NPO grotendeels reclamevrij

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: NPO grotendeels reclamevrij

Bericht door De Nachtwacht » 06 jun 2019 10:03

Phoenix schreef:
05 jun 2019 21:46
jessica schreef:
05 jun 2019 21:07
Ik vraag me af wie op NPO 3 naar regionale programma's gaat zitten kijken. Is daar behoefte aan? Is daar onderzoek naar geweest? Dit lijkt mij nou verspilling van 1 Net. Als je naar regionale TV wil kijken dan kan dat bijna bij alle kabel aanbieders. Daar kun je alle regionale TV's bekijken. Wel een stuk of 12 tot 15. Waarom dan nog 1 net erbij.
De regionale zenders zitten ver naar achteren op de afstandbediening. Wanneer je regionale programma's op 3 zitten zap je er sneller langs, waardoor de kijkcijfers van deze programma's zullen toenemen.
Dat zou kunnen, maar toch blijft het punt van Jessica daarmee overeind; wie zit daarop te wachten? Ik woon zelf in Gelderland, als ik 't nieuws uit Gelderland wil zien kijk ik naar TV Gelderland. Heb geen enkele behoefte om ook regionaal nieuws en actualiteiten uit de rest van het land te zien en als ik dat wil weet ik de regionale tvzenders wel te vinden.

(nu vul ik dit voor mezelf in, maar kan me toch voorstellen dat dit voor veel mensen zo werkt)

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 06 jun 2019 10:34

Ik hoop in elk geval dat Zapp blijft bestaan. Fantastiche programma's waar ik mijn zoon zonder problemen naar kan laten kijken. Leuk, leerzaam en niet te vinden bij de commerciëlen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 jun 2019 11:16

Ane Sybesma schreef:
06 jun 2019 10:34
Ik hoop in elk geval dat Zapp blijft bestaan. Fantastiche programma's waar ik mijn zoon zonder problemen naar kan laten kijken. Leuk, leerzaam en niet te vinden bij de commerciëlen.
Ik denk dat dit voorlopig wel zal blijven, en dat alleen in de avonduren er regionaal zal worden geprogrammeerd. Maar kan me ook best voorstellen dat Zapp in de toekomst alleen nog maar via de NPO app te zien zal zijn.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 06 jun 2019 12:38

JulesKluivert schreef:
06 jun 2019 11:16
Ane Sybesma schreef:
06 jun 2019 10:34
Ik denk dat dit voorlopig wel zal blijven, en dat alleen in de avonduren er regionaal zal worden geprogrammeerd. Maar kan me ook best voorstellen dat Zapp in de toekomst alleen nog maar via de NPO app te zien zal zijn.
Ik hoop het in elk geval gewoon op de lineaire tv te kunnen blijven kijken.

Wouter01

Bericht door Wouter01 » 06 jun 2019 12:55

Wordt dit dan per provincie apart gedaan dus via Markelo TV Oost en via Smilde TV Drenthe of krijg je straks alle omroepen te zien, dat lijkt mij niets. Je kunt natuurlijk wel al die eigen kanalen van de omroepen opheffen dat scheelt ook weer geld.

Janno

Bericht door Janno » 06 jun 2019 14:13

Volgens mij krijg je gewoon alleen de regionale zender te zien van de regio waar je woont. Dus niet van andere regio uit het land.

Sorry Smid :D

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 06 jun 2019 14:22

Janno schreef:
06 jun 2019 14:13
Volgens mij krijg je gewoon alleen de regionale zender te zien van de regio waar je woont. Dus niet van andere regio uit het land.

Sorry Smid :D
Dat heb ik dan verkeerd begrepen. In dat geval gaat de redenering van Phoenix wel op natuurlijk, hoewel ik in dat geval denk dat de meeste mensen die de regionale tv zender willen bekijken die echt wel weten te vinden zonder dat-ie onder de 3 zit.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 jun 2019 16:50

Wouter01 schreef:
06 jun 2019 12:55
Wordt dit dan per provincie apart gedaan dus via Markelo TV Oost en via Smilde TV Drenthe of krijg je straks alle omroepen te zien, dat lijkt mij niets. Je kunt natuurlijk wel al die eigen kanalen van de omroepen opheffen dat scheelt ook weer geld.
Het laatste. De beste programma's van de regionale omroepen worden getoond: dus eerst een documentaire van Omrop Fryslan en vervolgens een reportage van TV Gelderland. Totaal geen reden om meer naar te kijken lijkt me...
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

big T

Bericht door big T » 06 jun 2019 17:03

Smid70 schreef:
06 jun 2019 08:51
En men blijft rustig door keuvelen over de televisiezender.

Met klem vraag ik dit onderwerp te verplaatsen naar waar het thuishoort.
Uitroep teken gebruikt hiervoor?
Daar is deze knop voor.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148338/RTV-Drenthe-straks-te-zien-op-NPO-3
Intussen lees ik dit bij RTVDrenthe, men is blij dat het half uur venster op 3 komt.
De proef na het nieuws van 18.00 is geslaagd lees ik bij de link.
Sent from my laptop using Windows

Durashift

Bericht door Durashift » 07 jun 2019 02:22

De Nachtwacht schreef:
06 jun 2019 10:03
(..)

Dat zou kunnen, maar toch blijft het punt van Jessica daarmee overeind; wie zit daarop te wachten? Ik woon zelf in Gelderland, als ik 't nieuws uit Gelderland wil zien kijk ik naar TV Gelderland. Heb geen enkele behoefte om ook regionaal nieuws en actualiteiten uit de rest van het land te zien en als ik dat wil weet ik de regionale tvzenders wel te vinden.

(nu vul ik dit voor mezelf in, maar kan me toch voorstellen dat dit voor veel mensen zo werkt)
Nou, bij de NOS.nl heb je dit model eigenlijk al. Nieuwsartikelen die je leest blijken dan onderaan het artikel afkonstig te zijn van een regionale omroep.
Voor mij werkt dat wel goed.. Ik check de websites van enkele provincies waar ik wel iets mee heb.. maar ik zal niet zo snel omroep Fryslan.nl gaan bezoeken.. terwijl die misschien best wel wetenswaardig nieuws hebben wat ook toepasbaar kan zijn voor de rest van het land.

Dat er geen reclame tot 20 uur mag zijn.. (omdat dit zogezegd de concurrentie op marktaandeel tussen publiek en commercie in stand houdt) begrijp ik niet.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 07 jun 2019 08:08

Oortjes schreef:
06 jun 2019 21:42
Smid70 schreef:
06 jun 2019 14:00
Halloooooooooo TV!
Begint nu echt vervelend te worden.

Dit onderwerp moet verplaatst worden naar overige media.
Schoenmaker, houd je bij je smid. Hier hebben we admins voor.

Iemand al gehoord of Arie Slob ook een visie heeft op het mooiste medium ter wereld?
:lol: inderdaad, voetballers spelen ook door tot de scheids fluit voor een overtreding.

Zover ik begreep zal Slob in zijn brief binnenkort ook de plannen voor radio bekendmaken (als die er al zijn).

Smid70

Bericht door Smid70 » 07 jun 2019 08:18

Pot schreef:
06 jun 2019 14:38
Smid70 schreef:
06 jun 2019 14:00
Halloooooooooo TV!
Begint nu echt vervelend te worden.

Dit onderwerp moet verplaatst worden naar overige media.
Ik houd er wel over op, speciaal voor jou :lol: . Maar je hoeft dit ook niet te lezen? :wink:
:D nee dat klopt, maar dit is wel heel ongeorganiseerd.

big T

Bericht door big T » 07 jun 2019 09:13

Maar inmiddels heb je het topic niet gemeld.
Dat is veel slimmer en sneller om te doen, dan klagen in het topic zelf.
Het is het uitroepteken welke naast de citaat knop staat :D
Daar op drukken en melden aan de admins.
Sent from my laptop using Windows

Smid70

Bericht door Smid70 » 08 jun 2019 09:51

big T schreef:
07 jun 2019 09:13
Maar inmiddels heb je het topic niet gemeld.
Dat is veel slimmer en sneller om te doen, dan klagen in het topic zelf.
Het is het uitroepteken welke naast de citaat knop staat :D
Daar op drukken en melden aan de admins.
Ach ja, maar klagen is leuk :wink:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de mods gewoon meelezen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 08 jun 2019 10:43

Even on-topic dan: In het artikel op Radiofreak staat: "Over radio werd aanvankelijk niets gemeld, al heeft de NOS inmiddels vernomen dat bij de radiotak ‘alles bij het oude blijft'."

Plaats reactie