Verschil Optimod 8700 en 8700 lite

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Robhlm54

Verschil Optimod 8700 en 8700 lite

Bericht door Robhlm54 »

Weet iemand hier het verschil tussen de Optimod 8700 en 8700 lite?
wave

Re: Verschil Optimod 8700 en 8700 lite

Bericht door wave »

<reactie verwijderd>
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Robhlm54

Bericht door Robhlm54 »

Goh, gaat je relatie niet lekker?
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Je had ook "Dank je wel" kunnen zeggen. Uiteindelijk heb je wel antwoord toch?

(en verder ben ik het eens met Wave)
admin6

Bericht door admin6 »

Reactie verwijderd van gebruiker 'wave'.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Calypso

Bericht door Calypso »

Goed, zonder het antwoord van Wave te hebben gelezen heb ik wel een vermoeden hoe de reactie was. En net als Zwarte Stoomboot kan ik me (als het antwoord in de trant "Google is je vriend" zou zijn geweest) daar wel in vinden.

Samenvattend wat betreft functionaliteit zover ik weet:

Xponential Loudness (psychoacoustische processing) zit niet op de Lite
Audio-Over-IP en IP streaming niet beschikbaar op de Lite
big T

Bericht door big T »

De verwijzing naar Google met vermelding van de zoekterm kwam je als 1e hit bij Orban uit.
En idd de verbazing over het niet zelf wat onderzoeken.
Vond het wel smaakvol omschreven door Wave. :D
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

We zullen vooral elkaar niet helpen en belachelijk maken. En nog mensen die er smakelijk de lol er van in zien.

Het is hier steeds meer een amateuristische bende aan het worden!

De lol en plezier is hier compleet verziekt door onzekere personen die zich verschuilen achter een Nickname.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Pascal. K schreef: 29 nov 2021 14:46 We zullen vooral elkaar niet helpen en belachelijk maken. En nog mensen die er smakelijk de lol er van in zien.
Nu is het toch jammer dat de reactie is verwijderd. Wave vertelde waar het antwoord te vinden was, dus je kunt zeggen dat de vragensteller gewoon antwoord van hem heeft gekregen.

Dat het antwoord op de website van Orban te vinden is ligt overigens zo voor de hand, dat iedereen dat zelf had kunnen verzinnen. Ik vind het niet vreemd dat wave dat ook even aanstipt. Het zou wat anders zijn geweest als bijvoorbeeld de vraag was geweest of gebruikers van dit forum de verschillen in overeenstemming vinden met het prijsverschil (dat er ongetwijfeld is). Dan kun je niet simpelweg naar de website van Orban verwijzen.
wave

Bericht door wave »

Met mensen helpen is niets mis, dat doe ik vaak genoeg. En daar laat ik het maar bij :wink:
Voor wie dat wil de deeplink naar de comparison chart van Orban.
Dukard

Bericht door Dukard »

Persoonlijk begrijp ik de "verwijder" actie van admin6 ook niet - TS heeft slaat met zijn 2 berichten wel een vreemde toon aan - wat heeft modereren dan nog voor zin ? :eek:

Vwb Wave - hij is een van de weinige leden die met zijn goede, gedegen, heldere en inhoudelijke hulp echt een bijdrage levert. Chapeau ! -bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
wave

Bericht door wave »

Modereren is altijd keuzes maken, en voor alle tijd die je er in steekt krijg je meestal maar weinig waardering terug. Dat geldt ook voor de moderators hier, dus het wegmodereren is admin6 van harte vergeven :wink:.

On topic: Ik denk dat 90% van de mensen hier altijd best bereid is om vragen te beantwoorden en kennis te delen. Daar is een forum ook voor en die sharing maakt een forum bovendien ook leuk. Maar wat je -en dat is echt jammer- steeds vaker ziet is dat er bij vraagstellers maar een heel beperkte drive is om eerst zelf al eens te kijken “wat kan ik hierover vinden”. Prima om 1x, 5x, 10x uit te leggen dat je een compressor op de inserts aansluit en wat de voor- en nadelen van een mixer van 85 euro zijn, maar heee… zelfs hier zijn daar al tig topics over. Lees je daar even in in, en gebruik vervolgens een forum om te leren wat je allemaal met dat ding kunt doèn. Dat stukje interesse, wat voor mij toch gewoon een deel is van je hobby/vak/etc, mis je steeds vaker. De meesten van ons herinneren zich ook de topics van de laatste maanden wel, waarin door veel mensen uitgebreid advies en hulp werd gegeven en de TS daar heel weinig mee deed.

Misschien had TS zelf al wel wat onderzoek gedaan en dan was mijn reactie te scherp, waarvoor dan excuses, maar helaas was hij dan de dupe van voorgangers….. -bier
Calypso

Bericht door Calypso »

wave schreef: 29 nov 2021 22:07 Misschien had TS zelf al wel wat onderzoek gedaan en dan was mijn reactie te scherp, waarvoor dan excuses, maar helaas was hij dan de dupe van voorgangers….. -bier
Persoonlijk denk ik dat je hier te mild bent. Als TS al wat rondgekeken had, dan geef je dat mee in je vraagstelling. Want dan is je vraag specifieker dan wat er nu gesteld is, met meer kans op een raak antwoord.

Bovendien moet je je in mijn ogen altijd beseffen dat als je een eerste post doet, 3 minuten na het aanmaken van een account, je op het punt staat om een eerste indruk achter te laten. Die eerste indruk moet "optimaal" zijn, dus wil je niet dom overkomen. Een algemene vraag stellen en daarna moeten zeggen "ja dat wist ik al" maakt geen goede indruk.

Maar waarschijnlijk ben ik weer zo'n ouwe zeikert die teveel van mensen verwacht. Feit is wel dat ik op een aantal fora actief ben/was, en ik merk steeds meer dat ik me minder inzet om mensen te helpen. Niet omdat ik mensen niet meer wil helpen, maar omdat ik gewoon moe word van de grote hoeveelheid vragen die met minder-als-dat-hun-post-groot-is aantal woorden in een zoekmachine of zoekmogelijkheid op een forum prima te vinden zijn. En dan ook nog, als je de moeite hebt genomen om ze op weg te helpen, zijn ze met de noorderzon vertrokken of, zoals hier, geven een negatieve opmerking terug.

En om terug richting het onderwerp te gaan: bij dit draadje krijg ik ook weer zo'n gevoel. TS stelt een vraag, krijgt een antwoord en reageert daar binnen een aantal uur op. We zijn nu een dag verder, er wordt over hem gepraat en er zijn antwoorden gegeven, maar er is niets meer van TS vernomen.
powersfred

Bericht door powersfred »

Een verschil is dat de 8700 zelfs audio over IP kan aanbieden en de lite versie kan dat niet. Ook is er een trucje toe te passen met psycho acoustic. Ik begrijp dat hierbij onze oren voor de gek worden gehouden waarbij het LIJKT alsof je als luisteraar het gevoel krijgt dicht bij de band / artiest te staan.
Robhlm54

Bericht door Robhlm54 »

Oke, dan maar een reactie van mijn kant.
Uiteraard had ik, voordat ik de vraag stelde, al op google rondgesnuffeld. Kennelijk met een verkeerde zoekterm want er kwam niet echt iets concreets retour.

Ook occassions van de 8600 kan ik moeilijk of zeg maar niet vinden.

Dus, aan het advies, al had deze wèl wat anders omschreven kunnen worden, heb ik zéker iets gehad.

Ik wil dus voor de 8700i gaan, omdat audio over ip en streaming ook mijn interesse heeft. Véél geld, maar dan heb je ook wat. Verdere opmerkingen en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.🤣
Plaats reactie