Nieuw met Soundprocessing

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
BietenFM

Nieuw met Soundprocessing

Bericht door BietenFM » 20 jul 2004 19:44

Hallo,

Ik ben van plan om het eurorack UB-802 van Behringer te gaan kopen.
Afbeelding
Maar nu wil ook graag aan soundprocessing doen om toch een lekker geluid te hebben (ben van plan radio-uitzendingen op te nemen), maar nu is het probleem ik heb er geen reed verstand van en weet dus ook niet wat een goede compressor ik moet kopen, zelf dacht ik aan de ALESIS STEREO-COMPRESS.3630 te koop bij de conrad. Niet te duur en volgens mij ook wel een goedehttp://www1.nl.conrad.com
of een compressor van behringer (MDX2600), deze hebben ze namelijk ook bij onze lokale omroep.
Ook weet ik niet hoe je dat aansluit of als dat wel mogelijk is om aan te sluiten op de UB-802.
Graag hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

M.v.G
Dennis

protune

Bericht door protune » 23 jul 2004 16:29

Tja, wat zal ik zeggen....Koop eerst je mengtafel maar eens, maar die MDX-2600 is weer een enkelbands compressor/limiter. Mocht ie ergens het signaal gaan knijpen, trekt ie in alle frequentiegebieden het geluid (lees: volume) mee.

Het beste zou je een multibandcom/lim aanschaffen. Deze zijn nieuw wellicht wat duur voor je. Probeer het 2e hands te krijgen wellicht.

Ik weet niet wat je budget is, maar eerder in dit forum is al uitvoerig gesproken over de voors en tegens van een bepaald mer en type. Ga even zoeken in dit forum en je komt erachter wat je nodig hebt...

Kuifje

Bericht door Kuifje » 23 jul 2004 17:26

Ik weet nog te koop ultradyne dsp9024, als nieuw 135 euro
en een ultramizer dps1400 90 euro als nieuw
Alleen via een PB
[size=75][color=blue]De beste stuurlui staan aan wal[/color][/size]

Plaats reactie