Solydine VA16-RK

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
leeu01

Solydine VA16-RK

Bericht door leeu01 » 30 apr 2018 20:27

Ik heb een vraag. Ik heb een solidyne VA16-RK aangesloten op een Windows 10 32 bits pc (met 64 bits processor :)) De VA16 geeft een foutmelding op de com poort. Echter windows herkent de converter (USB naar serial) prima. Pas als ik de software, via via gekregen, opstart begint het programma met een foutmelding.
Bij opening van de software krijg ik "Serial port error, win32 error"Even later geeft hij de melding "Runtime error 339 MSChart.ocx is missing or corrupt"

Nu heb ik een 3-tal vragen
1 Werkt de solidyne onder windows 10 uberhaupt wel?
2 Heeft iemand toevallig de installatiebestanden of drivers liggen voor deze VA16-RK. Zodat ik de software opnieuw en volledig kan instaleren
3 Of weet iemand hoe ik deze toch werkend kan krijgen?

Bij voorbaat dank

LEEU

Urban FM

Re: Solydine VA16-RK

Bericht door Urban FM » 30 apr 2018 23:45

Als het al met een serial port error begint dan lijkt het mij dat de ingestelde com port van de Solydine niet overeenkomt met de ingestelde com port op de usb naar serial converter. Dit soort gezeik heb ik eens gehad met een RDS encoder. De tweede melding is lastig. Kan van alles zijn. Maar negen van de tien keer als ik dit soort problemen heb is het een driverpack probleem bij overgaan naar een hogere Windows versie. Kennelijk wordt dat ocx bestand niet (goed) geregistreerd in Windows 10 (en heef wellicht ook te maken met de eerste melding) Wellicht kan een ander forumlid je hier verder mee helpen. Theorie is altijd wel leuk maar ik kom meer tot resultaat als ik live bij de computer ben met een probleem. :))

leeu01

Bericht door leeu01 » 01 mei 2018 18:11

Dat laatste snap ik echter toch nu al bedankt voor de reactie, hier kan ik al wel verder mee

leeu01

Bericht door leeu01 » 04 mei 2018 13:44

Ik ben nu wederom aan het proberen deze aan de praat te krijgen. Mijn vraag is dan ook of iemand de installatie bestanden heeft van de VA-16RK. Graag 32 bits. Heeft iemand deze dan zou ik deze graag willen ontvangen!!

Plaats reactie