Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

density1

Re: Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Bericht door density1 »

Vanavond sowieso ruim een miljoen kijkers vanwege The Voice dus dat is makkelijk scoren, haar voorgangers scoorde dit ook immers. Of in ieder geval beter en gemiddeld ruim beter dan in de rest van de week. Vanaf volgende week gaat het pas echt beginnen en kun je het pas echt vergelijken en hoe de trend gaat worden.

jessica

Bericht door jessica »

Wel slim om vandaag te beginnen. En nog geen concurrentie en de kijker kon al kennis maken met Jinek op RTL4. Voorlopig Jinek dus al op voorsprong.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Een hele goede eerste uitzending met meer dan uitstekende kijkcijfers.

De eerste drie onderwerpen (incl. Jair) hadden wel veel inhoud. Ik vraag me af of de gemiddelde RTL kijker hier niet bij gaat afhaken.
Het gesprek met Hélène Hendriks kon makkelijk vervangen worden door reclame. Met haar eerste antwoord (“daar kan ik nog niet zoveel over zeggen”) maakte de rest van het gesprek minder interessant. Waarom zit je er dan als je er niet zoveel over kunt zeggen?
Maar bij de eerste twee gesprekken dacht ik, had Twan Huys dit niet ook kunnen doen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 »

1 Zwaluw, door marketing had iedereen het er over vandaar de uitmuntende kijkcijfers gisteren bij gebrek aan concurrentie op het eerste net. Ik vraag me ook sterk af of de RTL kijker zit te wachten op serieus nieuws, zeker als er straks politici aan tafel schuiven. Wat dat betreft past dat wat meer bij de NPO kijker, en die is ook voor de verdieping. Dus vroeg of laat zal er wel een kentering komen in gasten/items verwacht ik als dit niet aan gaat slaan.

alex..

Bericht door alex.. »

Het RTL Nieuws trekt ook een miljoen kijkers. Als Jinek dat ook kan doen op de late avond is er niks aan de hand.
Er is dus wel degelijk een deel van het RTL publiek geïnteresseerd in meer serieuze actualiteiten.

density1

Bericht door density1 »

Het nieuws is het nieuws dat is toch een ander verhaal. Ik weet niet of dat bij een talkshow ook zo gaat uitpakken. Tan, Twan en Beau hebben dit al geprobeerd op deze manier, en de rest is geschiedenis.

big T

Bericht door big T »

Dat weet ik nog niet zo, ze hebben het geprobeerd op de RTL show manier.
Niet op de NPO wijze, en dat is nu 1 op 1 gekopieerd door RTL4.
Dus dat gaat werken, kijkers kijken niet wie de boodschap brengt, maar hoe deze gebracht wordt.
Sent from my laptop using Windows

density1

Bericht door density1 »

big T schreef:
05 jan 2020 00:16
Dat weet ik nog niet zo, ze hebben het geprobeerd op de RTL show manier.
Niet op de NPO wijze, en dat is nu 1 op 1 gekopieerd door RTL4.
Dus dat gaat werken, kijkers kijken niet wie de boodschap brengt, maar hoe deze gebracht wordt.
Maar dat is dus achterhaald. Het is het Barend & van Dorp concept wat al sinds jaar en dag wordt gehanteerd door Pauw maar ook door Jinek. Barend en van Dorp zaten op 4 toen er nog niets anders was en geen concurrentie, dus omdat concept nu weer terug te halen terwijl de NPO dit ook al doen is een beetje teveel van het goede. Je hebt dan exact dezelfde 2 formats recht tegenover elkaar. Enige verschil is dat het ene programma door een ander duo per avond wordt gepresenteerd en het ander door een enkeling die haar ervaring heeft, maar dat is nog geen garantie voor de toekomst bij een ander station voor een totaal andere doelgroep.

big T

Bericht door big T »

ja welkom in deze rare wereld, de waan v/d dag.
Ik heb dit niet verzonnen, ........
Sent from my laptop using Windows

jessica

Bericht door jessica »

5 duo's op NPO1 gaat natuurlijk niet werken. Misschien dat er 1 of 2 duo's slagen. Ik zal me hoogst verbazen als dit programma op termijn nog structureel de kijkcijfers van Pauw en Jinek zo schommelend tussen de 700.00 en 800.000 kijkers gaat halen. Ik zet in op uiteindelijk max 400.000 kijkers. Misschien nog niet in week1, maar de hierna komende weken wel.

Ik denk dat Jinek uiteindelijk op RTL ook wel tussen de 700.000 en 800.000 kijkers gaat halen. De kijkers gaan toch voor dat vaste gezicht iedere avond. Is mijn theorie in ieder geval. Ik zie Jinek deze strijd met glans winnen.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

DWDD heeft in het begin ook wisselende presentatoren gehad met Francisco van Jole en Claudia de Brei. Pas toen Matthijs van Nieuwkerk de vaste presentator werd, werd het een succes. Dit zal met Op1 niet anders gaan zijn. Uiteindelijk verwacht ik dat er één vast duo gaat komen.

Persoonlijk had ik gekozen voor een bekende vaste presentator, bijvoorbeeld Rick Nieman of Twan Huys, aangevuld met wisselende side kicks, die een gesprek kunnen ontregelen en kunnen zorgen voor een luchtige noot.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 »

jessica schreef:
05 jan 2020 02:57
5 duo's op NPO1 gaat natuurlijk niet werken. Misschien dat er 1 of 2 duo's slagen. Ik zal me hoogst verbazen als dit programma op termijn nog structureel de kijkcijfers van Pauw en Jinek zo schommelend tussen de 700.00 en 800.000 kijkers gaat halen. Ik zet in op uiteindelijk max 400.000 kijkers. Misschien nog niet in week1, maar de hierna komende weken wel.

Ik denk dat Jinek uiteindelijk op RTL ook wel tussen de 700.000 en 800.000 kijkers gaat halen. De kijkers gaan toch voor dat vaste gezicht iedere avond. Is mijn theorie in ieder geval. Ik zie Jinek deze strijd met glans winnen.
Voorlopig wel misschien maar op lange termijn niet. 2 exact dezelfde shows op inhoud gaat niet werken. De kijker wil wat te kiezen hebben, bij RTL wat meer luchtigheid en entertainment, en voor inhoud en verdieping de NPO. Afwachten.

Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
05 jan 2020 10:00
Dit zal met Op1 niet anders gaan zijn. Uiteindelijk verwacht ik dat er één vast duo gaat komen.
Er zullen zeker wel 1 of 2 duo's tussenzitten die prima matchen. Daar gaan ze later wel mee door. Toch vind ik dat de NPO dit allemaal veel beter aan had kunnen pakken. NPO wist dat, mede vanwege het salarisplafond, de grote drie (Jinek, Pauw, van Nieuwkerk) zouden kunnen vertrekken. Jinek is weg, Pauw is afwezig en keert waarschijnlijk niet in dezelfde vorm terug en Mathijs zal toch ook niet tijden doorblijven gaan. Dit weten ze al lang, maar ze hadden zich veel beter kunnen voorbereiden door opvolgers in huis te halen of huidige presentatoren klaar te stomen.
Gebrek van de NPO: toekomstvisie.
Er zijn wat proefuitzendingen gemaakt met verschillende duo's in een korte tijd. Had Pauw twee maanden langer door laten gaan en dan gekeken naar de beste optie(s). Want dit is het gevolg: onduidelijkheid.
Eigenlijk gaan we weer terug in de tijd. Het programma staat horizontaal geprogrammeerd als Op1, maar omroepen de dagen.
Maandag en Vrijdag: BNNVARA
Dinsdag: EO
Woensdag: Max
Donderdag: WNL
De EO zal een andere toon voeren dan BNNVARA. Dus vastigheid inhoudelijk is er niet. Gaat het over euthanasie, dan zal EO dat anders aan het licht brengen.

Bovendien moet Pauw straks, als hij weer terugkomt, met alle respect, naast bijvoorbeeld Willemijn veenhoven zitten? Lijkt me toch een beetje overbodig. Willemijn is driekwart uitzending stil omdat Jeroen het prima redt.
Persoonlijk had ik gekozen voor een bekende vaste presentator, bijvoorbeeld Rick Nieman of Twan Huys, aangevuld met wisselende side kicks, die een gesprek kunnen ontregelen en kunnen zorgen voor een luchtige noot.
Rick Nieman ben ik zelf nooit zo fan van geweest. Als presentator van het nieuws was hij prima, maar ik voor latenight is hij wat te min denk ik. Dan zou er, zoals je al zegt, iemand naast moeten zitten als sfeermaker. Fidan Ekiz vind ik zelf een goede co-host.
Twan zou ik eerder kiezen. Alleen met het debacle met RTL late night snap ik dat dit niet meehelpt. Logisch dat NPO er voor kiest om hem dan niet te kiezen. Nieuwsuur deed en Buitenhof doet hij wel weer erg goed. Ook in dit geval met co-host.
Ik zou alleen Merel Westrik bij dit lijstje willen voegen. Hoewel ze is overgestapt naar Talpa, lijkt ze me een prima presenatrice voor latenight. Een beetje semi-Jinek. Bij haar zou ik in het begin iemand als Tijs van den Brink bijzetten of het misschien wel alleen laten doen.
Afwachten
Dat zeker...
Oren open!

Pot

Bericht door Pot »

Na anderhalve week staat op1 er, beter voor dan gedacht. Gisteren kwam Jinek tot 'slechts' 600.000 kijkers. Had ik om eerlijk te zijn niet verwacht. Zeker omdat Jinek het zonder reclameblokken doet en, in mijn ogen, meer kwaliteit heeft dan de op1-presentatoren.
Oren open!

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

De gewoonte van niet kijken naar RTL4 speelt bij mij ook mee. Ik heb de TV bijna altijd op de NPO staan en dus ook OP1. En het gaat mij om de gasten en minder om de presentator. En Jinek was al niet mijn favoriete presentatrice. Ik vond Nadia Moussaid veel beter, jammer dat zij het niet is gaan doen.

De meeste avonden bevalt OP1 mij op dit moment in elk geval prima.

Plaats reactie