Classic FM Soundscape irritant

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.
Plaats reactie
Orford

Classic FM Soundscape irritant

Bericht door Orford » 21 dec 2017 14:27

Dag allen, ik ben nieuw hier en heet Orford, een gepensioneerde babyboomer uit de Randstad.
Liefhebber van alle soorten Radio en alle soorten live en recorded muziek: jazz, pop, klassiek en audiofiel van vinyl, CD, Spotify.

De laatste maanden erger ik mij geweldig aan de soundscape van Classic FM. Al jaren past men zware dynamiekcompressie toe waarbij zoveel mogelijk geluid door de pijp moet.

Bij klassiek heb je nou eenmaal zwakke "pianissimo" en harde "forte" passages maar da's bij CFM allemaal eender luid.

Irritant is dan dat bij de zwakke passages de achtergrondgeluiden sterk omhoog komen zodanig dat zelfs opnamerumble en verkeersgerommel uit de studio mijn conussen doet klapperen.

Een tik op de triangel doet de compressor in één klap (attack) weer dalen en vervolgen weer resumen.

Verschillende emails aan CFM wordt niet eens op gereageerd. Station is recentelijk overgenomen dus wellicht is daar alleen nog de afspeelapparatuur actief...

Hebben jullie ook die ervaring?
Ben benieuwd,

Groet van

Orford

Denniss

Re: Classic FM Soundscape irritant

Bericht door Denniss » 11 jan 2018 22:25

Heb je geprobeerd via verschillende kanalen te luisteren? Kabel maatschappijen hebben tegenwoordig ook apparatuur die alle audio mooi kan levelen naar één volume, mooi voor de kabelboer, funest voor de muziekliefhebber.

Orford

Bericht door Orford » 13 jan 2018 02:04

Goed punt Denniss, zal ik zeker onderzoeken.

Zal dan mijn geluidsinstallatie aan bijv. mijn iPhone headphone-uitgang koppelen en daar via de CFM app spelen.
Ook kan ik de CFM website laten spelen op mijn Netbook en via mijn installatie.

Een oude buizenradio heeft geen zin want CFM zendt niet meer analoog buiten de kabel.

DAB+ zijn ze van weg na de overname.

Hebben ze nog meer kanalen/media?

Heb je dit verschijnsel zelf ook geconstateerd?

BTW Enig idee waarom juist een eigenaar als Bakker Oosterbeek Beheer die slag wilde slaan? Een tamelijk onbekende in omroepland.
https://mediamagazine.nl/classic-fm-ver ... ek-beheer/

Ben benieuwd

Orford

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 13 jan 2018 17:58

Orford schreef:
13 jan 2018 02:04
BTW Enig idee waarom juist een eigenaar als Bakker Oosterbeek Beheer die slag wilde slaan? Een tamelijk onbekende in omroepland.
https://mediamagazine.nl/classic-fm-ver ... ek-beheer/
Daar schrijft mediamagazine.nl het volgende over;

'De nieuwe eigenaar is ook eigenaar van labels voor klassieke en jazz-muziek onder de naam Challenge Classics en is ook actief met klassieke streamingdiensten die deze maand zijn gestart onder de naam MeloMe.'

(speculatiemodus aan) Ik vermoed dat we hier te maken hebben met een liefhebber van of investeerder in klassieke muziek, aangezien de koper een platenmaatschappij is. Daarin zou een radiostation gebruikt kunnen worden als distributie kanaal voor de platenmaatschappij.

Bakker Oosterbeek Beheer is misschien onbekend in het omroepland van de hitradio, maar kan in de wereld van de klassieke muziek wel een hele grote speler zijn. (speculatiemodus uit)
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Plaats reactie