Orban test

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Marcoandy

Orban test

Bericht door Marcoandy »

Zouden jullie je oordeel willen geven over deze preset hoe die klinkt over deze stream www.centraalhitradio.nl alvast bedankt voor jullie tijd
Laatst gewijzigd door Marcoandy op 13 jan 2025 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
rvbracht

Re: Orban test

Bericht door rvbracht »

Pff, alles wordt mega hard naar beneden getrapt. Niet echt prettig om naar te luisteren.
wave

Bericht door wave »

Don't shoot the messenger. Ik moest echt even nadenken over mijn reactie op deze vraag. Persoonlijk? Mijn oren worden helemaal niet blij van de klank: vermoeiend, een nare rand van vervorming, vlak, mat en het stereobeeld vliegt alle kanten op. Dat gevoel laat zich ook goed verklaren als je gaat meten. Valt de short term / integrated loudness sec nog mee (al staat de meter ongeveer vastgelijmd), een loudness range (LRA) die gemiddeld tussen de 0 - 1,2 Lufs zit laat duidelijk zien dat de dynamiek, en daarmee de audio, compleet wordt plat gestampt. Ook in de fase gebeuren(door de AGC?) rare dingen. De forse limiter en clipper richten daarachter nog wat meer schade aan. Na 20 minuten luisteren sluit de luistermoeheid dan ook keihard toe.

Maar....... dat is mijn persoonlijke smaak, en soundprocessing is heel smaakafhankelijk. Bovendien kan het ook een uitgesproken stijlkeuze zijn. Zijn het station en de luisterdoelgroep er helemaal blij mee, bijvoorbeeld omdat er voornamelijk op smartphone speakertjes wordt geluisterd, dan is het een keuze die het doel bereikt en doet een andere mening er weinig toe. Maar goed, de enige die daar over kan oordelen is de maker zelf :D.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Marcoandy

Bericht door Marcoandy »

Hoi Wave dank voor je reactie we gaan er verder aan werken ik zit met probleem de eerste basklap ik zal morgen er nog een andere preset ten gehore brengen. En omdat we met alle formatten muziek zitten moeten we concessies doen maar we werken er verder aan nogmaals dank
Marcoandy

Bericht door Marcoandy »

Stream draait weer zouden jullie nog eens willen luisteren www.centraalhitradio.nl is de link. Aantal veranderingen doorgevoerd graag jullie oordeel. Alvast bedankt. Mvgr Marco
Plaats reactie