Sound Processing spraak / muziek

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
mhkamp

Sound Processing spraak / muziek

Bericht door mhkamp »

Ik weet niet of er al een topic is, en zo ja, sluit deze en geef er een link naar toe. Zoeken doe ik niet aan, omdat het meer geeft dan waar je naar op zoek bent.

Ik ben op zoek naar een soundprocessor die zowel spraak als muziek op één niveau naar de zender / internet gaat, zodat men niet continue met de volumeknop hoeft te draaien. Ideeën? Geen software, maar gewoon als hardware (inbouw 19").
R.J. Mulder

Re: Sound Processing spraak / muziek

Bericht door R.J. Mulder »

Sorry hoor als je niet wilt gaan zoeken en je komt met zo'n ruime vraag...
Ik zou eerst eens gaan kijken wat je budget is, en dan juist wél zoeken op bijvoorbeeld markplaats naar een betaalbare Orban of Omnia of noem maar op.
mhkamp

Bericht door mhkamp »

Dit is zo'n afknapper... Ja ik kom met een ruime vraag, maar zet hier wat neer en ik maak mijn keuze. Budget? Dat is een tweede omdat ik vrij redelijk goed verdien. Het zou fijn zijn om met wat te komen, daar kan ik weer verder op breien.
perikelen

Bericht door perikelen »

mhkamp schreef: 27 feb 2021 17:02Het zou fijn zijn om met wat te komen, daar kan ik weer verder op breien.
Met een Orban 8700i los je al je problemen op. Kosten €9000 excl BTW
Een Orban 6800Si doet het ook goed maar iets minder goed. Kosten €6500 excl. BTW
Een Orban 5700i is ook leuk maar nog iets minder goed. Kosten € 3500 excl. BTW
Een DEVA DB-6400 zegt het ook te doen maar klinkt volkomen ruk. Kosten €1500 excl. BTW

Nog meer vragen?
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
mhkamp

Bericht door mhkamp »

Kijk, dat is waar ik wat aan heb. Dank U.
MFM

Bericht door MFM »

Vergeet niet dat voor een beetje leuke sound dat je die dingen ook een beetje in moet regelen.
Anders is je volgende vraag straks of er iemand een leuke preset heeft.

Hoe wil je gaan klinken? Wat is je format en hoe ver wil je het laten processen, zodat je aan de hand van je muzieksoort ook je processing eisen lijstje kunt opstellen.
Alleen streaming (HD processing) of ook op FM? Of middengolf, dab+? Moet het neutraal, vet, compressoren voluit of juist clean?

Als ik bv zeg dat een Orban 8700 oid een topapparaat is dan wil dat niet zeggen dat jij daar voor jouw doeleind goed mee uit de voeten zou kunnen.
perikelen

Bericht door perikelen »

MFM schreef: 27 feb 2021 21:11Als ik bv zeg dat een Orban 8700 oid een topapparaat is dan wil dat niet zeggen dat jij daar voor jouw doeleind goed mee uit de voeten zou kunnen.
Zolang het geen AM is geloof ik je hoor! :))
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
MFM

Bericht door MFM »

perikelen schreef: 27 feb 2021 21:50
MFM schreef: 27 feb 2021 21:11Als ik bv zeg dat een Orban 8700 oid een topapparaat is dan wil dat niet zeggen dat jij daar voor jouw doeleind goed mee uit de voeten zou kunnen.
Zolang het geen AM is geloof ik je hoor! :))
Maar als je zoiets koopt en dan vervolgens geen eigen signature sound kan bouwen, dan is het imo een miskoop.
remco_k

Bericht door remco_k »

mhkamp schreef: 27 feb 2021 17:02 Budget? Dat is een tweede omdat ik vrij redelijk goed verdien.
En dat is wat? Een halve Jan Modaal? Jan Modaal? 2x Jan Modaal? 3x, 4x, 10x ... ? :D :D
Oja, dat zoek je niet op. Jan Modaal verdiende in 2020 36500 euro bruto. Hoe groot deel van Jan Modaal wil je uitgeven?

We moeten wel wat weten om te compenseren voor je "zoeken doe ik niet aan" gedrag. Misschien is je budget wel totaal niet toereikend en is een software oplossing het enige wat binnen bereik ligt.

Hoe dan ook, winkels kijken levert vaak flink wat mogelijkheden op:
https://www.broadcastpartners.nl/nl/pro ... processing
https://www.profmbroadcast.com/products ... rocessing/

Goedkoper is niet perse slechter, duurder is niet perse beter. Hangt van je toepassing en skillset af.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming, 3 mountpoints, met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
mhkamp

Bericht door mhkamp »

Dank voor de links. Hierop kan ik zeker verder breien. En goed verdienen... tja... wat voor de één een fooi is kan voor de ander een ruim iets zijn. Laat ik zo zeggen dat ik voor minder dan €3000/maand netto niet mijn wekker zet.
Calypso

Bericht door Calypso »

mhkamp schreef: 28 feb 2021 14:22 Dank voor de links. Hierop kan ik zeker verder breien. En goed verdienen... tja... wat voor de één een fooi is kan voor de ander een ruim iets zijn. Laat ik zo zeggen dat ik voor minder dan €3000/maand netto niet mijn wekker zet.
Zoeken doe je niet aan, en voor minder dan 3k netto per maand zet je de wekker niet.... tja...

Ben het met Remco eens; behalve echt iets van een budget indicatie, waar je het voor wilt gebruiken (AM, FM, DAB, Internet, whatever), met wat voor muziek je te maken hebt, wat je uit wilt stralen, wil je perse hardware, wat is je skillset als het gaat om het bepalen van de instellingen, eventueel welke stations voor jou voorbeelden van goed geluid zijn... allemaal dingen die bepalen welke richting je op moet denken.

Ik waag me er zonder dat soort dingen in elk geval niet aan om een advies te geven - veel te veel variabelen.
mhkamp

Bericht door mhkamp »

Calypso schreef: 28 feb 2021 17:55 Zoeken doe je niet aan, en voor minder dan 3k netto per maand zet je de wekker niet.... tja...

Ben het met Remco eens; behalve echt iets van een budget indicatie, waar je het voor wilt gebruiken (AM, FM, DAB, Internet, whatever), met wat voor muziek je te maken hebt, wat je uit wilt stralen, wil je perse hardware, wat is je skillset als het gaat om het bepalen van de instellingen, eventueel welke stations voor jou voorbeelden van goed geluid zijn... allemaal dingen die bepalen welke richting je op moet denken.
1. Ik wist niet hoe dat zulks apparatuur heet. Dus zoeken in die zin heeft geen zin.
2. Die 3k moet je meer als een geintje zien. Ik ben een werker en ook voor lagere bedragen zal ik het doen.
3. Geluid : Internet en een klein 12v FM PLL mono-zender, waar bij FM de hoofdmoot is.
Plaats reactie