DB-Max tc electronic
Moderator: admin6
-
DB-Max tc electronic
Goeieavond freaks,
Ik heb hier een DB-Max staan voor mijn Omnia hot efx.
Na meerdere keren de handleiding gelezen te hebben kom ik er toch niet helemaal uit.
Veel drukken draaien en luisteren en weer opnieuw beginnen is het nu maar eens tijd om hulp in te schakelen.
Is er iemand die tips en tricks wil delen mbt dit apparaat?
Mijn dank ik groot en de passie voor deze hobby nog groter.
Groetjes Luc
Ik heb hier een DB-Max staan voor mijn Omnia hot efx.
Na meerdere keren de handleiding gelezen te hebben kom ik er toch niet helemaal uit.
Veel drukken draaien en luisteren en weer opnieuw beginnen is het nu maar eens tijd om hulp in te schakelen.
Is er iemand die tips en tricks wil delen mbt dit apparaat?
Mijn dank ik groot en de passie voor deze hobby nog groter.
Groetjes Luc
Re: DB-Max tc electronic
Misschien helpt dit draadje je verder: viewtopic.php?t=22283
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
-
Die topic had ik indd al gelezen, net zoals alle andere topics in dit forum over de dbmax. Helaas niks uit wijzer geworden.
Nog iemand die tips en tricks heeft?
- RadioOudeStijl
Je zegt 'tips & tricks', maar bedoelt eigenlijk 'hoe moet ik dit apparaat afregelen' denk ik? Daar bestaat geen antwoord op. Het is als 'hoe moet ik autorijden?'. De regels (theorie) kunnen je verteld worden, maar de praktijk moet je proefondervindelijk (rijlessen) ervaren. Audioprocessing is NIET eenvoudig. Zeker met de huidige generatie digitale processoren zijn de mogelijkheden (om alles te verzieken) zeer uitgebreid. (Overigens is de DBMax eigenlijk al een oudje). Daar komt bij dat TC Electronics prima apparaten maakt, maar dat die niet uitblinken in, laten we het gebruikersvriendelijkheid noemen.
Al met al is er geen 'shortcut' of makkelijke route. De beste tip die ik je kan geven: Kies een preset die je 'ok' vindt en probeer dan te bepalen WAT je precies anders wil. En dan bedoel ik niet: "het moet vetter" of "het moet luider"... Probeer te bepalen WAT je wil en dan via de manual in kleine stapjes aanpassingen te doen en vervolgens een tijdje naar het effect te luisteren. En daar kun je een paar weken op stukslaan. Succes.
Tip: download een handleiding van een redelijk recente Orban, daar staat vaak veel goede info over processing in.
Al met al is er geen 'shortcut' of makkelijke route. De beste tip die ik je kan geven: Kies een preset die je 'ok' vindt en probeer dan te bepalen WAT je precies anders wil. En dan bedoel ik niet: "het moet vetter" of "het moet luider"... Probeer te bepalen WAT je wil en dan via de manual in kleine stapjes aanpassingen te doen en vervolgens een tijdje naar het effect te luisteren. En daar kun je een paar weken op stukslaan. Succes.
Tip: download een handleiding van een redelijk recente Orban, daar staat vaak veel goede info over processing in.
http://www.radiooudestijl.nl
Ik zou sowieso adviseren om de DBMax uit de zendlijn te halen en daar offline mee te gaan experimenteren. Met de Omnia achter de DBMax hoor je absoluut niet wat je met die laatste aan het doen bent. Zelf vraag ik me trouwens af of die twee processoren elkaar niet juist gaan tegenwerken, maar daar kunnen mensen met meer verstand van broadcastprocessing dan ik heb wellicht iets over zeggen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
less is more zeggen ze dan heel vaak, wat ook gewoon klopt.
@All: dbmax met daarachter een (willekeurige oudere) Omnia is hier int oosten des lands een vrij gebruikelijke combinatie.... de dbmax (V2.90 / vijfbands) wordt dan gebruikt als een soort van leveler en luxe EQ mogelijkheid... vooral de breedband AGC in de DBmax werkt prima mits goed ingesteld en veel mensen maken gebruik van de drie bands stereo module die erin zit... (je kunt daarmee het laag heel mooi centraal in het beeld krijgen). met de compressor en limiter sectie kun je net dat beetje meer compressie maken die de oude Omnia's missen zodat je vooral in het mid wat minder snel last hebt van distortie. de dbmax zelf is volkomen plat en kleurloos overigens... daarom prima als voorzet.
DBmax inregelen is echter hogere wiskunde; de ellende begint al met het instellen van de ref levels en de levels van de verschillende processing fasen die onderling apart in het apparaat kunnen worden geregeld. als je daar niet weet wat je doet is een dbmax volkomen nutteloos...
ik zie dat er ook een Omnia hot achter staat... dat maakt het uiteraard nog ingewikkelder...
Je zou iemand als DieHard (Borne) kunnen vragen... die heeft hier echt veel ervaring mee en draait je er zo een dikke sound in binnen stokkemasker.
succes ermee!
DBmax inregelen is echter hogere wiskunde; de ellende begint al met het instellen van de ref levels en de levels van de verschillende processing fasen die onderling apart in het apparaat kunnen worden geregeld. als je daar niet weet wat je doet is een dbmax volkomen nutteloos...
ik zie dat er ook een Omnia hot achter staat... dat maakt het uiteraard nog ingewikkelder...
Je zou iemand als DieHard (Borne) kunnen vragen... die heeft hier echt veel ervaring mee en draait je er zo een dikke sound in binnen stokkemasker.
succes ermee!
concrete waves...
-
Klopt DAZradio. Ik ken die beste man wel.
Maar wat het nu juist zo leuk maakt is om zelf te ontdekken. Vandaar ook mijn vraag voor tips en tricks.
Maar wat het nu juist zo leuk maakt is om zelf te ontdekken. Vandaar ook mijn vraag voor tips en tricks.