Sound processing en fading

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
harry de ipd

Sound processing en fading

Bericht door harry de ipd »

Hallo iedereen,

Wie kan de kwaliteit van de muziek (processing) en fading van de muziek beluisteren en er ook een waardige mening over geven?

https://radioregenboog.nl

Alvast bedankt voor de reacties.
harry de ipd

Re: Sound processing en fading

Het gaat om de non-stop en niet om een live uitzending waar ik de meningen over vraag..

Ik hoor het graag!
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Kwaliteit van de muziek (processing) kan ik hier niet goed horen. De fading vind ik niet best. Nog voor het nummer afgelopen is klapt de volgende er al weer in. Ik zou dat wat rustiger zetten.
harry de ipd

Ane Sybesma,

Van de non-stop?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik heb 20 minuten geluisterd. Ik vond de overgangen eigenlijk allemaal niet best. Aan het eind hoorde ik wel opeens presentatie dus waarschijnlijk was het geen non-stop programma. Maar ook dat kan dan natuurlijk wel beter .
wave

Bericht door wave »

Overgangen: daar is echt winst te behalen.

Processing: als je die objectief beoordeelt mag het allemaal best een paar standjes minder. Het hoog staat te tetteren, de compressie is heel erg fors (o.a. goed te horen op de galm), de audio loopt regelmatig in de clip, en de stereoverbreding mag ook best minder. Maaaarrrrrrrrr... de vraag is óf je de processing van Radio Regenboog wel langs zo'n strikte maatlat moet leggen. In de tijd dat de Hollandse piraten nog volop op FM zaten was veel hoog, kunstmatig verbreed stereo en een tegen clippen aan lopende compressie/limiting vaak precies de 'sound' die bij de zenders en de muziek hoorde, en die de doelgroep gewend was en fijn vond. Veel platen werden er ook al op afgemixt (o.a. Telstar was ongeveer roemrucht om de overkill aan hoog...) Ergo: als jullie luisteraars en deejays tevreden zijn (uitvragen!) en het lekker vinden klinken, dan is de processing prima voor de doelgroep die van de muziek geniet. -bier

Tip: probeer materiaal wat origineel MP3 op een (te) lage bitrate is er uit te halen. Zeker met een wat steviger compressie en processing wordt dat garbage in = garbage out in het kwadraat.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
harry de ipd

Iets wat aangepast de non-stop.
Plaats reactie