Verandering themakanalen NPO

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Diamantje

Verandering themakanalen NPO

Bericht door Diamantje » 16 jan 2018 19:35

Ben ik de enige of vinden er meer dat ze bij de NPO helemaal de weg kwijt zijn?

Nu gaan ze de ingeburgerde themakanalen NPO Best, NPO Cultura en 101TV weer andere namen geven? Dus er is naamsbekendheid opgebouwd en zal het zover is gooien ze de namen weer overboord. En wat is het gevolg... Belastinggeld dat aan content uitgegeven zou moeten worden, gaat naar marketing om de nieuwe namen in de markt te zetten. WTF! Wie heeft het bedacht en wie keurt dat vervolgens ook nog eens goed???

http://radio.nl/815227/npo-voert-eind-m ... nalen-door
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!

jessica

Re: Verandering themakanalen NPO

Bericht door jessica » 16 jan 2018 21:41

Ze willen aanhaken bij de bestaande kanalen NPO1, 2 en 3. Beetje vreemd is het wel. Maar zo erg ingeburgerd zijn die namen nu ook weer niet. Cultura misschien nog het meest. Het zijn wel redelijk nietszeggende namen. Verbaas me niet als het na 1,5 jaar niet bevalt dat de kanalen dan weer andere namen krijgen. Je zou zeggen dat als je moet bezuinigen dat je dit dan niet doet.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 16 jan 2018 21:52

Ik kan me er niet echt druk om maken. De meeste mensen zullen de zenders geen eens kennen als je het aan ze vraagt, laat staan dat ze er naar kijken. Volgens mij hebben die zenders alleen een piek in december tijdens Serious Request en de Top 2000. En of ik nou naar NPO101 of NPO 3 Extra kijk maakt volgens mij niet veel uit. Het blijft hetzelfde.

iJeroen

Bericht door iJeroen » 17 jan 2018 00:39

Verstandige keuze lijkt me. Zo worden digitale zenders meer herkenbaar voor breder publiek en aanvullend op bestaande zenders. Ze hebben alle drie een duidelijk profiel, de extra kanalen bieden ruimte voor thematische programma’s, evenementen of pareltjes uit archief.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

boxfm

Bericht door boxfm » 17 jan 2018 01:29

Diamantje schreef:
16 jan 2018 19:35
Ben ik de enige of vinden er meer dat ze bij de NPO helemaal de weg kwijt zijn?

Nu gaan ze de ingeburgerde themakanalen NPO Best, NPO Cultura en 101TV weer andere namen geven? Dus er is naamsbekendheid opgebouwd en zal het zover is gooien ze de namen weer overboord. En wat is het gevolg... Belastinggeld dat aan content uitgegeven zou moeten worden, gaat naar marketing om de nieuwe namen in de markt te zetten. WTF! Wie heeft het bedacht en wie keurt dat vervolgens ook nog eens goed???

http://radio.nl/815227/npo-voert-eind-m ... nalen-door
Ben het wel met je eens, maar dit is ook typisch NPO-gedrag. 101TV is onder jongeren nog wel redelijk bekend als merk, NPO3 loopt al een tijdje niet meer lekker. Door er NPO3 Extra van te maken, hopen ze NPO3 sterker te kunnen maken. Of dat gaat lukken is een tweede natuurlijk.

Persoonlijk ben ik van mening dat het juist geen sterke zet is. NPO Best, NPO Cultura en 101TV hebben, voor de doelgroep, een duidelijke profilering. Naar mijn idee verdwijnt die nu het 'Extra'-kanalen worden.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 17 jan 2018 10:59

Ik wou dat er voor radio 1 eens zo'n extra kanaal kwam waarop ze bijv. extra sportuitzendingen of extra politiek kunnen brengen, zodat dat niet meer allemaal tijdens de lopende programma's hoeft.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 17 jan 2018 11:00

iJeroen schreef:
17 jan 2018 00:39
Verstandige keuze lijkt me. Zo worden digitale zenders meer herkenbaar voor breder publiek en aanvullend op bestaande zenders. Ze hebben alle drie een duidelijk profiel, de extra kanalen bieden ruimte voor thematische programma’s, evenementen of pareltjes uit archief.
Tsja, dit is gewoon merkenbeleid, zoals zoveel bedrijven en instellingen dat doen. Ik zie de noodzaak niet, maar ik zie het probleem van de verandering ook niet. Misschien hebben die markentingfiguren gelijk en helpt het.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 17 jan 2018 11:03

De Nachtwacht schreef:
17 jan 2018 10:59
Ik wou dat er voor radio 1 eens zo'n extra kanaal kwam waarop ze bijv. extra sportuitzendingen of extra politiek kunnen brengen, zodat dat niet meer allemaal tijdens de lopende programma's hoeft.
Door het opgeven van de diashow van Radio 1 en het inzetten van het laatste beetje restruimte in de mux, is er nog wel ruimte voor een low-bitrate spraakkanaal op DAB+

doc_nl

Bericht door doc_nl » 17 jan 2018 13:34

EtherScout schreef:
17 jan 2018 11:03
De Nachtwacht schreef:
17 jan 2018 10:59
Door het opgeven van de diashow van Radio 1 en het inzetten van het laatste beetje restruimte in de mux, is er nog wel ruimte voor een low-bitrate spraakkanaal op DAB+
Liever niet, dan heb ik voor niks m'n mooie radio die dat weergeeft. Liever Sterren NL opdoeken, dat soort zenders zijn er al zat.

Plaats reactie