Leveler voor Orban 6200 DAB?

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Jeroen_t

Leveler voor Orban 6200 DAB?

Bericht door Jeroen_t »

Hoi sound processing freaks ;)

Ik ben sinds kort in het bezit van een Optimod 6200 en wil eigenlijk een consistenter signaal aanbieden, zodat het apparaat wat lekkerder in de sweetspot werkt.

Ik had zelf twee voor de hand liggende opties bedacht;

- Aphex 320A/D
- Ariane Sequel A/D

Wie kan mij wellicht iets meer vertellen over zijn/haar ervaringen over deze combinatie(s)? Mijn voorkeur gaat naar een Ariane, maar die zijn bijna net zo kostbaar als de Orban zelf ;) Maar sta open voor alle suggesties.

Ik ben niet echt op zoek naar een totaal platgeslagen sound, maar wel naar meer consistentie, zeker gezien het regelbereik van de AGC van de 6200.

Groet,
Jeroen

big T

Re: Leveler voor Orban 6200 DAB?

Bericht door big T »

Ik zou de Aphex compellor gebruiken als leveler en natuurlijk de AGC op de Orban uit zetten.
Dit gaat bij mij de Aphex dominator in, de 722 waarvan ik de pre empahse gebruik, is gewoon beter dan van de Orban.
Hier bevalt dit heel erg goed als laatste gebruik ik de CRL stereo matrix.
Sent from my laptop using Windows

perikelen

Bericht door perikelen »

Jeroen_t schreef:
23 feb 2020 01:05
Ik ben niet echt op zoek naar een totaal platgeslagen sound, maar wel naar meer consistentie, zeker gezien het regelbereik van de AGC van de 6200.
Als het regelbereik van de 6200 niet voldoende is heb je eerder een probleem met je bronmateriaal...
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...

Jeroen_t

Bericht door Jeroen_t »

Toch houdt de AGC van de 6200 het bronmateriaal net niet in de sweetspot. Dit zal met een knappe leveler wel beter kunnen ;)

Jeroen_t

Bericht door Jeroen_t »

big T schreef:
23 feb 2020 10:25
Ik zou de Aphex compellor gebruiken als leveler en natuurlijk de AGC op de Orban uit zetten.
Dit gaat bij mij de Aphex dominator in, de 722 waarvan ik de pre empahse gebruik, is gewoon beter dan van de Orban.
Hier bevalt dit heel erg goed als laatste gebruik ik de CRL stereo matrix.
In een grijs verleden ook inderdaad een aphex 320A en 722 gebruikt, dat was zeker niet verkeerd! Echter doordat de Ariane een multibander is, ging daar mijn voorkeur naar uit.

Ben echt benieuwd naar ervaringen van mensen die beide apparaten gebruikt hebben als voorzet.

Jeroen_t

Bericht door Jeroen_t »

Het is overigens ook wel redelijk handig om het studio chassis (ST CHASSIS) uit (op no) te zetten wanneer je de interne AGC wil gebruiken. My bad.

Plaats reactie