Mo3 volume verschil

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
zend-amateur

Mo3 volume verschil

Bericht door zend-amateur »

Ik heb nog al een grote verzameling mp3.
Nu merk ik als ik de usb stick vul voor in de auto dat er veel volume verschil zit tussen de verschillende mp3 bestanden.
Is er misschien een programma beschikbaar voor een apple computer om dit te verkleinen?
v.ijl

Re: Mo3 volume verschil

Bericht door v.ijl »

en dan is er koffie......
sverrips

Bericht door sverrips »

Als opmerking dient wel dat het omzetten (normaliseren van mp3 in weer een mp3 bestand) de kwaliteit niet ten goede komt. mp3 kun je beter eerst omzetten naar flac en dan normaliseren als flac. Met flac hou je dan de kwaliteit. Maar flac bestanden zijn wel weer groter en of apple deze kan afspelen ? mp3 omzetten naar mp3 is nooit aan te raden.
https://progressieverock.nl - De progzender van ONS ALLEMAAL !
big T

Bericht door big T »

Zelf zou ik voor breakaway enhouncer gaan.
Instaleren en voor alles gelijk nivo.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Voor in de auto is MP3Gain denk ik wel voldoende. Gewoon even proberen met een paar MP3 bestanden en kijken of je de kwaliteit voldoende vindt.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

sverrips schreef: 06 jun 2023 13:23 Als opmerking dient wel dat het omzetten (normaliseren van mp3 in weer een mp3 bestand) de kwaliteit niet ten goede komt. mp3 kun je beter eerst omzetten naar flac en dan normaliseren als flac. Met flac hou je dan de kwaliteit. Maar flac bestanden zijn wel weer groter en of apple deze kan afspelen ? mp3 omzetten naar mp3 is nooit aan te raden.
Zover ik weet wordt de Mp3 niet geconverteerd, alleen worden de volume bits herschreven.
en dan is er koffie......
sverrips

Bericht door sverrips »

v.ijl schreef: 06 jun 2023 14:36
sverrips schreef: 06 jun 2023 13:23 Als opmerking dient wel dat het omzetten (normaliseren van mp3 in weer een mp3 bestand) de kwaliteit niet ten goede komt. mp3 kun je beter eerst omzetten naar flac en dan normaliseren als flac. Met flac hou je dan de kwaliteit. Maar flac bestanden zijn wel weer groter en of apple deze kan afspelen ? mp3 omzetten naar mp3 is nooit aan te raden.
Zover ik weet wordt de Mp3 niet geconverteerd, alleen worden de volume bits herschreven.
Soms is dat zo, soms ook niet !
https://progressieverock.nl - De progzender van ONS ALLEMAAL !
Plaats reactie