Microfoon Processing

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radio618

Microfoon Processing

Bericht door Radio618 » 17 okt 2013 19:41

Hallo Iedereen,

Ik wil graag een diepere suivedere klank in mijn microfoon. Ik heb een shure sm7b en als ik zo op dit forum kijk zie ik dat mensen de dbx 268 aanraden. Maar ik ben dus niet zeker of ik die met mijn mengpaneel kan gebruiken ik heb een Behringer pro mixer dx2000usb. Ik kan tot 200 euro besteden. Denken jullie dat de Dbx268s goed is of moet ik kijken voor iets anders.

Alvast Bedankt!

Groetjes,

Tom de Groene

Peterheefteenradio

Re: Microfoon Processing

Bericht door Peterheefteenradio » 17 okt 2013 22:35

Ik zelf maak gebruik van de DBX 286 en ben hier zeer tevreden over.

Gewoon proberen zou ik zeggen.

http://www.thomann.de/nl/dbx_286_s.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De zon schijnt op de radio

MFM

Bericht door MFM » 18 okt 2013 12:11

Niet de bedoeling om je tafel af te kraken, maar een duurdere voiceprocessor op een DX2000? Dat merk je bijna niet.
Zodra je je DBX op een kwalitatief betere tafel aansluit merk je wel wat ik bedoel; het klinkt dan meteen voller, zuiverder etc.

Test dat straks maar eens door direct van de DBX naar een goede recorder op te nemen en ook via de DX2000 eenzelfde opname te maken.
Bij Baxshop zijn ze trouwens veel goedkoper dan bij Thomann.

remco_k

Bericht door remco_k » 18 okt 2013 14:17

MFM schreef:Niet de bedoeling om je tafel af te kraken, maar een duurdere voiceprocessor op een DX2000? Dat merk je bijna niet.
Zodra je je DBX op een kwalitatief betere tafel aansluit merk je wel wat ik bedoel; het klinkt dan meteen voller, zuiverder etc.
Ik kan het met je eens zijn dat de DX2000 (en ook zijn kleinere broer) kwalitatief achterblijven bij andere mengtafels.
Maar om dit te stellen "het klinkt dan meteen voller, zuiverder etc" vind ik eerlijk gezegd zwaar overdreven en durf ik juist te stellen dat je het verschil nagenoeg niet zult horen. Het verschil wat je wel hoort, zal een iets hogere ruiswaarde zijn bij de DX2000. Mocht je ooit in een situatie zijn geweest dat je wel zo'n groot verschil had bij het wisselen van mengtafels, dan was er voorheen gewoon iets niet goed aangesloten of ingesteld.

Dit alles in tegenstelling tot het gebruiken van een andere microfoon! Want daarmee ga je wel hele grote hoorbare verschillen krijgen. Welke dan beter is, dat is dan weer subjectief.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!

MFM

Bericht door MFM » 18 okt 2013 14:38

Daar heb je (groten)deels gelijk in Remco.
Maar als je dan in een willekeurig edit programma ziet dat vooral in het midden en hoog er opeens veel meer te zien (en te horen) is wanneer je de DX2000 ertussenuit haalt dan ga je toch een klein beetje twijfelen of een budgettafel nou zo een goede investering is.
Los daarvan kon mijn combi ShureSM7b/Symetrix528E opeens wel dat lekkere sublaag weergeven op de monitorspeakers.
Het mag zeker niet slecht genoemd worden als je een combi DBX/SM7b/DX2000 gebruikt, maar je merkt absoluut direct een kwaliteitsverschil.

Er zit echt een duidelijk verschil in de "mic.strip" van mijn DX2000's en van mijn BCS70 en Disteq tafeltjes, maar een DBX is een goeie keuze.

SoulBox

Bericht door SoulBox » 18 okt 2013 21:17

Gebruik je na de mixer nog iets van een leveler? Een buizen leveler maakt het geheel een stuk voller, dit hoor je na de (eind) processing nog terug. Overigens vind ik de SM7 beter tot zijn recht komen met (oa) de symetrix (eventueel moddervet). De 286s is een prima machine, ik heb hem hier ook sinds kort, met een broadcaster of Procaster krijg ik er een redelijk volle sound uit.
http://danceradio.in

keesthatsme

Bericht door keesthatsme » 20 okt 2013 22:23

Ikzelf maak ook gebruik van de DBX 286s icm Shure SM7b, en ik moet zeggen: ik vind het best goed klinken. Instellen moet ook geen probleem zijn. De SM7 heeft voorversterking nodig wegens zwak signaal, en de DBX kan dit signaal genoeg versterken zonder ruis. Niet al te duur, dus al met al: de juiste combinatie ;-)

RBS

Bericht door RBS » 21 okt 2013 20:02

ik gebruik momenteel de dbx 286a in combinatie met een se-x1. Ook lekker te tunen maar ben op zoek naar een symmetrix omdat ik toch eens wil vergelijken.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !

dennus

Bericht door dennus » 22 okt 2013 10:09

Als je denkt aan een Shure SM7, kijk dan ook eens naar de Røde Procaster. Scheelt een berg geld en geeft een goed geluid. De DBX286s is een prima alternatief voor de Symmetrix. Voor mensen met een budget is een Procaster een een DBX echt niet minderwaardig product.

SoulBox

Bericht door SoulBox » 24 okt 2013 07:45

Goede tip Dennus, mee eens. Ik gebruik momenteel de ProCaster in combi met de DBX en een tube, deze combi kun je redelijk zuiver of vet laten klinken. Voor voiceover, een ProCaster en een Scarlett in combi met Breakaway (mic setting) werkt ook prima. Enige nadeel van de ProCaster vind ik de "plop" gevoeligheid, is uiteraard prima op te lossen, maar toch.
http://danceradio.in

dennus

Bericht door dennus » 04 nov 2013 01:30

Dank je!

Voor wat betreft het ploppen.
In deze video zie je dat je zelfs zonder pop filter kunt werken met deze microfoon.
http://www.youtube.com/watch?v=S35OcGu2ULY" onclick="window.open(this.href);return false; (start de video zo rond 2 min)

FerryOuwendijk

Bericht door FerryOuwendijk » 04 dec 2013 23:03

Ik heb gekozen voor sm7 met symetrics 528e s.

Heeft iemand een foto van de instellingen waar we mee kunnen beginnen?
Dan laat ik het later goed afregelen.

heideroos

Bericht door heideroos » 21 jan 2014 09:47

dennus schreef:Als je denkt aan een Shure SM7, kijk dan ook eens naar de Røde Procaster. Scheelt een berg geld en geeft een goed geluid. De DBX286s is een prima alternatief voor de Symmetrix. Voor mensen met een budget is een Procaster een een DBX echt niet minderwaardig product.

ik heb de procaster aan een vip1 hangen en de echobak via de insert werkt prima voor die centen. -dubbel
RVR-TRDS4002 LUXOR-B
RVR-PTX30LCD
RVR-PJ1000M-C

v.ijl

Bericht door v.ijl » 21 jan 2014 15:46

heideroos schreef:
dennus schreef:Als je denkt aan een Shure SM7, kijk dan ook eens naar de Røde Procaster. Scheelt een berg geld en geeft een goed geluid. De DBX286s is een prima alternatief voor de Symmetrix. Voor mensen met een budget is een Procaster een een DBX echt niet minderwaardig product.

ik heb de procaster aan een vip1 hangen en de echobak via de insert werkt prima voor die centen. -dubbel
Echobak????? Dit lijkt wel een etherpiraat..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
en dan is er koffie......

Plaats reactie