Radio 10

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Denniss

Radio 10

Bericht door Denniss »

Het viel mij laatst in de auto op dat Radio 10 opeens zo dof klonk, een extreem low bitrate geluid.
Dit is enkel het geval als de radio naar mono schakelt.
Thuis nog even gecheckt op de sony tuner, maar daar ook hetzelfde bij mono.
Stereo klinkt prima.
Anderen dit ook opgevallen?
Geconstateerd op zenders Haarlem 104.0 en Amsterdam 103.6

Dennis

Delphi

Re: Radio 10

Bericht door Delphi »

Het is mij ook opgevallen, op dezelfde zenders. En af en aan al een kleine twee maanden. Ook in stereo trouwens en soms lijken er platen tussen te zitten die nog slechter klinken. Ik ben geen expert, maar ik denk aan een soort cascadering van datacompressieslagen. Platen in MP2 in het systeem, en iets in de hele keten waardoor er een gecomprimeerd signaal naar de zenders gaat of zo.
Doe het goed of doe het niet...

Denniss

Bericht door Denniss »

Hetzelfde is nu aan de hand met radio Veronica merkte ik vanmorgen. Heel dof geluid

density1

Bericht door density1 »

Nieuwe processing/preset/software update wellicht?

Denniss

Bericht door Denniss »

Ergens gaat het mis met de fase, zou inderdaad een software update kunnen zijn. Ik heb een mail gestuurd vorige week maar niks op gehoord.
Het kan ook dat men uit besparing een andere manier van distribueren heeft gekozen, misschien wel de fm zenders via dab aansturen? )Of andere bezuinigingsmaatregelen) Daar kan ook van alles mis gaan.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Denniss schreef:
30 jun 2020 12:03
Ergens gaat het mis met de fase, zou inderdaad een software update kunnen zijn. Ik heb een mail gestuurd vorige week maar niks op gehoord.
Het kan ook dat men uit besparing een andere manier van distribueren heeft gekozen, misschien wel de fm zenders via dab aansturen? )Of andere bezuinigingsmaatregelen) Daar kan ook van alles mis gaan.
Via Dab aansturen is niet het geval, dan had het zeker nog slechter geklonken en tevens loopt de FM voor dus niet is duidelijk niet het geval

Plaats reactie