1240 zijn geweest later in de tijd van Veronica FM/Yorin FM is hij vervangen door het laatste type 1401.

Henchman

Bericht door Henchman »

Stond er verder nog iets bij de zender? Of ging het gewoon rechtstreeks de zender op zonder nog iets er achter?

EA

Bericht door EA »

Bij de etherzenders van Veronica FM/Yorin FM stond en staat nog steeds een Orban 2200.
In de tijd van Veronica op 3FM stond er geen processing bij de zender.

Plaats reactie