Opzet soundprocessing met mono fm-zendertje

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
mhkamp

Opzet soundprocessing met mono fm-zendertje

Bericht door mhkamp » 01 mei 2018 20:22

Momenteel draai ik via Leifs Breakaway Broadcast. Illegale software, dus daar wil ik nu vanaf en het legaal maken. Ook is het geluid wat via de PC loopt niet echt lekker.

Mijn opzet:

Mengpaneel (tulpaansluiting) -> Behringer SX3040 Sound Enhancement processor (jackplug / XLR) -> Behringer MDX 4600 compressor/limiter (jackplug / XLR) en vanaf de zijkant instromend voor een regeltje RDStext de P132 RDS Encoder van Pira (BNC) en dat alles naar een mono-FM PLL-zender van 12 volt (tulp). Gebruik is rond het huis zodat ik fijn naar mijn eigen muziek kan luisteren in plaats van de gevestigde orde waar ik als chauffeur al de hele dag naar luister.

Ik moet wel eventueel zo kunnen schakelen dat ik wel in stereo op het internet kan zenden. Eventueel kabels verleggen is hierbij geen probleem.

Ik heb verder weinig kaas van gegeten wat dit betreft en wil niet over één nacht ijs gaan. De vraag is vooral hoe ik de FM sporen over ga zetten naar een mono-spoor zonder al te veel kwaliteitsverlies en geld. Een DIY-pakket is voor mij not-done omdat ik daar gewoonweg geen geduld en tijd voor heb.

Mochten jullie eventueel een andere opzet in gedachte hebben mag je wat mij betreft aangeven en ik weet dat een hobby geld kost, maar moet wel binnen het redelijke blijven (tot ±€200,= per apparaat).

Plaats reactie