Verschillende presets per uitzending

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
Denniss

Verschillende presets per uitzending

Bericht door Denniss » 11 mar 2018 08:35

Waar vroeger op bijvoorbeeld radio 3 het heel normaal was dat elk programma z'n eigen processing gebruikte hoor je dat eigenlijk haast nooit meer. Dit terwijl het tegenwoordig vrij eenvoudig is presets op tijd te laden. Het viel me op dat het nog wel gebeurt bij vroege vogels, dat een heel ingetogen (haast bypass) sound heeft. Zeker als je naar dab+ luistert hoor je om 10.00.01 opeens de nieuwslezer een stuk harder.
Zijn er meer zenders waar dit nog wordt toegepast?

Dennis

Hitradio

Re: Verschillende presets per uitzending

Bericht door Hitradio » 11 mar 2018 19:51

Het valt me op dat 538 bij de danceprogramma’s op vrijdag- en zaterdagavond ook anders klinkt dan normaal. Ik vind de sound zelfs wel wat weg hebben van de ‘diepe bassen’ die sommige Franse stations uit hun Omnia’s halen. Maar ik ben qua processing slechts luisteraar en heb zelf nooit met Orban of Omnia gewerkt, dus ik weet niet wat ervoor nodig is om die sound te bereiken. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de chain die 538 in die uren gebruikt.

Aart Rietveld

Re: Verschillende presets per uitzending

Bericht door Aart Rietveld » 11 mar 2018 20:00

Ik hoor het overschakelen van processing-presets ook bij Groot Nieuws Radio tijdens het nieuws van 19:00 en 20:00 uur. Zeker om 20:00 uur zakt het geluid gedurende een seconde zeker 10 dB in, vervolgens lijkt de AGC weer snel op te regelen. Mogelijk hebben zij ook een preset-omschakeling om 9:00 en 10:00 uur maar die is dan een stuk minder duidelijk te horen.

Plaats reactie