KINK processing

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Denniss

Re: KINK processing

Bericht door Denniss »

Inmiddels meer dan een half jaar later klinkt het nog steeds als een klok op de stream, en de kwaliteit van het dab signaal is erg netjes voor zo'n lage bitrate.
De microfoon van de dj's klinkt gewoon nog steeds dof, veel doffer dan de stemmen in bijvoorbeeld nieuws of reclame. Alsof de sample rate 22050khz is. Het moet toch niet onmogelijk zijn om nog eens alle paden van het mic signaal na te gaan?
(Andere microfoon, andere kabel, mic processing er tussen uit, andere ingang van de tafel proberen. Dan vind je het uiteindelijk toch wel lijkt me..?)

Suc6
Dennis
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Ik zou zeggen, IPV een berichtje hier... Zou je ook even contact met ze kunnen opnemen.
Denniss

Bericht door Denniss »

Klopt, het kan ook allebei, er zitten vaak ook insiders op dit forum die soms weten waarom bepaalde keuzes gemaakt worden.
Dat is dan ook interessant voor anderen om te lezen
Guyke

Bericht door Guyke »

Denniss schreef: 06 nov 2020 14:35 Inmiddels meer dan een half jaar later klinkt het nog steeds als een klok op de stream, en de kwaliteit van het dab signaal is erg netjes voor zo'n lage bitrate.
De microfoon van de dj's klinkt gewoon nog steeds dof, veel doffer dan de stemmen in bijvoorbeeld nieuws of reclame. Alsof de sample rate 22050khz is. Het moet toch niet onmogelijk zijn om nog eens alle paden van het mic signaal na te gaan?
(Andere microfoon, andere kabel, mic processing er tussen uit, andere ingang van de tafel proberen. Dan vind je het uiteindelijk toch wel lijkt me..?)

Suc6
Dennis
Ja er mag idd iets gedaan worden aan de soundprocessing.
Ik luister via een internetradio via "TuneIn" en de microfoons klinken veel te dof en te plat.

Trouwens ook de rest mag nog iets scherper en frisser klinken.
density1

Bericht door density1 »

Mic's klinken inderdaad erg dof en blenden niet echt met de muziek.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 27 nov 2020 17:38 Mic's klinken inderdaad erg dof en blenden niet echt met de muziek.
Dus is de eindprocessing ook niet goed. Anders had deze de muziek en spraak ook beter in verhouding gezet
density1

Bericht door density1 »

Weet niet wat ze nu exact gebruiken voor de stream. Op foto's zag ik 8200's staan, maar of deze voor de stream zijn of voor de afluistering in studio. Verder zag ik ook nog een 6200 staan deze is voor DAB maar kan ook voor streaming zijn. Maar las ook iets dat ze Stereotool gebruiken voor hun themakanalen dacht ik.
Plaats reactie