airmate (usb) met rode broadcaster

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
harry45

airmate (usb) met rode broadcaster

Bericht door harry45 » 27 okt 2016 18:34

ik heb nu de rode broadcaster via de ultragain mic 2200 , maar ik krijg telkens op me donder , dat me microfoon niet goed klinkt over de radio , mijn sm 58 zonder phantom klinkt nog beter, krijg die instelling maar niet voor elkaar , in de mic 2200 , maar nu wil ik de rode broadcaster zo in de airmate doen , maar er komt geen geluid uit, airmate heeft toch phantom? en ik zie nergens een knop om de phantom aan te zetten in de airmate , doe ik iets verkeerd of zo , zie in de engelse gebruiksaanwijzing wel iets over jumpers , maar snap er niet veel van , je moet toch niet het mengpaneel gaan open schroeven , om hem op phantom te zetten ? dat lijkt me wel heel sterk , hopelijk weet iemand het antwoordt

tspronsen

Re: airmate (usb) met rode broadcaster

Bericht door tspronsen » 27 okt 2016 19:21

harry45 schreef:airmate heeft toch phantom?
Volgens pagina 3 beschikt de Airmate USB over: Professional low noise balanced Mic pre-amp with 48 volt phantom powering. Dus ja, de Airmate beschikt over phantom voeding.
harry45 schreef:en ik zie nergens een knop om de phantom aan te zetten in de airmate
Klopt, die is er ook niet.
harry45 schreef:doe ik iets verkeerd of zo
Nope
harry45 schreef:zie in de engelse gebruiksaanwijzing wel iets over jumpers , maar snap er niet veel van , je moet toch niet het mengpaneel gaan open schroeven , om hem op phantom te zetten ?
In de Engelse gebruiksaanwijzing op pagina 6 staat iets over jumpers. Jumper J15 moet je over PIN 2+3 zetten. Je moet dus toch het mengpaneel gaan open schroeven, om hem op phantom te zetten.

harry45

Bericht door harry45 » 27 okt 2016 20:31

dank je wel , vind het wel erg raar hoor om de phamton aan te zetten , door middel om het mengpaneel open te schroeven , een knopje was een stuk makkelijker geweest toch ,vind het maar raar,dat ze zoiets doen , heeft het misschien een reden dat jij weet, als inmiddels de phantom aanstaat, kan ik er zeker geen microfoon meer zonder phantom er bij prikken?

v.ijl

Bericht door v.ijl » 27 okt 2016 22:21

harry45 schreef:dank je wel , vind het wel erg raar hoor om de phamton aan te zetten , door middel om het mengpaneel open te schroeven , een knopje was een stuk makkelijker geweest toch ,vind het maar raar,dat ze zoiets doen , heeft het misschien een reden dat jij weet, als inmiddels de phantom aanstaat, kan ik er zeker geen microfoon meer zonder phantom er bij prikken?
Zover ik snel de handleiding heb doorgelezen schakel je de fantoom spanning per module in.
Als er niemand in je omgeving de fantoom spanning in kan schakelen, koop dan een losse fantoom voeding, voor c.a. € 25,-- heb je al iets.. (Behinger, Devine)
en dan is er koffie......

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 27 okt 2016 22:54

Een professionele gebalanceerde mic heeft geen last van de fantoomspanning. De "my first sony"-speelgoed-mics met een "mono" jacksteker wel!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 28 okt 2016 01:22

Aart Rietveld schreef:Een professionele gebalanceerde mic heeft geen last van de fantoomspanning. De "my first sony"-speelgoed-mics met een "mono" jacksteker wel!
Als deze "my first sony"-speelgoed-microfoons voorzien zijn van een XLR aansluiting (dus in de microfoon behuizing) dan zijn deze nog wel om te bouwen... :))
Bij de "my first philips" microfoons (karaoke spul: iets met 3035 in het type nr) gaat dat wel.
De huidige gebruiker is er erg tevreden mee, zeker gezien de prijs van die dingen: € 2,50 per stuk op rommelmarkt.. :lol:

remco_k

Bericht door remco_k » 28 okt 2016 10:15

harry45 schreef:dank je wel , vind het wel erg raar hoor om de phamton aan te zetten , door middel om het mengpaneel open te schroeven , een knopje was een stuk makkelijker geweest toch ,vind het maar raar,dat ze zoiets doen
Een knopje aan de buitenkant van de mengtafel kost zeg €0,50 per fader. Een jumper op de print kost €0,01 per fader.
D&R is een budget merk met de Airence/Airlite/Airmate serie. Dus deze onbelangrijke knop die je toch niet elke week gaat omzetten, hoeft niet aan de buitenkant te zitten.
Om nog maar niet te spreken van storingsgevoeligheid. Die kleine knopjes zijn maar al te vaak een probleem bij fantoomvoedingen. Slecht contact maken is aan de orde van de dag na X jaar, en dat klinkt heel rot kan ik je zeggen. Een jumper daarintegen, ik moet de eerste keer dat een jumper slecht contact maakt nog meemaken.

Dus: pak je schroevendraaier, of koop een los fantoomvoedingkje. :))
SHOUTcast V2 stream? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app en SSL support!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

Dukard

Bericht door Dukard » 28 okt 2016 13:52

Wat Remco zegt: te fragiel.

Ik ken de bekende en veelgebruikte broadcast tafels alleen maar met een interne jumper - Dateq, Eela, D&R - ze doen het allemaal.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld » 28 okt 2016 15:44

Bij de Eela SRM vond men zelfs een jumper te duur, daar mag je zelf twee draadbruggen los-solderen als je geen fantoom wilt hebben!

wave

Bericht door wave » 28 okt 2016 21:48

Aart Rietveld schreef:Een professionele gebalanceerde mic heeft geen last van de fantoomspanning. De "my first sony"-speelgoed-mics met een "mono" jacksteker wel!
Opgeruimd staat netjes :)). Maar slordiger is dat je op die manier wel je de-balancing opamps kunt slopen als je pech, en een niet zo fool proof ontworpen schakeling hebt.

Nog een reden dat de phantompower bij veel van dergelijke tafels niet als knop is uitgevoerd is gewoon risico preventie. Als het niet onder handbereik zit, dan kun je het ook niet per ongeluk uitschakelen. Maar misschien zou TS toch eerst nog eens kunnen kijken -met de handleiding van de Behringer en de Airmate ernaast- of hij alles wel goed heeft aangesloten en vervolgens nog eens alle instellingen vanaf de basis doorlopen? Die 2200's kosten een schijntje, maar ze hebben een riante gain en een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Een Rode Broadcaster zou geen probleem moeten zijn.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Oldschoolradio

Bericht door Oldschoolradio » 06 jan 2017 19:41

Waarom zou je een externe preamp nemen? In de Airmate zit toch een prima mic preamp?
Laat maar weer, ik laat het hierbij...ongekend hilarisch weer, moet ik zeggen. Ik loop nu al zo lang mee in de radiowereld dat ik weet wat er komen gaat, let nu maar op!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 06 jan 2017 21:36

Oldschoolradio schreef:Waarom zou je een externe preamp nemen? In de Airmate zit toch een prima mic preamp?
Omdat een voice-processor zoals een DBX286 mooier klinkt?! (of: kan klinken!)

Oldschoolradio

Bericht door Oldschoolradio » 06 jan 2017 22:53

De topicstarter had het over een Behringer Ultragain Mic 2200, dat is geen voiceprocessor....
Laat maar weer, ik laat het hierbij...ongekend hilarisch weer, moet ik zeggen. Ik loop nu al zo lang mee in de radiowereld dat ik weet wat er komen gaat, let nu maar op!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 06 jan 2017 22:59

Oke..... dan zal het probleem bij die behringer doos gezocht moeten worden.....

Kleine aanvulling:
@ harry45: Heb je de handleiding goed doorgelezen? (Ik verwacht dit wel, maar je weet nooit.....)
Sluit je de uitgang van de behringer voorversterker op een MIC input of op de insert van het microfoonkanaal???
Plaats een tekeningetje: Hoe heb je het eea aangesloten.......

Plaats reactie