Symetrix 628

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
powersfred

Symetrix 628

Bericht door powersfred » 01 feb 2017 16:50

Mede forumgenoten,

Sinds korte tijd heb ik een Symetrix 628 in mijn bezit (de digitale).

Nu loop ik tegen iets merkwaardigs aan.

De microfoon, een Rode NT1a prik ik logischerwijs op de micro-input van de Symetrix. Maar nu komt het.

Als ik via één xlr uitgang het signaal op mijn GPM8.3 prik en ik een micro-ingang gebruik ruist het als een tierelaar. Kan dus niet goed zijn.

Als ik echter via 2 jackconnectoren (unbalanced) uit de Symetrix ga en via 2 cinch stekkers op lijn-ingang de GPM8.3 inga is de ruis verdwenen.

Wat ik zo vreemd vind is dat een stem mono is maar ik dus wel links en rechts via jack en tulpstekkers het signaal naar een stereokanaal van de Dateq stuur.

Iemand een idee?

Dukard

Re: Symetrix 628

Bericht door Dukard » 02 feb 2017 01:42

Even in T kort ...

- 628 output geeft lijn niveau out dus altijd op lijn input van de 8.3
- Rode NT1a Fantoom komt van de 628 >> op 8.3 uit
- 628 XLR out naar split tulp is gebruikelijk voor een 8.3 omdat kanaal niet mono geschakeld kan worden
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

wok

Bericht door wok » 02 feb 2017 10:51

Even ter aanvulling op het antwoord van Dukard:

In de Symetrix zit een voorversterker. Als je de uitgang van de Symetrix aansluit op de microfoon ingang van jouw mengtafel zet je twee voorversterkers achter elkaar en dat verklaart de ruis.
Wat ik zo vreemd vind is dat een stem mono is maar ik dus wel links en rechts via jack en tulpstekkers het signaal naar een stereokanaal van de Dateq stuur.
Eigenlijk geef je antwoord zelf al: de lijn input van het microfoon kanaal is stereo.

powersfred

Bericht door powersfred » 02 feb 2017 12:39

Dank voor de reacties!

SoundFreak

Bericht door SoundFreak » 06 feb 2018 12:30

powersfred schreef:
01 feb 2017 16:50
Mede forumgenoten,

Sinds korte tijd heb ik een Symetrix 628 in mijn bezit (de digitale).

Nu loop ik tegen iets merkwaardigs aan.

De microfoon, een Rode NT1a prik ik logischerwijs op de micro-input van de Symetrix. Maar nu komt het.

Als ik via één xlr uitgang het signaal op mijn GPM8.3 prik en ik een micro-ingang gebruik ruist het als een tierelaar. Kan dus niet goed zijn.

Als ik echter via 2 jackconnectoren (unbalanced) uit de Symetrix ga en via 2 cinch stekkers op lijn-ingang de GPM8.3 inga is de ruis verdwenen.

Iemand een idee?
Als je de kap er even af haalt kun je de uitgangen om jumpperen naar een andere output instelling dus ook bv -10dBu en kun je rechtstreeks op xlr je microfoon input op je Dateq 8.3 in -smok

Succes!
Orban Optimod Freak -+dance

Plaats reactie