Sound processing luister vraag!!

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
YOURX

Sound processing luister vraag!!

Bericht door YOURX » 16 sep 2019 15:09

Ik ben al een tijdje bezig om voor mijn online web station de juiste sound te vinden die nog een krachtige radio geluid heeft. Ik zou wel graag wat reacties willen hebben hoe het geluid nu overkomt.

Mijn insteek hit-sound, niet te gestrest, warm en transparant qua verstaanbaarheid.

Via deze link ( www.yourx.nl) kom je op de website daar vind je de payer.
Ik ben erg benieuwd of ik op de goede weg ben.

groet Henry :D

BertM

Re: Sound processing luister vraag!!

Bericht door BertM » 22 sep 2019 14:39

Ik heb een paar nummers meegeluisterd en op zich vind ik het prima klinken. Ik ben niet zo'n fan van die subwoofer bas, die zit voor mij echt op het randje en mag van mij wel een standje lager, maar als je daar van houdt lekker zo laten staan. Ik luister trouwens op een DT 770 PRO. Groet van een niet-radiomaker (een luisteraar dus).

YOURX

Bericht door YOURX » 25 sep 2019 11:35

Super bedankt dat je even de moeite hebt genomen, Ik zat er zelf ook over te twijfelen of het sub iets te veel was maar hier kan ik wel wat mee Thanks Bert. (ter info in de tussentijd div kleine aanpassingen in het laag)

wave

Bericht door wave » 26 sep 2019 20:41

De keuze voor een bepaalde sound is natuurlijk heel subjectief. Het hangt ook van je doelgroep af en waar ze op luisteren. Op normale speakers vind ik persoonlijk de zware compressie en de minimale dynamiek (3 dB lijkt de max te zijn) heel vermoeiend. Gelukkig houd je de clippers wel een beetje in toom. Met minder compressie zou niet alleen het originele laag wat beter overeind blijven, waardoor je minder synthetisch sub hoeft toe te voegen, het zou ook een stuk meer van de originele opbouw van een song overlaten :wink:. Ook de stereoverbreding zou voor mij best een paar stappen minder mogen, al blijft het wel correct in fase.

Maar wat ik al zei, hitradio sound is subjectief. Het belangrijkste is wat jouw doelgroep er van vindt. Als die er blij mee is: dan is je doel bereikt.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

YOURX

Bericht door YOURX » 30 sep 2019 12:11

Duidelijke uitleg en het laatste qua doelgroep dat is ook de reden van het sound design. Plus dat ik ook rekening hou dat meestal het geluid zacht word afgespeeld op de achtergrond waardoor bij een te hoge dynamiek de muziek niet meer lekker te volgen is maar ideaal zou zeker zijn wat meer dynamiek. Ik ga er nog even naar zoeken om een tussenweg te zoeken. Super bedankt voor je reactie.

(in de tussen tijd is er veel aangepast in sound processing)

YOURX

Bericht door YOURX » 02 okt 2019 11:38

Er is weer stevig gesleuteld even een update, de input die ik heb gekregen was erg fijn gezien dit je toch op andere gedachten brengt om uit de luister sleur te komen. Vaak loop je vastloopt omdat je oren nou eenmaal niet digitaal zijn maar ook verzadigen.
Wat ik gedaan heb;
Minder Bonk Sub, stereo meer centraal, minder stress in de compressie, transparanter in mid hoog, meer dynamiek (sommige mp3 tracks klinken origineel al slecht/ moet ik nog vervangen maar gemiddeld moet het wel goed zijn) Maar als uitgaanspunt nog wel de sound van een hit-radio station.
Tot zover de update!!
Groet Henry

BertM

Bericht door BertM » 03 okt 2019 22:17

Ik heb net weer een stukje meegeluisterd naar Sam Spiegel Wishin' en Avicii SOS maar ik vind het er niet op vooruitgegaan. Het mag van mij nu wel een paar standjes minder. Zoals Wave ook al aangaf zit er weinig dynamiek in. Gelukkig wel wat meer dan 3 dB, maar niet veel meer. Ik heb er even een gifje van gemaakt, hopelijk kun je er wat mee, succes!

Afbeelding

v.ijl

Bericht door v.ijl » 03 okt 2019 22:41

BertM schreef:
03 okt 2019 22:17
Ik heb net weer een stukje meegeluisterd naar Sam Spiegel Wishin' en Avicii SOS maar ik vind het er niet op vooruitgegaan. Het mag van mij nu wel een paar standjes minder. Zoals Wave ook al aangaf zit er weinig dynamiek in. Gelukkig wel wat meer dan 3 dB, maar niet veel meer. Ik heb er even een gifje van gemaakt, hopelijk kun je er wat mee, succes!

Afbeelding
Waar komt dit programma vandaan... Ofwel waar kan dit gedownload worden....

Ik geef nu geen feedback, luister niet, kan niets met deze muziek.
en dan is er koffie......

YOURX

Bericht door YOURX » 04 okt 2019 00:22

Ik duik er nog even in ik heb maak gelukkig van alle pressets een backup op datum. Ik heb wel een fout ontdekt waardoor het signaal inderdaad te hard staat. Ter info voor v.ijl ik gebruik een soort gelijke meter Brainworx.
Nogmaals bedankt Bert voor de moeite dat je er even naar wilde luisteren.

Afbeelding

YOURX

Bericht door YOURX » 04 okt 2019 16:39

Even een update de stream van yourx is gestopt het hele station is verplaats.
Bedankt voor de info en aandacht.

Groet Henry

BertM

Bericht door BertM » 04 okt 2019 20:00

Ik gebruik de VST TT Dynamic Range Meter.dll maar waar ik die vandaan heb weet ik echt niet meer.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 04 okt 2019 23:19

Helaasssss....... Beide genoemde programma's zijn plug-ins..
Toch maar zoeken naar een stand-alone uitvoering!
en dan is er koffie......

YOURX

Bericht door YOURX » 14 okt 2019 16:38

Ok de stream is weer live moest even een nieuwe set instaleren duurde wat langer, ook de setup is nu aangepast. Ben benieuwd of het nu beter is.

Plaats reactie