Corona

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Corona

Bericht door Oortjes »

Veel in het nieuws op het moment: het Corona virus.

Hoe vinden we dat de media er mee omgaat? Vinden we de berichtgeving objectief, volgzaam of juist paniekerig?
Rock 'n roll is better than music!

density1

Re: Corona

Bericht door density1 »

Hysterisch mag ik wel zeggen voor een gewone weliswaar nieuwe seizoensgriep ligt bij elk gevalletje een enorm vergrootglas.
Laatst gewijzigd door density1 op 01 mar 2020 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik vind het allemaal heel erg overtrokken berichtgeving in de media.

big T

Bericht door big T »

Het is hijgerig, waar valt nog iets te halen, waar kan ik mee scoren?
De lokale supermarkt, en wat ging er door u heen toen u zag dat dat de zeep op is?
Je ziet een vrouw lopen met de armen vol zeep.....
En ik zie dit keer eens geen verschil in de politieke richtingen, allemaal zo van kijk nu toch eens.
PANIEK
Nee ik heb nog nergens een mooi kort overzichtje gezien of gehoord van doe niet of doe wel en dat dan in het Engels :smile:
Mondkapjes wel of niet?
Kan heel kort nee heeft geen zin.
Maar er komt me toch een lap tekst, een blik met deskundigen wordt opengetrokken, die het allemaal even fijn tot achter de komma gaan uitleggen dat het mss zin heeft als je zelf getroffen bent, maar anders niet.
De mensen onthouden, ja het heeft zin!
Nee ik ben niet tevreden over de berichtgeving in Nederland.

v.ijl

Bericht door v.ijl »

Corona...... das's toch bier?!

Afbeelding
en dan is er koffie......

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Hysterisch geleuter, meer is het niet.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Wat zijn er toch een hoop betweters in de wereld. Een totaal nieuw virus, en geen simpele. (Altijd zinvol je eerst even in te lezen voor je oordeelt.)
Maar hier zitten alweer de allerbeste stuurlui die liever doorslaan naar de andere kant. Niet gehinderd door gebrek aan kennis.("gewone nieuwe seizoensgriep")

Stel nou dat er veel minder aandacht voor zou zijn?
Dan zullen veel stuurlui ongetwijfeld weer roepen dat er een complot is waarbij de waarheid onder de pet wordt gehouden.

Het is nooit goed, of het deugt niet.

De berichtgeving in de media is prima! Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Beter te hard geblazen dan de mond gebrand. (Al lijkt deze virus een aantal venijnige kenmerken te hebben die we nog niet eerder hebben gezien.)

MFM

Bericht door MFM »

Ach, op dit moment ben ik net een paar uur weg van IC Maasstad Rotterdam. Daar was geen paniek en werden de afspraken voor de komende week afgezegd met het excuus dat er even geen plekje vrij was op IC... In de media is het nogal vaak sensatie ipv informeren. Daar erger ik me wel een beetje aan.

Desinfecterende zeep op? Maskers op? En dan gewoon een half journaal ermee vol praten...

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Satfreak13 schreef:
02 mar 2020 12:50
Wat zijn er toch een hoop betweters in de wereld. Een totaal nieuw virus, en geen simpele. (Altijd zinvol je eerst even in te lezen voor je oordeelt.)
Maar hier zitten alweer de allerbeste stuurlui die liever doorslaan naar de andere kant. Niet gehinderd door gebrek aan kennis.("gewone nieuwe seizoensgriep")

Stel nou dat er veel minder aandacht voor zou zijn?
Dan zullen veel stuurlui ongetwijfeld weer roepen dat er een complot is waarbij de waarheid onder de pet wordt gehouden.

Het is nooit goed, of het deugt niet.

De berichtgeving in de media is prima! Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Beter te hard geblazen dan de mond gebrand. (Al lijkt deze virus een aantal venijnige kenmerken te hebben die we nog niet eerder hebben gezien.)
Geheel eens.

density1

Bericht door density1 »

Iedereen praat elkaar na in de media zonder enige nieuwe info te melden die al bekend is. Alleen maar herhalen herhalen. Mag wel wat minder.

castmember

Bericht door castmember »

Als ik denk aan de berichtgeving over het virus kan ik maar 1 ding bedenken . . . F.O.M.O.!!!

The Fear of Missing Out, en daar hebben werkelijk waar alle media last van. Iedereen geeft aan dat we niet in paniek moeten raken en normaal moeten blijven doen maar intussen worden we wel doodgegooid met push berichten, ingelaste journaals, RIVM die continu persmededelingen doet en over ieder kruimeltje nieuws wordt een artikel geschreven of geschoten. Ik vind het zwaar overtrokken. Ik heb 3 weken in Zweden gezeten en daar zag je bij toiletten een reminder om goed je handen te wassen en in het Journaal was er 2 minuten een itempje over, maar daarna ging men weer verder met de waan van de dag. Hier kan je er met geen mogelijkheid omheen, de enige nieuwssite die hier nog rustig mee omgaat is nu.nl waar ook artikelen verschijnen maar niet zo panisch als bij het AD of bij de NOS.

Nee, naar mijn idee maken de media dit veel groter dan dat het hoeft te zijn, en daarmee zeg ik niet dat het niet erg is of heel vervelend voor de mensen die ermee besmet zijn. Maar soms verlang ik wel terug naar 20 jaar terug toen je met zulke zware onderwerpen ook alleen maar 2x per dag op de hoogte werd gesteld. In de ochtend in de krant, in de avond bij het journaal, en verder gingen we gewoon door met het leven.

Ik denk namelijk niet dat de stortvloed aan berichtgeving zorgt voor meer bewustwording of betere informatievoorziening.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

big T

Bericht door big T »

Satfreak13 schreef:
02 mar 2020 12:50
Een totaal nieuw virus, en geen simpele. (Altijd zinvol je eerst even in te lezen voor je oordeelt.)
Het is een variant op het SARS virus, dus geen totaal nieuwe.
En ja ik heb me goed ingelezen over hoe en wat, een oordeel geef ik niet wel mijn mening.
En wat zie ik in de krant vanmorgen?
Een foto van een jongedame in Amsterdam, als enigste met een zwart mondkapje voor.
En we weten nu inmiddels, het helpt niet.
Dat bedoel ik nu met hijgerige berichtgeving.

density1

Bericht door density1 »

Amen.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

big T schreef:
02 mar 2020 14:56
Een foto van een jongedame in Amsterdam, als enigste met een zwart mondkapje voor.
En we weten nu inmiddels, het helpt niet.
Dat bedoel ik nu met hijgerige berichtgeving.
Dat heeft niks met hijgerige berichtgeving te maken. In China liep men massaal met die dingen. En is de Chinese overheid er "hijgerig" mee bezig?
In Nederland is in de media juist gezegd dat ze niet helpen. Zie jij hier mensen massaal lopen met kapjes op?

En wat de vergelijking met SARS betreft: het aantal sterfgevallen van Corona t.o.v. SARS ligt nu al vele malen hoger.

Gewoon feiten. Niks meer, niks minder.

castmember

Bericht door castmember »

Ja, maar die feiten kunnen toch ook samengevat in één journaal item en in de ochtendkrant. Waarom de noodzaak om iedere kruimel te pushen, het is nergens voor nodig en ik denk juist dat het meer onrust en desinformering veroorzaakt. Ik zeg niet dat er niet geinformeerd mag worden, maar op het moment wordt er teveel geinformeerd en wordt er ook te gefragmenteerd geinformeerd.

En nogmaals, dat zegt niets over de ernst van het virus . . . maar de media zitten wel al dagen (weken) in een kramp.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie