Past het songfestival wel bij de publieke omroep?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Ane Sybesma

Re: Past het songfestival wel bij de publike omroep?

Bericht door Ane Sybesma » 20 mei 2019 11:30

Gewoon 50 miljoen uit de algemene middelen halen en regelen die zooi.
Doe maar in Maastricht wat mij betreft.

Voor de ene keer in de 40 jaar.

marcelb

Bericht door marcelb » 20 mei 2019 21:45

Deze discussie doet mij denken aan het binnenhalen van de Giro d’Italia in mijn woonplaats een aantal jaar geleden. Ook daar werd toen enorm op afgegeven vanwege de hoge kosten. Maar we hebben er toen een mooi feest aan over gehouden, een paar dagen lang. Veel extra verdiensten voor de horeca ook. Ik vind het zo getuigen van een kleinburgerlijke instelling om direct over de (te hoge) kosten te gaan zeuren

Theimon

Bericht door Theimon » 21 mei 2019 05:34

Zeker. Ik kan me voorstellen dat er binnenkort wel een KPMG of Deloitte gaat kijken wat het kost en wat het uiteindelijk oplevert (niet alleen tijdelijke horeca, maar ook lange termijn landelijk). En daarbij, het gebeurt maar eens in de veertig jaar. Er wordt in dit land ook jaarlijks voor een miljoen of 80 verstookt aan vuurwerk met Oud en Nieuw. Dus tja....

MFM

Bericht door MFM » 21 mei 2019 06:56

Als die 80 miljoen aan vuurwerk door de overheden werd betaald dan heb je een punt.

Ook ik vind dat de publieke show die Songfestival heet een PO aangelegenheid is en moet blijven.
Ten eerste omdat het door een Europees PUBLIEKE omroepstelsel vormgegeven is.
Ten tweede omdat deze discussie over de populariteit van het programma gaat, en men voor het gemak de originele doelstelling van het liedjesfestijn vergeet.
Ten derde omdat de organisatie van zoiets meer kan opleveren voor een regio dan dat deze er zelf (dus niet de totale kosten) in steekt.

Verder heb ik werkelijk waar nog geen enkele seconde van de afgelopen 10 songfestivals gehoord of gezien.
Dus persoonlijk boeit het mij niet. -smok

Phoenix

Bericht door Phoenix » 22 mei 2019 18:47

Ik hoorde een hele goede optie voor een mogelijk presentatieduo van het Eurovisie Songfestival: Adam Curry en Eva Jinek. Beiden zijn native Engels sprekend en zijn niet verbonden aan een commerciële NL zender. Ook het duo Adam & Eva klinkt vertrouwd.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Zender

Bericht door Zender » 22 mei 2019 21:31

Phoenix schreef:
22 mei 2019 18:47
Ik hoorde een hele goede optie voor een mogelijk presentatieduo van het Eurovisie Songfestival: Adam Curry en Eva Jinek. Beiden zijn native Engels sprekend en zijn niet verbonden aan een commerciële NL zender. Ook het duo Adam & Eva klinkt vertrouwd.
Leuk plan. Dan kan Arjen Lubach de gesprekjes in de Green Room voeren.
Jan Smit en Yolanthe zou trouwens ook een leuk duo zijn! Oh, wacht....

Osker

Bericht door Osker » 26 mei 2019 05:14

Theimon schreef:
21 mei 2019 05:34
Zeker. Ik kan me voorstellen dat er binnenkort wel een KPMG of Deloitte gaat kijken wat het kost en wat het uiteindelijk oplevert (niet alleen tijdelijke horeca, maar ook lange termijn landelijk). En daarbij, het gebeurt maar eens in de veertig jaar. Er wordt in dit land ook jaarlijks voor een miljoen of 80 verstookt aan vuurwerk met Oud en Nieuw. Dus tja....
Vuurwerk betalen afstekers zelf, dat is niet van belastinggeld.
Een Europees festival met Europese publieke omroepen, het is zo oubollig.
Een moderne afgeslankte PO doet nieuws en achtergronden. Één net met objectief onpartijdige berichtgeving. Weg met amusement op kosten van de belastingbetaler, weg met linkse programmering, weg met alle voornamelijk VARA bobo’s die een godsvermogen verdienen en bovenal geen publieke omroepfeestje van 30 miljoen bovenop het miljard dat deze uitvreters al jaarlijks stelen.

big T

Bericht door big T » 26 mei 2019 11:21

Zo de 1 lijner uitspraken zijn er weer, staat zo stoer om te schrijven :???:
Sent from my laptop using Windows

Osker

Bericht door Osker » 26 mei 2019 13:32

Daarom niet minder waar. Als iemand de waarheid zegt wordt Thierry er bij gehaald.

big T

Bericht door big T » 26 mei 2019 13:42

Osker schreef:
26 mei 2019 13:32
Daarom niet minder waar. Als iemand de waarheid zegt wordt Thierry er bij gehaald.
De waarheid is dus jou mening? En dat schreeuw je maar luid zodat je het zelf ook gelooft?
Dit is een radio forum, geen dram forum :))
Sent from my laptop using Windows

Osker

Bericht door Osker » 26 mei 2019 22:05

De waarheid is dat de PO bijna een miljard per jaar kost.
Feit is dat het belastinggeld is.
Feit is dat alle hoge posities links georiënteerde bestuurders betreft.
Ik dram niet hoor ik stel vast dat het publieke bestel grondig herzien moet worden, ook de publieke radio.

castmember

Bericht door castmember » 26 mei 2019 23:00

Ergens is het wel een beetje drammen omdat het salaris van presentatoren en bestuurders helemaal niets met het songfestival te maken heeft. ik zet ook mijn vraagtekens bij het salaris van Matthijs van Nieuwkerk maae dat hoef je toch niet in iedere discussie waar het om de PO gaat naar voren te brengen? En je blijft het ook maar herhalen in dit topic. Het risico van meedoen aan een wedstrijd is dat je wint. En aan het winnen van het ESC zit vast dat je het jaar daarna moet organiseren.

Als we niet voor de winst wilde gaan hadden we gewoon weer de Toppers moeten sturen . . .

Dus ik snap die commentaren ergens wel. Je hebt het punt in dit topic al meermaals genoemd, herhaling is soms de kracht van de boodschap. Maar nu betwijfel ik of dat het geval is persoonlijk.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Zender

Bericht door Zender » 27 mei 2019 10:32

castmember schreef:
26 mei 2019 23:00
...ik zet ook mijn vraagtekens bij het salaris van Matthijs van Nieuwkerk...
Wat maakt het nou uit dat Matthijs van Nieuwkerk meer verdient dan Mark Rutte? Hij doet z'n werk ook veel beter.

castmember

Bericht door castmember » 27 mei 2019 13:01

Wat heeft het uberhaupt te maken met de organisatie van het songfestival?
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Pot

Bericht door Pot » 08 jun 2019 17:42

Osker schreef:
26 mei 2019 22:05
De waarheid is dat de PO bijna een miljard per jaar kost.
Feit is dat het belastinggeld is.
Feit is dat alle hoge posities links georiënteerde bestuurders betreft.
Ik dram niet hoor ik stel vast dat het publieke bestel grondig herzien moet worden, ook de publieke radio.
800 miljoen ca volgens mij.
Het is jouw mening dat het verspilling van belastinggeld is wat niet onderbouwd is.
Fijn dat we jouw politieke voorkeur ook weer weten.
En vooral fijn dat je vooral niet dramt en alleen maar vaststelt.

Dat het niet helemaal jouw ding is, hoeft niet een reden om het Songfestival (bij de PO) te laten verdwijnen. Dhr Rutte heeft eerder gezegd dat er geen extra geld uitgegeven wordt, misschien wel voor de belastingbetaler als AVROTROS/NTR/NOS er geen potje voor hebben staan.
Volgens mij heb je al een tijdje geen Songfestival gekeken (dus je roept maar wat) want het Songfestival komt niet oubollig over, of je moet een 7-jarige zijn die zover is met alle technische vernieuwingen van deze wereld. Uiteindelijk kan, als het Songfestival goede beelden levert van Nederland, het de regio (waarschijnlijk Amsterdam) behoorlijk wat opleveren aan commercieël belang ((word jij dan weer blij van :lol: ))

Plaats reactie