eigenaar naam Mi Amigo

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door jessica »

edg-nl schreef: 09 okt 2021 11:41
jessica schreef: 09 okt 2021 11:01 Er lijkt nu een afsplitsing te zijn van Radio Mi Amigo International. Sinds vorige week zijn alle Vlaamse Dj's en ook een Nederlander van de zender vertrokken. Radio Mi Amigo International wordt er zo niet beter van. Met ingeblikte programma's die niet speciaal worden gemaakt voor Mi Amigo van Emperor Rosko en Ron O' Quinn. De live programma's van Marc Jacobs en Eric Hofman zijn verdwenen.

2 laatst genoemden en nog een paar anderen zijn nu bezig een nieuwe Mi Amigo op te zetten. Ze noemen het Mi Amigo Radio, de echte!
Ben benieuwd wat dit gaat worden. Op dit moment kan ik nog nergens een stream ontdekken. Hoop wel als deze zender er komt dat er dan meer live uitzendingen gaan komen.
Ze zijn niet vertrokken, ze zijn bezig een zusterstation op te zetten. Zoals een paar dagen geleden verschenen op radiovisie:
https://radiovisie.eu/blad-931-nostalgi ... n-broertje

Als ik het verhaal zo lees keren ze later deze maand dus weer terug.
Ik kan nu uit dit bericht niet direct opmaken dat zij weer te horen zullen zijn op Radio Mi Amigo International. Ik kreeg meer de indruk dat ze op de nieuwe zender te horen zullen zijn.

Ruzie is natuurlijk nooit goed om daar mee naar buiten te komen. Het komt op mij over als een sjieke manier van vertellen dat je uit elkaar gaat. Net zoals bij gedwongen vertrek bij werkgever wel eens gebeurt. Beide partijen spreken bewondering voor elkaar uit en wensen elkaar het beste in de toekomst.

Op de site van radio mi amigo international staat niets vermeld van de oprichting van een 2e station. Ook gaat er een ander domain gebruikt worden. Dit zegt mij allemaal dat het hier een breuk betreft waar op nette manier mee omgegaan wordt.

Bij Radio Caroline hebben ze ook meerdere stations maar allemaal in eigen hand en op 1 website. Dat zie ik nu bij Mi Amigo niet gebeuren.
Maar ik wacht graag mijn ongelijk af.
density1

Bericht door density1 »

Nog een Mi Amigo dus, maar meer een Mi Amigo die een verlengde wordt van de speciale dagen die ze in Vlaanderen hielden afgelopen zomer. Mi Amigo SW is toch wat meer gericht op de Engelse luisteraars en een handjevol Nederlandse programma's Benieuwd of het alleen op internet komt of dat ze nog een AM of SW zender gaan starten.
density1

Bericht door density1 »

Schijnt toch niet helemaal te boteren tussen Mi Amigo International en de rest van de Nederlandse club. Vandaar een nieuw project als ik het zo lees:https://radiovisie.eu/blad-942-ment-rad ... -mi-amigo/
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 18 okt 2021 17:47 Schijnt toch niet helemaal te boteren tussen Mi Amigo International en de rest van de Nederlandse club. Vandaar een nieuw project als ik het zo lees:https://radiovisie.eu/blad-942-ment-rad ... -mi-amigo/
Ja dit had ik ook al eerder geconstateerd. Ze noemen het een broertje. Maar zijn 2 los van elkaar staande projecten. Ook met andere internetpagina's op internet. Niet zoals bij Caroline, alles georganiseerd vanuit 1 organisatie. Naar elkaar toe blijven ze netjes voor de buitenwereld. Waarschijnlijk heeft geen van de 2 zenders baat bij veel negatieve publiciteit.
density1

Bericht door density1 »

Mij benieuwen wat het nieuwe Mi Amigo gaat brengen. Denk toch erg terend op de jaren 70 zeezendertijd en erg Vlaams.
density1

Bericht door density1 »

De website is up. Ziet er goed uit. Weer eens wat anders dan de standaard Wordpress template die gebruikt wordt tegenwoordig: miamigoradio.es
Noordzee

Bericht door Noordzee »

PERS 24/10/2021 2 BLZ.

Vandaag zondag 24 oktober om 16 uur, kwam Mi Amigo Radio, de échte online op www.miamigoradio.es.
Mi Amigo Radio, de échte is een initiatief van de originele Mi Amigo deejay’s van weleer.
Het station is gevestigd in ”Playa de Aro”, en richt zich tot de Nederlands sprekende inwoners van Spanje. Net als in de woelige jaren 70 is Platja d’Aro de thuisbasis van het station dat gaat uitzenden in het Nederlands/Vlaams en het Engels.
Op dit moment kan u kennismaken met Mi Amigo’s Muziek, een muziekstream gepresenteerd door de deejay’s van het station. Deze stream weerspiegelt perfect de sound en sfeer van het station, dat in de jaren 70 maar liefst zes miljoen luisteraars in Vlaanderen en Nederland aan zich wist te binden vanaf het zendschip MV Mi Amigo in de Noordzee, op de middengolf.
Mi Amigo Radio, zoals de zender officieel heet wordt bemand door de originele deejays van de zeezender Mi Amigo en deejays van het dochterstation Radio Maeva uit de jaren ’80.
Aanstaande zaterdagochtend 30 oktober gaat de zender officieel van start met een feestelijke openingsshow van 10 tot 14 uur. Tijdens dit feestweekend, zowel zaterdag als zondag zijn de deejay’s bij elkaar om de opening te vieren samen met de luisteraars.
Heel wat bekende stemmen strijken neer op het oude piratennest om het station te doen herleven via internet. Marc Jacobs, Maurice Bokkebroek, Ferry Eden, Ton Schipper, Bart van Gogh (Erik Beekman) Frans van der Drift, Eric Hofman, Marc Hermans, Theo van de Velde, Theo Debrabander, en Steve Foster zijn alvast van de partij. In de loop van dit jaar komen daar nog een aantal bekende namen bij.
Presentatoren die niet langer actief zijn zoals Norbert, Bert Bennet, Johan Visser, Will Van der Steen, Frank van der Mast, Hugo Meulenhoff, Michelle en al die anderen worden niet vergeten.
Ook de stemmen van de inmiddels overleden deejay’s zullen te horen zijn. Zoals Joop Verhoof, Peter van Dam, Stan Haag, en Haaike Dubois.
Mi Amigo draait hoofdzakelijk jaren ’70 muziek maar heeft ook oog voor de andere decennia en de actuele hitparade. Ook de commercials van toen komen voorbij.
Afspraak zaterdag 30 oktober om 10 uur op www.miamigoradio.es
In de komende uren lanceert Mi Amigo Radio een eigen gratis APP met interactie, die gratis te downloaden is via de website. In de loop van de komende dagen zal de Mi Amigo APP ook gratis te downloaden zijn in de stores voor Apple en Android.
Mi Amigo Radio kan je nu al beluisteren via :
www.miamigoradio.es
En de nieuwe APP vol exclusieve content!
www.TuneIn.com
In de komende dagen ook via V-Tuner en Radio.net
info@miamigoradio.es
Mi Amigo Radio
Apartado 427
17250 Platja d’Aro
Gerona Spanje.

Social :
Mi Amigo Facebookpagina.
density1

Bericht door density1 »

Klinkt leuk. Ze gaan wel origineel met de nonstop muziek om zover ik het even hoorde want ik hoor om de zoveel tracks Marc Jacobs even een korte spreek houden, zodat het wat levendig klinkt. Denk dat ze zo de programmering gaan invullen en met die oude commercials is dit een 'levend museum', beetje zoals Radio 192 klonk toen van 2001 tot 2004. Hopelijk gaan ze dan wel uiteindelijk ook programma's doordeweeks brengen zodat de programmering nog meer gevuld is dan enkel en alleen in het weekend.
jessica

Bericht door jessica »

Ben wel benieuwd hoe ze dit gaan uitbouwen. In de avond komen er Engelse programma's staat er op de site. Maar voorlopig zie ik maar een Engelse DJ Steve Foster.
density1

Bericht door density1 »

In de avond in het weekend. Voor de rest nonstop muziek, maar als ze dit invullen zoals ze dat nu doen met af en toe een presentatietekstje en de aankondiging van een plaat, en dat diverse DJ's laat inspreken (hoor vooralsnog alleen Marc Jacobs) dan krijg je een wat levendiger geheel dan droog en enkel een nonstop muziek jukebox zoals er al velen zijn. Zoals het nu klinkt is dat leuk aangekleed en zoals gezegd erg origineel dus daar ken zeker de kracht wel in gaan zitten. Maar leuker zijn echte programma's natuurlijk maar dit is een uitstekende tussenoplossing zo.
Je kunt dit ook als 'raamprogramma' aanbieden aan diverse LPAM stations in Nederland zodat dit ook op AM te beluisteren is, denk dat het voor het nostalgische geheel dit wel een toevoeging kan zijn. Of ze moeten zelf ook bezig zijn met een LPAM frequentie misschien.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Hmm ik zie een website uit spanje miamigoradio.es waarom geen nl of be
en geen sena of buma vergunning ze zijn toch niet aan het piraten :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
density1

Bericht door density1 »

Weet niet hoe het precies loopt. Volgens mij hebben ze wel een live studio in Nederland, België en/of Spanje, waar dan in het weekend programma's vandaan gaan komen of het wordt centraal allemaal ingestuurd op de server al dan niet live. Het zal verder moeten blijken hoe e.e.a in elkaar steekt, ik begrijp tot nu toe dat Marc Jacobs daar een beetje de leiding heeft, de muziek verzorgt en de korte presentatietekstjes in de non stop.
Er wordt her en der ook wat nieuwere muziek uitgezonden, maar ik denk dat je hier wel voorzichtig mee moet zijn. Of het moet nieuwe muziek zijn van oude artiesten. Maar ik hoorde Dua Lipa met Elton John voorbij komen en Rene Froger met rapper Donny, dat vind ik dan wel weer een beetje over het randje wat betreft nieuwe muziek. Als het nu de nieuwe van Paul McCartney is of ABBA die ook al weer een nieuwe single hebben, snap ik het wel weer. Maar wel erg gedoseerd.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

PERSBERICHT 2 MI AMIGO DE ECHTE.

25/10/21 OFFICIELE START GEPRESENTEERDE PROGRAMMERING UITGESTELD.

Na het bekendmaken van de opening van de website van Mi Amigo Radio, de échte, was de belangstelling gisteren groot.

Technisch is Mi Amigo helemaal klaar om er een feest van te maken, maar de externe firma die de hosting verzorgt van de website is dat duidelijk niet.

Door de grote belangstelling gaat de Mi Amigo website regelmatig down. De streams zelf zijn wel de hele tijd probleemloos up and running via diverse platformen, wifi-radio, TuneIn enz.

Omdat we onze luisteraars de best mogelijke luisterervaring willen bieden heeft Mi Amigo besloten de stream verder te continueren, maar de website te verhuizen naar een nieuwe externe webhoster die wel voldoet.

Dienaangaande wordt de geplande officiële start van de gepresenteerde programmering dit weekend even uitgesteld tot de website verhuisd is en stabiel draait.

Inmiddels kan u blijven luisteren naar Mi Amigo Radio via TuneIn.com en uw Wifiradio/smartspeakers.

www.miamigoradio.es

https://tunein.com/radio/Mi-Amigo-Radio-s284248/
density1

Bericht door density1 »

Dat begint al met een faal. Gaat lekker. Maar waarom heb je in hemelsnaam een website nodig anno 2021. De stream doet het, TuneIn doet het. Communiceer dat via je socials en go. Een website is leuk, maar toch niet allesbepalend voor een officiele start? Kom op.
jessica

Bericht door jessica »

Wat is de directe stream. Dat is ook handig om te weten want nog niet te vinden als je zoekt op Mi Amigo in een digitale radio. Dus dan moet je de stream zelf kunnen inbrengen. Of in een player van eigen keuze inkopiëren. Ik zou dat ook op mijn website zetten de directe stream.
Plaats reactie